Monta päivää siis saa olla kipeän lapsen kanssa kotona????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei ennen tässä tilanteessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei ennen tässä tilanteessa

Vieras
Eli tilanne se et lapsi sairastu niin et olin perjantain pois töistä. hain lääkärintodistuksen sille päivälle. Nyt lapsi edelleen kuumeessa ja kävin lääkärissä ja sain huomisesta alkaen 4 päivää saikkua. mutta kysymys kuuluu: saanko jäädä huomenna töistä pois kun olin jo perjantain ja tässä nyt oli viikonloppukin välissä.

en tee viikonloppuisin töitä. eli mulla on nyt saman sairauden takia kaksi eri todistusta. eli periaatteessako olen ollut vasta yhden päivän sairiksella ja voin hyvin olla huomenna vielä pois ilman että se vaikuttaa palkkaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Eikö sairasloma lapuissa yleensä ole merkitty päivämärä että mistä mihin on sairasloma määrätty?

On.

siis mulla on se eka lappu merkattu 7.12. saikuksi ja nyt sain uuden lapun missä 10.-13.12. merkattu. mut ku täs oli tuo viikonloppu välissä niin miten se vaikuttaa siihen et voi olla sen virallisen 3 päivää lapsen sairauden takia pois.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
en tee viikonloppuisin töitä. eli mulla on nyt saman sairauden takia kaksi eri todistusta. eli periaatteessako olen ollut vasta yhden päivän sairiksella ja voin hyvin olla huomenna vielä pois ilman että se vaikuttaa palkkaan?

Mitkä päivät siihen todistukseen on merkitty? Ne saat olla. Ja käsitääkseni 3 päivää palkallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Eikö sairasloma lapuissa yleensä ole merkitty päivämärä että mistä mihin on sairasloma määrätty?

On.

siis mulla on se eka lappu merkattu 7.12. saikuksi ja nyt sain uuden lapun missä 10.-13.12. merkattu. mut ku täs oli tuo viikonloppu välissä niin miten se vaikuttaa siihen et voi olla sen virallisen 3 päivää lapsen sairauden takia pois.

Eli tuossahan tulee, ilman viikonloppua, 5 päivää. Ja työnantajan ei kai tarvitse maksaa palkkaa kuin kolmelta päivältä?

Jos lääkäri on kirjoittanut sairaslomaa 13.12. asti, saat olla kotona sinne asti! Palkasta en tiedä, kukaan työnantajahan ei ikinä ymmärrä miksi sairaan lapsen kanssa kotona ollaan, ei ne ymmärrä paljoa muutakaan normaalin ihmisen elämään liittyvää..

niin tulee 5 päivää enkä aikoiskaan olla varmaan ku sen huomisen poissa mut mietin just tota viikonloppua et lasketaanko sitä tuohon kolmeen päivään mukaan kun en tee töitä viikonloppuisin...

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä!:
Jos lääkäri on kirjoittanut sairaslomaa 13.12. asti, saat olla kotona sinne asti! Palkasta en tiedä, kukaan työnantajahan ei ikinä ymmärrä miksi sairaan lapsen kanssa kotona ollaan, ei ne ymmärrä paljoa muutakaan normaalin ihmisen elämään liittyvää..

Varmaankin ymmärtää, mutta kenties työnantajilla ei ole varaa maksella monien perheellisten pitkiä sairaslomia lapsen takia ;) ja jos laki sanoo, ettei tiettyä aikaa enempää tarvitse maksaa, niin miksi työnantajan tarvitsisi toimia toisin? ;) Niin se vaan menee. Ihmisiä ne työnantajatkin on, ja monet ihan perheellisiäkin.

kiitos kaikille vastauksista. ehkäpä mä uskallan sit olla huomisen poissa. toki täytyy aamulla pomolle soittaa mut ku se tulee vast 9 töihin ja mun työt alkaa jo 7... mut jos ei onnistu niin sit se on vaan että voi voi.. laitetaan sit ylityövapaapäiväksi...

kiitos kaikille vastauksista. ehkäpä mä uskallan sit olla huomisen poissa. toki täytyy aamulla pomolle soittaa mut ku se tulee vast 9 töihin ja mun työt alkaa jo 7... mut jos ei onnistu niin sit se on vaan että voi voi.. laitetaan sit ylityövapaapäiväksi...

Ei se voi olla onnistumatta kun sulla on lääkärintodistus =)

Siis palkkaa et enää saa kun sairaus on alkanut jo niin että olet ollut perjantain poissa. Perjantai on eka päivä ja siitä lasketaan etiäpäin. Tosin kotia voit ilman palkaa jäädä

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Tässä voi ensin olla äiti neljä päivää ja sitten isä toiset neljä päivää.

Minun mielestäni koskee vain toista vanhempaa tai molempia yhteensä. Ei voi molemmat olla noin poissa lapsen saman sairauden vuoksi. Näin on minulle ainakin sanottu.

Alkuperäinen kirjoittaja ei ennen tässä tilanteessa:
saanko jäädä huomenna töistä pois kun olin jo perjantain ja tässä nyt oli viikonloppukin välissä.

Töistä saat olla pois, mutta palkkaa et saa. Kannattaa silti hoitaa lapsi terveeksi, raha-asiat lutviutuvat kyllä ajallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:

Minun mielestäni koskee vain toista vanhempaa tai molempia yhteensä. Ei voi molemmat olla noin poissa lapsen saman sairauden vuoksi. Näin on minulle ainakin sanottu.

voi olla eri aikaan, esim isä ensin kolme päivää, sitten äiti sen kolme

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:

voi olla eri aikaan, esim isä ensin kolme päivää, sitten äiti sen kolme

Minun mielestä taas vanhemmat ei voi olla saman sairauden takia perättäisiä päiviä kotona palkallisena.