Montako lasta haluaisit JOS miehesi tekisi vapaaehtoisesti kaikki kotityöt (rakastaisi niitä) ja tienaisi 5000 euroa/kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oli tilanne mikä tahansa, tahtoisin joka tapauksessa korkeintaan kaksi lasta. Ja haluaisin myös tehdä osan kotitöistä, enkä jättää niitä vain miehen vastuulle. Ihanteellisinta olisi, jos molemmat osallistuisivat ja lapsetkin sitten kun olisivat tarpeeksi isoja.

Haluaisimme kolme lasta, meillä on kaksi aivan ihanaa taaperoa. Progressiivinen verotus kyllä pitää huolen siitä, ettei 5000e:sta jäisi juurikaan enempää käteen, kuin mitä mieheni jo tällä hetkellä tienaa.

Eipä nuo tulot ole olleet mielessä silloin kun onlapsia tehty:whistle:
Nykyisen miehen kanssa voisin haluta lapsen tai kaks, tekee loistavasti kotitöitä, on mun lapsen kanssa, mutta talviaikaan on töistään tosi väsynyt ja rakastaa rauhaa ja hiljaisuutta.

Niin ja tuo mun raskautuminen ei ole tällä hetkellä ihan yksinkertaista, joten enempää ei tule ja johan mulla alkaa tätäikääkin olla, tosin moni kyllä saa lapsia munkin ikäisenä ja tiedänpä joitakin jotka ovat esikoisensa saaneet minua vanhempanakin.

[QUOTE="vieras";24206560]Ja sinä taasen! Katsopa oikeasti hei sitä Heikkiä!!
On kyllä niin itseensä kyllästynyt 'mies*, joka jaksaa hengailla ruman muijan kanssa.[/QUOTE]

Tällä palstalla on NIIN hyvä ilmapiiri....

Kyllä mä voisin muutaman pyöräyttää lisää :) Muutenkin haluaisin vielä yhden. Vaikka tilanne on se, että mies on melkein 24/7 töissä. Jos ei tehtaalla niin viljelijöiden apumiehenä. Olishan se aika luksusta jos mies olisikin huomattavasti enemmän kotona.

n. Nyt lapsia 5 (kaikki ei biologosia vaikka asuu meillä). Tällähetkellä meidän arki on sen verran vaativaa, koska muutama erityislapsi, kuntoutuksineen, etten uskaltaisi vauvaa hankkia, En riittäisi enää kaikille.

Kaksi.

Tahdon joskus elää vielä itselleni ja miehelleni. Odotan niitä kaksinoloaikoja. Lapsiaika on ihanaa, mutta jossain kohtaa elämässä haluan taas siirtyä eteenpäin ja uuteen vaiheeseen. Ei lapset siitä mihinkään katoa, eivät vaan aikuisena toivon mukaan tarvitse meitä enää niin.

En halua jäädä kiinni, jumiin eri elämänvaiheisiin. Olen niin utelias, toivon että elämään mahtuu vielä vaihe ja toinen. Ei pelkkää pikkulapsiarkea kymmentä vuotta.

[QUOTE="Vieras";24206356]Kolme tekisin. Meillä nyt 4kk ikäinen ja haluaisin jo toista, miehelle riittää tää yks lapsi :O[/QUOTE]

Niin se mun mieskin sano että yksi riittää. Kolme meillä nyt kuitenkin on, tiedä miten noi kaksi on tuohon tupsahtanu :D joten älä suotta vielä murehdi.

[QUOTE="vieras";24206560]Ja sinä taasen! Katsopa oikeasti hei sitä Heikkiä!!
On kyllä niin itseensä kyllästynyt 'mies*, joka jaksaa hengailla ruman muijan kanssa.[/QUOTE]

Katsoin.
Kovin on onnellisen oloinen mies peuhatessaan tuossa lattialla kahden nuorimmaisen lapsenlapsensa kanssa.
:D

Lapset ei ole minulle (koko) elämänsisältö, enkä niin haluaisi olevankaan. Kotityöt tai raha ei vaikuttaisi lasten lukumäärään. Ehkä joskus olisin kolmannen halunnut, mutta... aina ei saa sitä mitä haluaa.
En myöskään haluaisi että mies tekisi kaikki työt, haluan opettaa lapsille "aitoa" tasa-arvoa, jossa perhe on yhteinen (projekti) ja osa elämää/elämäntapaa.

Mulla on nyt kolme lasta. Jos nykyinen miesystävä osallistuisi jonkin verran näiden nykyisten lasten hoitoon, voisin harkita parin lapsen tekemistä. Pelkkä raha ja kotitöiden tekeminen ei vielä riittäisi että jaksaisin.
Mies haluaisi yhteisiä lapsia. Mutta minä en, ainakaan juuri nyt (vaikka mulla vauvakuume onkin...)

Lapsihaaveet ovat määräytyneet ihan muiden kuin tulojen tai kotitöihin osallistumisen perusteella, kuten tulee jatkossakin tapahtumaan. Lukumäärä jää nähtäväksi :)

mies tekee kotitöitä muutenkin enemmän... rahaa tienaa kovin huonosti... ja tämä lapsiluku jää tähän yhteen, halusimme tai emme, mun kropalta uudet raskaudet on poissuljettu... olisin kyllä pikkusiskon pojalle halunnut... meillä minä palaan työelämään joulukuussa ja mies jää pojan kanssa kotiin ;)

ei ilmeisesti voi luopua ;) Tulot laskis sen verran paljon, että lisälapset olis mahdottomuus ja kotikin pitäisi ehkä pistää vaihtoon. Eli en haluaisi yhtään enempää lapsia, vaikka mies tekisi kuinka kotitöitä.

Yhteistyössä