Montako kertaa viikossa kerhoa 3-vuotiaalle mielestänne sopiva määrä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja noradora
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

noradora

Vieras
Muutamme uudelle paikkakunnalle, jossa saa valita, käykö lapsi kerhossa (9-12) 10, 15 vai 20 päivää kuukaudessa. Onko esim. 15 päivää mielestänne liikaa (se siis tekee kolmena-neljänä päivänä viikossa kerhoa)? Totta kai riippuu myös lapsesta, mutta noin yleisellä tasolla mitä arvelette? Olen siis itse vauvan kanssa kotona ja kerho on yksityinen kerho ja tarkoitettu nimenomaan niille, jotka ei tartte päivähoitoa.

Meillä kaksi vanhinta käyneet seurakunnan 3-vuotiaitten kerhossa, eikä sitä edes ole kuin kerran viikossa kaks tuntia kerrallaan....enkä kyllä lisää kaipaisikaan tuon ikäiselle, saa pienen tuntuman ryhmässä toimimisesta =)

Mun mielestä 2-3 kertaa viikossa riittää ihan hyvin tuon ikäiselle. Yksikin kerta viikossa riittäisi, kolme on jo aika paljon. Toki riippuu kolmevuotiaastakin, kannattaa aloittaa kevyemmin, ja kun lapsi kasvaa ja tottuu kerhoon ja hoitajiin, niin kertoja voi lisätä. :)

Totta. Taidan valita tuon 10 kertaa kuukaudessa eli noin 2pv viikossa. Lapsi ei tosiaan ole tottunut entuudestaan mihinkään tällaiseen, kun nykyisellä asuinpaikkakunnalla ei ole minkäänlaista toimintaa ollut. Joten parempi aloittaa varmaan hiljalleen :)

Yhteistyössä