Morkkis

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itseensä pettynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itseensä pettynyt

Vieras
Bileissä hirveässä jurrissa pussailua ja kähmäilyä vastakkaisen sukupuolen kanssa, entuudestaan tuttu. Muisti ei tallessa, joten varmistin toiselta osapuolelta. Hän on tyytyväinen ja ok, vaikka vakituisessa suhteessa. Itselläni kamala morkkis, sillä mieheni kanssa sovittu, että pettämisen raja suutelussa. En kai voi kuitenkaan kertoa helpottaakseni omaatuntoani, vaan kärsin morkkiksen ja parannan tapani. Tapahtumalla on onneakin. Huomioin oman kultani ja hänen tarpeensa nyt paljon paremmin...

Olette siis sopineet, että saatte suudella muiden kanssa? Jos ymmärsin oikein, niin mitä väliä sillä sitten on, jos olet kähmäillyt? Mitä se nyt sitten tarkoittaakaan. Itse en moisia sopimuksia solmisi, ällöttäisi ajatus kumppanistani suutelemassa muita: mikä tarve on tehdä sellaista, jos on suhteessa?

Minä kyllä ymmärsin ap:n viestistä niin, että suutelun on sovittu olevan pettämistä, mutta sitä "lievemmät" asiat ei, mitä se sitten tarkoittaakaan. Tanssi ei ehkä ole pettämistä.

Eri asia sitten, tarviiko tällaiset rajat aikuisten ihmisten kanssa sopia erikseen. Meillä ei ole kotona sovittu, mikä on pettämistä ja mikä ei, tiedetään se varmaan kumpikin muutenkin ja ajatellaan näistä asioista aika samalla tavalla.

Kiitos etenkin snomanin kannustuksesta.

Tarkennusta muille. Kähmäilyllä tarkoitin halailua ja lääppimistä, sellaista mitä vaatteet päällä voi tehdä... Joskus aikojen alussa puhuimme yksimielisesti, että tanssia saa, mutta pussailla ei. Siinä on pysytty. En itsekkään halua, että mieheni pussailisi muita naisia.

Itse kuitenkin tein hirveässä kännissä virheen, enkä ymmärrä mistä johtuu. Ei ainakaan nykyisen suhteen rakkauden ja hellyydeen puuttesta ole kyse. Siis olen onnellinen nykyisessä suhteessa ja mielestäni olemme TOSI ONNELLINEN PARI!!! Niin kliseeltä kuin kuullostaakin, niin tapahtunut johtuu liiasta kännistä. En olisi ikinä itsestäni uskonut...

Kerrot heti miehellesi!

Muutoin asia jää painamaan pahasti mieltä ja joka tapauksessa se tulee ennemmin tai myöhemmin ilmi.

Myös miehesi arvostaa rehellisyyttäsi asiassa.

Ole siis suoraselkäinen!

Eikö joskus tietämättömyys ole parempi. En tiedä haluaisinko itsekkään tietää, jos tilanne olisi toisinpäin, kun kyseessä ei ole mikään toistuva juttu, eikä juttu millä olisi jälkiseurauksia.

Miksi antaa puolisonkin kärsiä oman olon helpottamiseksi? Kärsin morkkista aikani ja varmasti olen ottanut opikseni. JA SYYSTÄKIN! Vaikkakin uskon, että hän ymmärtäisi.

Minä olen samoilla linjoilla ap:n ja snomanin kanssa. Jos kerrot, pyrit vain helpottamaan huonoa omatuntoasi. Ja pahoitat toisen mielen! Tehty mikä tehty, rangaistuksesi siitä on kärsiä tunnontuskat ihan keskenäsi!

MInun mielestä pitää kertoa vaikka siinä toisen maailma saattaa romahtaakin, ainakin joksikin aikaa. Luottamus ei palaa nopeasti. Silti uskollisuutta on olla rehellinen. Itse ainakin haluaisin, jos omalle kohdalle sattuisi, että minulle kerrottaisiin. Kauhea ajatuskin elää valheessa. Jos on selkärankaa tunnustaa, voi myös luottaa siihen, että toinen on rehellinen jatkossakin. Eikös tunnustaminen kerro vaan rehellisyydestä ja luottamuksesta. Pelkkä tunnustaminen ei tietenkään riitä... Muutenhan vaarana on se, että koittaa vaan päästä omasta pahasta olostaan kertomalla toiselle. Pitää myös katua.. Jos katuu niin, että "sydämeen koskee", miksi pettäisi uudelleen?

Jos tapahtuneeseen ei liittynyt mitään tunteita (usein tunteet satuttavat enemmän), miksi rakkaasi ei antaisi sinulle anteeksi. Selvästi kuitenkin kadut (tuskin muuten pyörisit täällä keskustelupalstallakaan)... Ehkä miehesi osaa sitä sitten "arvostaa" kun pääsee alkuraivostaan. Ja arvostaa sitä, että suhteeseenne ei liity ainakaan salailua. No, en tiedä.. Itse en ainakaan pystyisi edes katsomaan rakastani silmiin, jos olisin pettänyt.

Usein sanotaan, että kerran voi antaa anteeksi ja uuden mahdollisuuden, mutta ei enempää.

se mitä ei tiedä ei satuta. Jos kerrot olet aina ja ikuisesti epäilyksen kohteena. Suu suppuun ja kärsit rangaistuksesi (jatkuvan syyllisyyden tunnon). Se on turha satuttaa toista omaa omatuntoa keventääkseen.

Yhteistyössä