Monta lasta oli haaveena ja monta on tullut, tuleeko kenties lisää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Itse en oikeastaan ole koskaan ajatellut monta lasta haluan. Nuorempana olin sitä mieltä, että ehkä minä en lapsia tee ollenkaan, mutta sitten pieni vauvakuumeen poikanen nosti päätään ja päätettiin miehen kanssa että antaa tulla jos on tullakseen.

Nyt tuo lapsi on vuoden ikäinen ja taas on pientä kuumeen poikasta, sillä minusta pienet vauvat on ihania. Asiassa on vain ihan pieni mutta, sillä minä en pidä yhtään siitä raskausajasta, vaikka eka raskaus olikin maailman helpoin, mutta minä en pidä siitä mahasta, enkä siitä, että ihmisten kiinnittävät siihen huomiota. Viimeksikin yritin sitä peitellä parhaan taitoni mukaan. Toinen mistä en pidä on se synnytys, kamala tapahtuma, vaikka sektioon päädyttiinkin, niin ne supistuskivut on jotain todella kaameaa.
Joten tässä nyt pähkäillään tehdäkö vai eikö tehdä toinen ja en kyllä pitäisi mahdottomana kolmattakaan, mutta ehkä kuitenkin 2 riittää.

Neljä haaveissa. Kolmatta yritetään laihoin tuloksin. Jos kolmas saadaan niin siihen jää, en kestä tätä pettymysten tuskaa kun ei sitä toivottua lasta tule(ainakaan kohtuullisessa ajassa).

Mä olen aina ollut sitä mieltä että 3 lasta olisi kiva saada. Nyt mulla on 2 lasta, ja pientä vauvakuumetta pukkaa päälle. Nälkä myös kasvaa syödessä, eli nyt olen sitä mieltä että kyllä meille ainakin 5 lasta saa tulla, jos on tullakseen. =) Ja mitä tuohon raskausaikaan tulee, niin mun mielestä se on ollut aivan ihanaa aikaa. :heart: Eikä synnytyskään ollut yhtään niin kamala kun kuvittelin.

Nuorena julistin kaikille, että haluaisin ainakin 10 lasta. Tai edes tosi monta. Olen itse isosta perheestä ja tykännyt siitä aina.

Sitten sain ensimmäiseni, kaupan päälle synnytyksen jälkeisen masennuksen, ja ajattelin, ettei harmittaisi, jos ei enempää pystyisi saamaan. Kun nyt kuitenkin pystyi, piti lapselle saada sisaruksia.

Toinen lapsonen huusi aina ensimmäiset 4kk ja on ollut työläs monin puolin sen jälkeenkin. Kuitenkin aina oli "kutina", että vielä yksi täytyy saada.

Kolmonen nukkuu partsilla ja on omalla tavallaan ollut haastavin kaikista, koska ei aina nuku öisin. Muuten on ylenpalttisen suloinen. Mutta nyt se perhe on tässä ja kaikin voimin hampaat irvessä (ja polvet ristissä, jos ei muuten) on lapsiluku nyt täynnä.

Hei. Minulla ihan sama tilanne, tosin odotan viidettä jo... Tämä on se meidän viimeinen.

Inhoan odotusaikaa ja tätä tukalaa oloa. Synnytykset ovat olleet mallia syöksy ja erittäin kivuliaita. Kauhulla odotan tätä viimeistä synnytystä.

Rakastan pikkuvauvoja, isompia vauvoja, taaperoita ja koululaisia. Kaikki iät ovat ihania. Olen vain päättänyt kestää kurjan odotusajan, ei se loppujen lopuksi sitten ole niin kamalan pitkä.

Voimia sinulle pohdintoihin.

Minä haaveilin ennen lapsia kahdeksasta tai kuudesta lapsesta :). Voin kertoa, että mulla ei ollut aavistustakaan siitä mitä se haluaminen kaikkiaan pitää sisällään ;) !! Alkuhankaluus olise kuinka tulla raskaaksi, yritystä kesti 1½ vuotta ilman lääketieteellistä apua/tutkimuksia. 2. tuli myös jos on tullakseen. 3.ja 4.popsin pillereitä. Lopputulos on, että lapsia on nyt neljä. Olen onnellinen näistä. En jaksaisi ryhtyä taas "yrittämään". Kuitenkin meillä on lapsia jo monta ja se riittää. Toki otetaan vastaan, jos luomuna ois tullakseen enemmän.

Pienenä kun kaverin kans juteltiin niin mä sanoin et mulle tulee viis lasta :D
Nelosta yritetään ja saa nähdä miten sen viidennen...Neljättäkin saadaan odottaa ihan turhan kauan :| Et jos vielä tämä toive toteutuisi niin minun puolesta neljä on oikein hyvä...En sitte tiiä tuosta miehestä...

Alkuperäinen kirjoittaja jajdk:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja nji:
ensinnäkään lapsia ei vaan tehdä...niitä saadaan jos saadaan.

No eipä niitä oikein tekemättäkään saa. 6 miljardia ihmistä puhuu puolestaan.

kysyttiinkin montako haaveena ja montako tullut.

Entäs sitten? Ei ole ensimmäinen ketju, jossa jutustellaan vähän muustakin.

Alkuperäinen kirjoittaja jajdk:
Alkuperäinen kirjoittaja nji:
ensinnäkään lapsia ei vaan tehdä...niitä saadaan jos saadaan.

No eipä niitä oikein tekemättäkään saa. 6 miljardia ihmistä puhuu puolestaan.

kysyttiinkin montako haaveena ja montako tullut.

Entäs sitten? Ei ole ensimmäinen ketju, jossa jutustellaan vähän muustakin.

ap ei vissiinkään puhunut tekemisistä...
Ja minä olen yhden lapsen tehnyt, revi siitä.

Mulla oli haaveena kolme lasta, mutta yhteen on lukumäärä jäänyt. Välillä asia vaivaa todella paljon, etenkin kun tällä palstalla haukutaan yhden lapsen äidit, mutta välillä olen asian kanssa sinut ja onnellinen tuosta rakkaasta lapsesta.

Näin yhden lapsen äitinä pelkään myös välillä sitä, että jos lapseni kuolee ei minulle jää mitään. Monilapsisessa perheessä jää kuitenkin muut lapsit joiden voimalla voi elää eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli haaveena kolme lasta, mutta yhteen on lukumäärä jäänyt. Välillä asia vaivaa todella paljon, etenkin kun tällä palstalla haukutaan yhden lapsen äidit, mutta välillä olen asian kanssa sinut ja onnellinen tuosta rakkaasta lapsesta.

Näin yhden lapsen äitinä pelkään myös välillä sitä, että jos lapseni kuolee ei minulle jää mitään. Monilapsisessa perheessä jää kuitenkin muut lapsit joiden voimalla voi elää eteenpäin.

Mitä sä tollasia kelaat. Mulla 1 lapsi ja piut paut välitän mitä akat jäkättää. Nautitaan näistä ainokaisitamme jos se on joltakin pois niin se on heidän ongelma.

Yhteistyössä