Kuulostaa vähän samantyyliseltä tapaukselta(ainakin samanlaiselta luonteelta), kun meidänkin poika! Meidän pojalla ikää nyt 3v2kk. Hyppää kyllä tasajalkaa, mutta ei jousta ollenkaan polvista, eikä osaa loikkia tai hypätä eteenpäin tms. Meillä poika ei saa palloa kiinni eikä osaa sitä kovin hyvin viskata, tai viskaa kyllä jonnekin mutta se saattaa lähteä vaikka taaksepäin, jos yritti eteen... Juokseminen on sellaista että "sipsuttaa", heiluttelee jalkoja polvista alaspäin ja toinen käsi vispaa vierellä varmaan enemmän kuin ne jalat...

Polkupyörällä ajoa ollaan kovasti harjoiteltu huhtikuun alusta asti (nyt kun pojalla itse alkaa olla vähän mielenkiintoa siihen, aiemmin ei suostunut edes istumaan satulaan), polkemisen jujun keksi ihan hiljattain, mutta jaksaa polkea itsenäisesti eteenpäin ehkä korkeintaan viisi metriä, polkee kyllä jos minä työnnän. Mistään polkutraktorista ei puhettakaan, ne on tosi raskaita... Potkupyöräkin on, sillä poika liikkuu niin että istuu varovasti satulan etukärjessä ja kävelee se pyörä haarovälissä, ei edes yritä potkaista molemmilla jaloilla vauhtia eikä kyllä pysyisikään niin hetkeäkään pystyssä, kun aina välillä rojahtelee nurin sen pyörän kanssa nytkin.
Ja minä kyllä sanoisin että meillä ainakin tuo on hyvin pitkälti luonteesta kiinni. Ulkona ollaan paljon ja näitä asioita olisi mahdollisuus harjoitella, mutta poika mieluumin tutkii kiviä ja käpyjä kuin tekee jotain fyysistä. Meillä poika kiipeilee kyllä, mutta esim. alastullessa ei koskaan hypi, vaan aina haluaa tulla todella hillitysti alas. Ja jos yritän kannustaa jotain tai kysyn että osaatkos tehdä näin, kokeillaanko, niin poika tasan varmasti kieltäytyy. Enkä mielestäni tosiaankaan mitenkään varoittele tai yritä rajoittaa pojan tekemisiä, mutta kun hän on mitä on... Keväällä laski liukkaan liukumäen niin että tuli siitä vähän kovilla vauhdeilla alas, ja siitä lähtien ei ole edes liukumäkeä uskaltanut laskea pitämättä mun kädestä kiinni. Jos en pidä, niin poika ei sit laske vaan tekee jotain muuta.
Meillä ei ainakaan 3-vuotisneuvolassa sanottu tähän oikein mitään.