Montako kertaa munasoluja voi luovuttaa?

Viidelle eri parille.

Mutta kertoja voi siis olla enemmänkin. Mulle juuri soittivat eilen klinikalta, jotta voisinko luovuttaa uudelleen eräälle tietylle parille, joilla siis jo on lapsi lahjoittamistani soluista.

Viidelle eri parille.

Mutta kertoja voi siis olla enemmänkin. Mulle juuri soittivat eilen klinikalta, jotta voisinko luovuttaa uudelleen eräälle tietylle parille, joilla siis jo on lapsi lahjoittamistani soluista.

Aaa.. olen luovuttanut kaksi kertaa Väestöliitolla yhteensä neljälle parille, nytkö voisin siis luovuttaa enää kerran? Olen menossa nyt eri klinikalle kun asun muualla.

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;29541435:
Aaa.. olen luovuttanut kaksi kertaa Väestöliitolla yhteensä neljälle parille, nytkö voisin siis luovuttaa enää kerran? Olen menossa nyt eri klinikalle kun asun muualla.

Näin otaksun.

Ei ole tarkoitus täyttää maata yhdellä geeniperimällä :D Joskin ainakin osa (ellei peräti kaikki) mun soluistani on kyllä reissannut Tanskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29541466:
Onko tuo luovuttaminen ihan hyväntekeväisyyttä vai saako siitä korvauksen? Eikö siinä pidä piikittää jotain hormooneja?

Saa korvauksen. 250€ on se palkkio ja siihen päälle sain matkakulut ja ansiomenetyskulut. Muistaakseni sain noin 500-600€/luovutus, riippuen siitä, miten monta kertaa olin klinikalla käynyt hoitojen tiimoilta.

Rahallinen korvaus on aivan mitättömän pieni, jos miettii sitä vaivannäköä ja kivun määrää, mitä sen luovuttamisen eteen pitää tehdä ja sietää. Joten ei tätä kyllä rahasta tekisi. Tai en minä ainakaan.

Punktioaamuna itken kivusta, lapsille pitää löytyä hoitaja, miehen pitää ottaa vapaapäivä töistä, koska en pääse klinikalle ilman miehen apua...hän kirjaimellisesti taluttaa mut punktioon. Punktion jälkeiset 2 viikkoa on vielä kivuliasta aikaa, eli kivut eivät edes lopu siihen punktioon, vaan jatkuvat sen pari viikkoa.

Kaikki eivät todellakaan ole näin kipeitä, mutta minä olen. Valitettavasti.

Mulle kuitenkin se palkkio on se, että olen voinut jotakuta paria auttaa saamaan lapsen. Itkin, kun kuulin, ettei ensimmäisestä luovutuskerrastani alkunsa saanut raskaus jatkunut viikolle 12. Ja vastaavasti olin ihan superonnellinen, kun sain kuulla toisen parin saaneen vauvan :)

Piikitetään pari viikkoa...pikku juttu, ei sitä piikkiä edes tunne. En myöskään saanut mitään sivuvaikutuksia tms. Ainoat oli ne kivut irrotuspiikin jälkeen, punktioaamuna ja 2 viikkoa sen jälkeen.

• Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa

Yhteistyössä