Monilapsiset vanhemmat ei vissiin saa lapsiaan yöksi hoitoon oikein mihinkään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä hommataan kotiin hoitaja ja lähdetään ite sit reissuun. Meillä 6 lasta. Eli ei saada noita kerralla yökylään (pakon edessä varmaan onnistuis).
Lapset käy kyllä kavereillaan yökylässä ja meillä käy lasten kavereita. Mutta siis kaikille helpointa tuo että kotiin tulee hoitaja jos halutaan kahdestaan olla. Viime vuonna käytiin 5 viikonloppua kahdestaan. Toivottavasti päästään tänäkin vuonna suurinpiirtein saman verran.

Ei me tunnuta saavan edes noita kahta hoitoon. Pari kertaa vuodessa anopille. Vaikka on tosi kiltteja ja helppoja.
Ei varmaan joo saa hoitoon jos monta lasta mutta siihen on varmaan jo silloin varauduttu kun on haluttu suurperhe.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä 4, mutta ei ihan oikeasti ole tarvetta "tuulettua". Ehkä isoja perheitä haluavat nauttii lapsistaan jotenkin eri lailla? Vaikka rankkaa on, ei käy kieltäminen, niin en vaihtais mihinkään :)

Parempi nauttiakin niin minäkin tein. Nyt mummina kuopus vielä kotona ja tilaa vähän. Kaksi lasta kerrallaan on maksimi, enempää ei sovi.
Olisi ihana joskus ottaa kaikki seitsemän mutta minnekäs heidät laittaisin. Tasapuolinen olen yrittänyt olla etteivät omani kateellisiksi tule toisilleen, vuoroon ovat yökylässä.

Meillä on 3 ja ollaan kyllä tarvittaessa saatu hoitoon. Isovanhemmille (molempien meidän vanhemmat asuu lähistöllä) tai sit mun tädin luokse. Yleensä ollaan ripoteltu lapset, joskus harvoin menneet samaan paikkaan.
Harvemmin käydään missään, nyt onkin neljäs jo tulossa, eikä huvitakkaan lähteä mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja mummi ja äiti:
Meillä 4, mutta ei ihan oikeasti ole tarvetta "tuulettua". Ehkä isoja perheitä haluavat nauttii lapsistaan jotenkin eri lailla? Vaikka rankkaa on, ei käy kieltäminen, niin en vaihtais mihinkään :)

Parempi nauttiakin niin minäkin tein. Nyt mummina kuopus vielä kotona ja tilaa vähän. Kaksi lasta kerrallaan on maksimi, enempää ei sovi.
Olisi ihana joskus ottaa kaikki seitsemän mutta minnekäs heidät laittaisin. Tasapuolinen olen yrittänyt olla etteivät omani kateellisiksi tule toisilleen, vuoroon ovat yökylässä.

Ihana mummo. Miten monta lasta sinulla kun olet halunnut olla tasapuolinen? Meidän lasten mummot ajattelevat, että nyt kun olemme aikuisia, saavat auttaa ketä haluavat.

Ei ole mukava nähdä, kun kehutaan miten on viety toisia lomalla jonnekin ja harvoin jos nähdään, niin silti on mielessä ne lähellä asuvat.

Meillä on kolme, mutta kaikilla on jokin erityistä hoitoa vaativa juttu, jonka takia kukaan ei ota lapsia koskaan hoitoon, saati yöksi. Diabeetikko, astmaatikko ja affektikramppeja saava lapsi.

Tsemppiä sulle! Eikö ole raskasta? Kuinka jollekin voi syntyä noin monta erikoislasta?

Alkuperäinen kirjoittaja miten:
Alkuperäinen kirjoittaja mummi ja äiti:

Ihana mummo. Miten monta lasta sinulla kun olet halunnut olla tasapuolinen? Meidän lasten mummot ajattelevat, että nyt kun olemme aikuisia, saavat auttaa ketä haluavat.

Ei ole mukava nähdä, kun kehutaan miten on viety toisia lomalla jonnekin ja harvoin jos nähdään, niin silti on mielessä ne lähellä asuvat.

Neljä aikuista lasta on minulla ja oma kuopusmurkku. Hänkin kovasti tykkää kun näitä lapsenlapsia niin vähän elämää, viihdyttää heitä.
Nyt ovat yhden pojan lapset yökylässä, toinen nukkuu poikani kanssa samassa huoneessa ja toinen kanssani.
Ihana mummi yritän olla!

Meillä on tarvetta noin kerran vuodessa, sillon menevät pariin eri paikkaan (isommat kavereilleen) ja pienet isovanhemmille. Ei tosiaan tunnu kivalta laittaa 6 muksua saman harteille.

Alkuperäinen kirjoittaja en uskaltaisi ottaa:
Meillä on kolme, mutta kaikilla on jokin erityistä hoitoa vaativa juttu, jonka takia kukaan ei ota lapsia koskaan hoitoon, saati yöksi. Diabeetikko, astmaatikko ja affektikramppeja saava lapsi.

Tsemppiä sulle! Eikö ole raskasta? Kuinka jollekin voi syntyä noin monta erikoislasta?

En kyllä ajattele ku tuosta diabeetikosta, että vaatii paljon paljon enemmän, ku muut lapset. Astma menee, kun lääkitys on kunnossa. Se on ihan kätevä sairaus hoitaa terveenä ollessa. Diabeteksen kans se on semmosta kikkailua. Affektikramppeja miellä on ollut kaikilla. Kuopus saa niitä nyt sitten. Senkin kans menee ihan normaalisti.

Mä olin aikoinaan yhden lapseni kanssa joskus hoitamassa ystäväni viittä lasta ystäväni kotona. Ei mulla olisi ollut kaksiossa mahdollisuutta majoittaa kuutta lasta.

Affektikramppeja""

Mikäs tuollainen edes on, en tiedä. Astmaatikon uskallan ja ehkä diabeetikonkin mutten kaikkia yhtäaikaa. Ihmeissään olisi ja hätää kärsimässä jos kaikille tulisi jotain yhtäaikaa.
Tsemppiä ja jaksuja teille.

Yhteistyössä