Monilapsiset perheet ja juhlapukeutuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Grace
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Björn:
Sitä kuvittelis, että ihminen tekee just niin monta lasta kuin on varaa. Sitä paitsi eiköhän lapsilisät kata noikin kulut.

sinähän sen tiedät. maksais sitten kaikki sen verran että llisät kattais ne

meillä kaksi lasta, tyttöä ja mä ostan heille aina samanlaiset/samantyyliset/samalla idealla juhlamekot, uudet kesään ja uudet talveen =) en pidä liian isona investointina!

3 lasta ja ostan aleista, kirppareilta, huutiksesta aina jemmaan mekkoja ja paitoja jne juhlia varten, keskimmäisen kaapissa on sen verran reilusti eri kokosia mekkoja ettei heti hätä tuu vaikka juhlat ois mitkä :D

Kengät on hiukan hankalammat ostaa jemmaan joten niitä si kohjataan sitä mukaa kuin tarvitaan mutta tällä systeemillä meillä on pysytty juhlavissa =)

kolme lasta poika ja 2 tyttöä. kaikille ostan aina uudet juhlavaatteet keväisin ja ennen joulujuhlia. seppälästä/lindexiltä yms. saa usein 20-30? kpl ihania juhlamekkoja ja aika usein juuri noissa myymälöissä on päiviä kun kaikki vaatteet -30% (viimme viikolla juuri seppälässä ja kapphallissa). musta olis kurjaa jos nuorempi ei sais ikinä mitään uusia juhlavaatteita vaan aina täytyis mennä siskon vanhoilla, juhlakenkiä joskus säästän isommalta pienemmälle , jos on hyvässä kunnossa

Alkuperäinen kirjoittaja Grace:
Meillä neljän lasta ja tuntuu että kauhee homma ja tehokas lompakon laihdutus kun miettii ja hankkii lapsille siisti asut.
Pelkästään tyttöjen ( kolme ) sukkahousuihinkin menee 20 euroa.
Meidän tytöillä on sopivat mekot ettei niitä uusia nyt hankittu, mutta poika on kasvanut niin hurjasti että housut, paita ja uudet juhlakengät piti ostaa.
Tytöille ostin kaikille sandaalit joita voi käyttää juhlissa ja nyt kesällä.

Meillä on tänään koulun kevätjuhla ja lauantaina kolmet ylppärit sekä tulossa miehen siskon kolmosten nimiäiset.

Kuinka paljon juhlia teillä tänä kesänä ja miten selviätte vaatehankinnoista kun on monta lasta?

Hennesiltä saa noin 4,90 sukkahousuja ( kuviollisia ) ja perus ohkasia saa kahen pakkauksessa olisko 7,90.

pojille saa siistejä kauluspaitoja 9,90-19,90 ( olettaen että vaatekoko on alle 128cm) myöskin sopivia housuja saa 14,90-24,90 )

aleja kannattaa hyödyntää ja sellaisia tilanteita ettei tarttis ostaa kaikille kerralla. toki aina ei voi siihenkään varautua.

Meillä vaan kaksi lasta mutta juhlavaatteisiin meni 44?. Mekot tehtynä 20 ?, kengät 20? (sellaiset millä on käyttöä muutenkin) sukkikset 2? ja lettinauhat 2?.
Ei minusta liian kallista, juhlavaatteet on oltava ja paniikissa hankkiessa euroja palaa. <mä pyrin ennakoimaan ja hankkimaan vaatteet ja asusteet kun niitä nään kulkiessani.

Meilläkin on 4 lasta ja se ostetaan mitä tarvitaan. Juhlakenkiä mä olen alkanu pojilla käyttää vasta nyt kun ovat 5.5 ja 7v, tähän asti kulkivat siisteissä sandaaleissa mitkä sai sitten muutenkin käyttöön. Tummat housut pojilla on mutta myös puuvillahousuja ja farkkuja joita käytetään myös riippuen juhlien laadusta. Pukukin löytyy isommalle jos semmosta tarvii, vielä ei ole tarvinnut. Pojilla kierrätän isommalta pienemmälle, sama tytöillä. Sukkahousut tosiaan maksaa yllättävän paljon, onneksi kesällä ei aina edes semmosia tarvii.

Meillä 5 lasta, vanhin ja keskimmäinen tyttöjä, muut poikia. Vanhimmalle tytölle ja pojalle ostanut uudet ja säästellyt niitä. Eilenkin kevätjuhliin hain laatikollisen juhla kenkiä ja juhlavaatteita, sieltä valittiin sopivat. Kaikki pieneksi jääneet kiertoon kaverien lapsille, koska ne kun ei kulu. Kirppareilta kannattaa aina katsella, ale korit yms. kavereilta voi pyytää lainaksi. Meiltä ainakin pyydetään ja itsekin oon kauan sitten lainannut.

Yhteistyössä