Montako T-paitaa/pitkähihaista trikoopaitaa teidän noin 2-vuotiailla on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uppista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin. Meillä on ihan liikaa vaatteita.
Housujakin on yli 30 nyt käytössä ja mekkoja ja hameita n.20. Ja kaappi pursuaa vielä liian isoja vaatteita. Ei mitään järkeä, mutta minkäs teet.

Niin ja lapsia siis ihan tasan 1!

Mulla on kyllä samankaltainen tilanne ja meilläkin vain tämä yksi poika. Olen ostanut etukäteen varastoon vaatteita aina kun olen löytänyt jotain kivaa ja noita odottamassa olevia vaatteita on paljon (tai ainakin tuntuu siltä). Mies vähän nurisee, mutta annas olla kun on tullut tilanne että esim. pojan college/velourhousut alkoivat jäädä pieneksi, niin kyllä oli äijä helpottunut kun minä vain marssin vaatelaatikolle ja kaivoin 4-5 uudet pöksyt käyttöön ;)

Mulla vähän akrkasi mopo käsistä, kun löysin kivoja huppareita ym. kevät- ja kesäkäyttöön. En osannut päättää väriä, niin ostin samaa mallia useita eri värejä ja lisäksi kahdessa koossa 92 ja 98. Siksi meilläkin laatikot tursuaa uusia vaatteita.

3-vuotiaalla on 12 pitkähihaista trikoopaitaa, 10 t-paitaa (teeppareita pakko ostaa lisää, koska pk:ssa pidetään kesällä eri vaatteita sisällä ja ulkona eli siinä menee jo 2 vaatekertaa päivässä), muutama mekko ja tunika. Huppareita ja fleecejä ja college/velourtakkejakin on varmaan kymmenen.

Mulla karkas vähän lapasista sillon pojalla vaatteiden osto, kun ostin alennuksista.. :D pitkähihaisia paitoja oli reilu 20 kpl ja t-paitoja samanlainen määrä :D kolitsihousuja oli sit vaan 6 kpl ja farkkuja 4 kpl :D mut ihan hyvä määrä sulla on :D mä oon laiska peseen pyykkiä niin siks oli noin paljon ja paidat oli aina pojalla likasena, kun ite söi ruokansa.. niin hyvä, että löyty paljon paitoja, sai vaihtaa aina puhtaan päälle.. :)

Mikä on kolitsi??

[QUOTE="vieras";25738125]Äsken laskin PUHTAAT paidat...80 pelkkiä pitkähihaisia :ashamed:[/QUOTE]

Apua :D Millaiset tilat teillä on säilyttää tuommoinen määrä vaatteita? Tai ihan jo pelkästään nuo paidat :D

tytölllä on parikymmentä trikoopaitaa ja 5-6 mekkoa talvikäytössä. t-paitoja oon varannu ens kesäks toistaiseksi n 10, lisäksi on lyhythihaisia mekkoja ja tunikoita 5-6.
t-paidat menee aika äkkiä huonoon kuntoon, värikkäät haalistuu auringossa ja vaaleat tahriintuu ja ulkosalla ollessa ovat hiekassa ja pölyssä joten menekki on suuri vaikka käyttöaika onkin lyhyt. ja niitä huonokuntoisia voi sitten seuraavana talvena käyttää aluspaitana trikoopaidan alla.

[QUOTE="annika";25738170]
t-paidat menee aika äkkiä huonoon kuntoon, värikkäät haalistuu auringossa ja vaaleat tahriintuu ja ulkosalla ollessa ovat hiekassa ja pölyssä joten menekki on suuri vaikka käyttöaika onkin lyhyt. ja niitä huonokuntoisia voi sitten seuraavana talvena käyttää aluspaitana trikoopaidan alla.[/QUOTE]

Meillä on ollut H&M:n t-paitoja (4,95€/kpl) suurin osa, ostettu viime keväänä/kesänä, olleet ahkerasti käytössä ja ne näyttää samalta kuin ostaessa :D Olen ihan ihmetellyt miten ne ei edes nukkaannu kun on pesty lukemattomia kertoja! Toki joku ihan valkoinen on riskialtis, mutta sellaisia ei meiltä löydy.

[QUOTE="vieras";25738125]Äsken laskin PUHTAAT paidat...80 pelkkiä pitkähihaisia :ashamed:[/QUOTE]

Jestas :D Onko ne kaikki teillä käytössä? Mulla kävisi paljon vähemmälläkin määrällä niin, että valtaosa jäisi käyttämättä tai hyvin vähälle käytölle ja pyörittäisin lapsella päällä niitä (itselleni) mieluisimpia 5-10 paitaa.

Niin. Meillä on ihan liikaa vaatteita.
Housujakin on yli 30 nyt käytössä ja mekkoja ja hameita n.20. Ja kaappi pursuaa vielä liian isoja vaatteita. Ei mitään järkeä, mutta minkäs teet.

Niin ja lapsia siis ihan tasan 1!

Just sama täällä, yks napero ja vaatteita järkky määrä, sit löytyy kaapinperältä joku ihanuus, jota ei muistanut mutta ei enää mahdu. Kait tää on hulluutta, ainakin lapseni isän mielestä :D
ALEt ja kirppikset kolutaan aina - vaikka ei tarttis mitään taas ensivuodeksi(kaan!)

Meillä ei ole enää 2 vuotiasta, mutta alle kouluikäisiä, jotain paitojen määrästä voisi kertoa se, että vanhemman kaapista otin viime syksynä pois 10 t-paitaa, joissa oli vielä laput paikoillaan. Osa menee vielä ensikesänä, ja onneksi on tuo nuorempi käyttäjä samaa sukupuolta.

Voihan sitä laskea, jos syö viidesti päivässä.
Aamupala menee meillä yökkärillä , eli kolme paitaa ainakin mennyt kun on opetelleet syömään

5vllä noin 15 pitkähihaista, 4 kauluspaitaa ainakin teeppareita kai 20 ja 7 hupparia tms.

4v tytöllä 4 hupparia, 5teepparia , (2 kauluspaitaa, 3 neuletakkia, 10 pitkähihaista ja 10 tunikaa/mekkoa

11kk 11 mekkoa, 5 paitaa, 10 bodya ja pari hupparia ja neuletakkia

Älyttömiä määriä monilla. Mihin nuo kaikki vaatteet mahtuu?? Meidän pojalla on ehkä n. 7 sopivaa pitkähihaista ja saman verran lyhythihaisia paitoja. En todellakaan oo mikän lastenvaateshoppaaja, mutta kaikki vaatteet on perusnättejä, joita kivasti yhdistelemällä saa uusia asukokonaisuuksia. En mitenkään saisi perusteltua itselleni noin suuren vaatemäärän hankintaa, ne kun jäävät pieneksikin niin nopeasti.

Mä en kanssa ymmärrä, miksi ihmiset hamstraa noin kamalasti vaatetta lapsille- Itselle vielä ymmärrän, niitähän voi hyvässä lykyssä käyttää vaikka vuosikymmeniä, mutta lapselle läjä kamaa, joka sitten pitä antaa tai myydä käyttämättömänä eteenpäin? Minä rakastan vaatteita ja tykkään katsella niitä kaupoissa ja netissä, eikä minulle todellakan ole samantekevää, mitä lapsellani on päällä, mutta jos vaatteita on tarpeeksi niin sitten en osta uusia. Kohtahan niitä saa taas jo ostaa kun lapsi on kasvanut.

Yhteistyössä