Montako tuntia nukutte jos teitä ei häiritä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt hyvin nukkunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt hyvin nukkunut

Vieras
Eli montako tuntia nukutte yöllä jos ei ole pakko herätä mihinkään tai muut antaa nukkua? Mulla lipsahtaa usein tuohon 9 tuntiin vaikken olis mitenkään erityisen väsynyt. Sit alkaa kyllästyttään ja alan pyöriin. Mites muilla?

No nykyään olen oppinut heräämään kuudelta, niin jotenkin on vaikea nukkua pidempään. Ja se on viikonloppuna hyvin ärsyttävää.
Mutta jos tottuisin olemaan heräämättä silloin, niin kyllä se on 10-12 tuntia, helposti. Nykyään tulee nukuttua vain 7-9 tuntia, ja se kyllä tuntuu loppuviikkoa kohti mennessä -.-

Jos saisin nyt nukkua yhden yön niin 14h menisi helposti. Opiskeluaikana nukuin 10h/ yö, vaikka elin aktiivista, terveellistä ja säännöllistä elämää. Tämä taipumus yhdistettynä lapseen, joka jätti päikkärit tod aikaisin pois ja nukkuu 9.5h/ yö on ollut helvetin rankkaa.

Vuorotyö on sekoittanut mun rytmit täysin, herään aina ennen kahdeksaa. Riippumatta koska menee nukkumaan, yölläkin hyppään vessassa muutamaan otteeseen tai valvon pyörien..

Ihanaa olis joskus nukkua vaikka 9 h!

Nyt kun muksu nukkunut pitkään jo hyvin, niin mun unen tarve on jotakuinkin sen 8 tuntia.

Mutta silloin kun muksu nukkui huonosti niin me vietetiin miehen kans sitä laatuaikaa: muksu oli hoidossa pe illasta su iltapäivään. Perjantaina siivottiin ja suihkuun ja nukkumaan, oli tarkoitus lähteä kaupungille lauantaina. No, la aamulla heräsin, söin aamupalan ja sanoin meneväni päiväunille. Mies tuli kans. Se oli herännyt joskus alkuillasta ja hakenut pitsat naapuripitseriasta. Mnä nukuin, kerran kävin vessassa. Sit kun mies oli taas yöunilla niin mä heräsin, söin pari slaissia ja menin takas nukkumaan. Heräsin sunnuntaina aamulla puoli 6. Laskettiin, että olin ollut hereillä jonkun 6-7 tuntia koko viikonloppuna.
Silloin sain mieheltä lahjaksi sellaisen "äiti on nyt vähän väsynyt" t-paidan :D

Yhteistyössä