Motivaatio laihduttamiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Pudotettavaa olis paljon, mutta motivaatio ihan hukassa.
Millä te laihduttajat/laihduttaneet motivoitte itseänne? Tuntuu, että aina kaupasta tarttuu jotain karkkia mukaan :( Miksi pitää olla näin heikko...

Ihan alkuun perkaat ruokakaapit, ja otat kaikki makeat sieltä pois ja joko annat jollekin ne tai sitten heität roskiin. Seuraavaksi menet kauppaan kylläisenä ja ostat terveellisiä naposteltavia, ja ruokaa kaapit täyteen. Sitten katsot vaa´an lukeman ja päätät kilomäärän, mikä sinun on saatava pois. Kun olet saavuttanu tavoitteen, annat itsellesi luvan ostaa jonkun ihanan uuden vaatteen, korun tai matkan.
Kehitä motivaatio itsellesi.

mulla pudotettavaa vain 4 kg, että pääsen tavoitteeseeni, ja mua motivoi ainakin se,kun huomaan , että 3 vuoden takaiset kesäcaprit sopii hyvin, eikä tee tiukkakaan, tai vaikka aikaisemmin tiukalta tuntunut takki istuukin hyvin :D
Pitää vaan olla TIUKKANA, itsekuria sen verran, että kiertää kaupan karkkihyllyt kaukaa, jos joka kauppareissulla sorrut nameihin, ei se tuota tuloksia. Eli tiukkana vaan, joskus voit pitää herkkuhetken, kunhan ei tule tavaksi...
Käytä hissin sijaan portaita jos vaan mahdollista, liiku aina kuin mahdollista, ihan reipas kävely riittää, kunhan se on säännöllistä. Tsemppiä laihduttamiseen =)

Ja mua tympäsee kun olis 4kg vielä pudotettava,mutta miksi se paino alkaa yks kaks jumittamaan?
12½kg lähti heittämällä,mutta nää loput 4kg ei hitto ei sitten millään.
Se hajottaa kun vaaka vain näyttää viikosta toiseen samaa lukemaa.
Millä mä saan ne pois?

mun motivaatiot nollassa ja laihduttavaa aivan liikaa =(
joka ikinen ilta hoen et huomenna alotan aamu alkaa lupaavasti kaurapuuroa syöden mutta sitten se alkaa hiipuun ja taas tekee mieli karkkia vaik eilen just mättäsin yhden levyllisen :|

ku olis itsekuria ja joku potkimassa persuksille mut ku ei

Vaikutat sokeri/hiilihydraattiriippuvaiselta, jos kaupassa on hankala käydä sortumatta karkkeihin. Minä kuulun/kuuluin ennen siihen sakkiin myös. Nykyään kaupassa käydessä ei mukaan tartu mitään ylimääräistä. Meidän perheessä tuon vanhan uskomuksen nälkäisenä ei kannata mennä kauppaan on saanut kääntää muotoon kylläisenä ei kannata mennä kauppaan (ilman kauppalappua).

Omaan kokemukseeni pohjaten täytyy sanoa, että jos laihduttaminen vaatii kovastikin itsekuria ja ns. repsahduksia on liikaa, niin silloin laihdutuskeino on väärä sinulle.

Itselläni on VHH-ruokavalio ollut elämäntapana noin 2,5 vuotta eikä koskaan ole tullut tunnetta, että itsekurini ei riitä tähän.

Alkuperäinen kirjoittaja Piparjuuri:
Vaikutat sokeri/hiilihydraattiriippuvaiselta, jos kaupassa on hankala käydä sortumatta karkkeihin. Minä kuulun/kuuluin ennen siihen sakkiin myös. Nykyään kaupassa käydessä ei mukaan tartu mitään ylimääräistä. Meidän perheessä tuon vanhan uskomuksen nälkäisenä ei kannata mennä kauppaan on saanut kääntää muotoon kylläisenä ei kannata mennä kauppaan (ilman kauppalappua).

Omaan kokemukseeni pohjaten täytyy sanoa, että jos laihduttaminen vaatii kovastikin itsekuria ja ns. repsahduksia on liikaa, niin silloin laihdutuskeino on väärä sinulle.

Itselläni on VHH-ruokavalio ollut elämäntapana noin 2,5 vuotta eikä koskaan ole tullut tunnetta, että itsekurini ei riitä tähän.

tarkennatko vähän, mikä VHH?

Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
joka ikinen ilta hoen et huomenna alotan aamu alkaa lupaavasti kaurapuuroa syöden mutta sitten se alkaa hiipuun ja taas tekee mieli karkkia vaik eilen just mättäsin yhden levyllisen :|

Proteiini ja rasvapitoinen aamiainen pitäisi nälän paremmin eikä nostaisi verensokeria ja aiheuttaisi tuota makeanhimoa. Makean syönti, arvatakseni, aiheuttaa sitten itsesyytöksiä pieleen menneestä dieetistä ja paha mieli taas aiheuttaa noita repsahduksia entistä helpommin.

Alkuperäinen kirjoittaja 4-kerroksen väkeä:
tarkennatko vähän, mikä VHH?

Tarkalleen ottaen VHH on vähähiilihydraattinen ruokavalio, mutta käytin sitä edelllä ennemminkin hiilihydraattitietoisen ruokavalion merkityksessä. Eli sisältäen myös hyvähiilihydraattisen ruokavalion.

saatoin syödä ennen (vielä pari viikkoa sitten) pussin namia päivässä ja limua päälle :x
yksaamu päätin että se on vaan kaurapuuro,mehukeitto ja rasvaton jogurtti mitä syön.tätä pidin n. viikon,sitten aina lisäsin jotain siihen päivän ruokiin.
jotenkin sen itse lauhdutuksen unohti kun oli kokoajan kyllänen olo.aina jos tuli nälkä niin keitin puuroa.nyt syön noita edellämainittuja ja salaattia + kanaa ym.
ja muutaman päivänpäästä kun oot lopettanu niiden herkkujen syömisen,huomaat miten hyvä olo on,ihan oikeesti.ei oo enää aamu"pöhnää" jostain syystä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
yksaamu päätin että se on vaan kaurapuuro,mehukeitto ja rasvaton jogurtti mitä syön.tätä pidin n. viikon

:o Kuulostaa aika yksipuoliselta ja ravintoköyhältä. Laihduttaa voi terveellisestikin. Keho tarvitsee rasvaa ja proteiinia.

Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:

Proteiini ja rasvapitoinen aamiainen pitäisi nälän paremmin eikä nostaisi verensokeria ja aiheuttaisi tuota makeanhimoa. Makean syönti, arvatakseni, aiheuttaa sitten itsesyytöksiä pieleen menneestä dieetistä ja paha mieli taas aiheuttaa noita repsahduksia entistä helpommin.

mikä olis hyvä aamupala millä vois alottaa?? =)

yksaamu päätin että se on vaan kaurapuuro,mehukeitto ja rasvaton jogurtti mitä syön.tätä pidin n. viikon

:o Kuulostaa aika yksipuoliselta ja ravintoköyhältä. Laihduttaa voi terveellisestikin. Keho tarvitsee rasvaa ja proteiinia.

tuo oli aamupala :ashamed: se jäi kertomatta lauseessa
päivällä kanasalaattia,välipalaks pähkinöitä ja joku hedelmä jne

tuo oli aamupala :ashamed: se jäi kertomatta lauseessa
päivällä kanasalaattia,välipalaks pähkinöitä ja joku hedelmä jne

Minä jo ajattelinkin, että söit viikon vain puuroa, mehukeittoa ja jugurttia. *huoh*

Siitä, kun vaatteet näyttää hyvältä päällä. Siitä, kun mies ihailee ja tykkää entistä enemmän. Siitä, kun on kauniimpi ja itsevarmempi olo. Aijon laihduttaa vielä jotain 5kg vähintään ja vaikeaa toki välillä on, ja olen sallinut itselleni myös herkkupäiviä ja jopa viikkoja etten kauheasti katso mitä syön. Silti lähtenyt muutamassa kuukaudessa paljon kiloja, jotain 10.

Liikuntaa lisää! Mulla ei ainakaan tee niin paljon makeaa mieli, kun teen tunnin hikilenkin. Se vaihe vaan tulee kun mitta täynnä! Tsemppiä!! Mulla lähtenyt pian 10kg ja aloitin 3.1 terveet elämäntavat. Kauan odotin et lopulta sain itteäni niskasta kiinni, kun ne isotkin vaatteet alkoi kiristämään :ashamed:

Mä olen ihan huomaamatta aloittanut ns. laihduttamisen. Tai sanoisinko ennemmin kevennetyn ruokavalion. Asiaa auttaa se, et mies käy kaupassa. Ehkä se viime silaus tuli, kun ostin tunikan ja näytin se päällä ku oisin 6 kuulla raskaana. :ashamed:

Terveisiä tunnin vaunulenkiltä! =)

Yhteistyössä