Monta ruokailua/päivä, alle 2v lapsella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Tunnen kyllä itseni tyhmäksi kysyessäni, mutta...monta kertaa päivässä teillä syödään? Syökö koko perhe aina samaan aikaan?
Meillä 1v10kk ja syö periaattessa 4kertaa päivässä (aamupala,lounas,päivällinen, iltapala). Joskus syö päivällisen ja iltapalan välissä jotain pientä.
Missä välissä annatte välipalaa? miten teillä on aikaa, kun tuntuu, että vähän väliä pitäisi olla syömässä ;)

* aamupala (puuroa, maitoa, leipää)
* päiväruoka (joko purkkiruoka tai mun sörsseleitä+maitoa)
* välipala (jogurttia, maitoa, keksi/leipä/hedelmää)
* iltapäiväsapuska (sama kuin päiväruoka)
* iltapala (puuroa, maitoa+leipää)

Arkisin ei oikeastaan voida syödä samaan aikaan, kun mies on töissä, mutta mä syön yleensä aamupalan ja välipalan samaan aikaan kuin neiti.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 13:18 nintzu kirjoitti:

Arkisin ei oikeastaan voida syödä samaan aikaan, kun mies on töissä, mutta mä syön yleensä aamupalan ja välipalan samaan aikaan kuin neiti.

Meillä kans tällein, paitsi lämmin ruoka on ihan kotiruokaa, mitä minäkin syön samaan aikaan aina (ja mies kun tulee töistä juuri iltaruoalle). Välipala syödään kun tyttö herää päiväunilta, 3n maissa.

Alkuun mustakin tuntu että koko ajan istutaan keittiössä, mutta nyt kun itelle on tullu sama rytmi (5pientä ateriaa/päivä), niin se tuntuu ihan luontevalta. Tyttö 1v6kk syö välillä melko hitaasti, niin samalla sit siivoan keittiötä/tiskejä ja laitan ruokaa jne..

Aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Kyllä se aluksi tuntui siltä, että kokoajan pitää olla syömässä, mut kun syö itse, niin oma aika menee sitten siinä keittiössä samalla touhutessa.

5 ateriaa päivässä, itse syön aina samalla, paitsi iltapalan yksikseen lasten mentyä sänkyyn. :) Viikonloppuisin syödään mahdolisuuksien mukaan yhtä aikaa koko perhe. En jaksaisi päivärumbaa ilman 5 ateriaa... Toisaalta kai usein kysymys on siitä mihin on tottunut. Tytöt 5,3 ja 1 ja kerhokuskausta riittää joka arkipäivälle...

aamupala klo 8
lounas klo 11
välipala klo 14 / 14.30
iltaruoka klo 17
iltapala klo 19

Hyvin ehtii siis syödä 5 ateriaa päivässä ja välillä touhuta. Ulkona käymme ennen lounasta ja ennen iltaruokaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 13:18 Tuplamamma2005 kirjoitti:
Viisi kertaa meilläkin päivässä syödään,aamupala,lounas,välipala,päivällinen ja iltapala.
Juu tuntuu välillä että aina vaan syödään.. :whistle:
Samoin meillä (poika 1 v. 4 kk). Joskus harvoin jää välipala pois välistä, jos poika on nukkunut tavallista pidemmät päiväunet. :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.11.2006 klo 13:18 nintzu kirjoitti:

Näin meilläkin- viisi kertaa päivässä syödään!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.11.2006 klo 07:36 vieras kirjoitti:
aamupala klo 8
lounas klo 11
välipala klo 14 / 14.30
iltaruoka klo 17
iltapala klo 19

Hyvin ehtii siis syödä 5 ateriaa päivässä ja välillä touhuta. Ulkona käymme ennen lounasta ja ennen iltaruokaa.
MEILLÄ MYÖS NÄIN!
Kaikki kotonaolevat syö samaan aikaan paitsi koululaiset aamupalan herätessä ja välipalan koulusta tullessa. Pääruoat kaikille samat.

Meillä pojan rytmi oli

aamupala klo 8.00 (iso annos puuroa ja hedelmäsosetta ja muki maitoa)
välipala klo 10.00 (leipä ja muki maitoa)
lounas klo 11.30 (n. iso annos ruokaa ja muki maitoa)
välipala klo 14.30 (iso annos puuroa ja muki maitoa tai leipää ja jugurttia)
päivällinen klo 17.00 (iso annos ruokaa ja muki maitoa ja hieman jälkiruokaa)
iltapala klo 19.30 (iso annos puuroa ja muki maitoa)
iltamaito klo 21.00 (kaksi mukia)
yö klo 4-5 yöllä (kaksi mukia maitoa tai 2 dl velliä)

Oli kova poika syömään. Tytär sitten söikin vain neljä kertaa päivässä muutaman lusikallisen. Jos antoi ruokaa useammin ei syönyt sitäkään vertaa. Molemmat ovat olleet hoikkia, kuin lintuja. Poika vain oli kuuden perunan poika ja tytär elää pyhällä hengellä.

Yhdessä koko perhe syömme aamupalan, päivällisen ja iltapalan. Ja hyvin ehtii tehdä kaiken. Yleensä lounaalla syön lasten kanssa edellisen päivän päivällistä hieman muunneltuna. Esim. jauhelihakeittoon lisään nakkeja, pinaattikeiton lopusta paistan pinaattilättyjä, perunasta ja lihapullista teen pyttipannua jne. Siis ruokaa tarvitsee laittaa vain kerran päivässä. Puuroakin keitän usein illalla aamunkin tarpeiksi. Illalla siis teen vesipuuron ja aamulla lämmitän kattilassa ja lisään siihen maitoa. Illalla puuroa keitellessä voi keitellä samalla kiisselin seuraavalle päivälle. Näin tulee vaihtelua ja itse pääsee helpommalla. B)

Kyllä meillä viisi kertaa päivässä syödään. Syön aina samaan aikaan itsekin tytön kanssa, isukki syö silloin kun on kotona.

Aamupuuro heräämisen jälkeen, sitten ulos ja sieltä lounaalle ja päiväunille. Unien jälkeen välipala ja sitten iltapäivällä päivällinen, sitä ennen yleensä kanssa ulkoillaan. Iltapuuro ennen yöunia.

Minusta siinä on syömistä ihan sopivasti ja kyllä sitä ehtii kun on päiväohjelma mielessä. Itselle kyllä tulee tehtyä iltasyömistä vielä toisenkin kerran kun tuntuu, että muuten ei jaksa nähdä unia. :)

Yhteistyössä