MPR-ROKOTE

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nunnunannu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nunnunannu

Jäsen
23.02.2010
405
0
16
Toi tyttö sai sen tänään ja neukkutäti kun luki sitä listaa niistä oireista alko vähän mietiytyttään et oliko sen rokotteen otto ihan fiksua. toi tyttö ei oo kuitenkaan reagoinut mihinkään rootukseen millään tavalla. Vesirkko-rokotteessa kuulemma samaa elävää virusta eikä tolle tullut siitäkään mitään.
Kokemuksia siis haluan millasia oireita tuli?kuinka kauan kesti? tuliko mitään. Tää ainoo roote jonka ottamista oon "pelännyt"
Toi tyttö sairastaa muutenkin niin paljon ettei mmitään rajaa. Tänä vuonna ollut jo 2 kertaa kovassa kuumeessa,mahataudissa,kurkunpäätulehdus,keuhkoputkentulehdus(tutkitaan et onko vastutuskyvyssä jotain häikkää) ihan sillä et tietää varmasti mitkä saattaa johtua rokotteesta.

Just tänään puhuttiin miehen kans ja päätettiin, että rokotutetaan oma lapsi vasta päälle 2-vuotiaana. Esikoinen tuli tosi kipeeks tosta rokotteesta 1v 3kk:n ikäisenä. Isompana osais jo vähän kertoa, mitä vaivaa on.

Autismin takaa on löydetty geeni, joka on syypää sairauteen. MPR-rokote ei tuota geeniä meihin mukanaan tuo.

Meilläkin jännitettiin ämpeeärrää ihan riittävästi, mutta nyt rokotteen otosta on jo kuukausi, eikä meillä ole kyllä mitään negatiivista sanottavaa. Kaikki meni tosi hyvin!

Hyvän ystävän lapsi oli viikon verran sairas tuon takia. Selkä ja maha oli punakirjavia, eli rokko tuli lievänä, ja kuumetta oli useamman päivän ajan. Oireet alkoivat muistaakseni viikko rokotuksen jälkeen.

What are the side effects of MMR?

MMR contains three separate vaccines in one injection. Each vaccine has different side effects at different times:

* About a week to 10 days after the MMR immunisation some children become feverish and they may develop a measles-like rash and go off their food. This is because the measles part of the vaccine is starting to work.
* About three to four weeks after the injection a child might occasionally get a mild form of mumps as the mumps part of MMR kicks in.
* In the six weeks after MMR your child may, very rarely, get a rash of small bruise-like spots which may be caused by the measles or rubella parts of the immunisation. This usually gets better on its own.
* Very rarely, children can have severe allergic reactions straight after any immunisation (about 1 in 100,000 immunisations for MMR). If the child is treated quickly, he or she will recover fully. People giving immunisations are trained to deal with allergic reactions.
* Idiopathic thrombocytopenic purpura (ITP), a bleeding disorder, has long been a recognised side-effect of live viral vaccines such as measles, rubella and MMR. A study by researchers from the Public Health Laboratory Service (published in Archives of Diseases in Childhood, February 2001) confirms earlier estimates that the rate of ITP after MMR is around 1 in 22,300. It is important to remember that the rate of ITP after natural viral illness is much higher (at about 1 in 3,000 for rubella and 1 in 6,000 for measles) and that the severity of illness in non-vaccine related ITP cases is much greater. Therefore MMR offers protection against this higher risk of ITP due to the natural disease, as well as the other known serious complications of measles, mumps and rubella.

MPR-rokote ei aiheuta autismia.

jestas että aina joku pösilö jaksaa muistuttaa tuosta vaikka on jo ajat sitten todettu höpöhöpöksi.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2003/2_2003/mpr-rokotus_on_turvallinen

No ei siinä vesirokkorokotteessa kyllä SAMAA elävää virusta ole, kun kerran eri virukset kyseessä.

Meillä MPR annettu vasta myöhemmin just sen takia, koska on raju ja kiistanalainen rokote. Keskimmäinen sai sen 3v ikäisenä, ei tullu tmitään. Kuopus täyttää pian 2v, ei ole saanut vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja Bubu:
MPR-rokote ei aiheuta autismia.

jestas että aina joku pösilö jaksaa muistuttaa tuosta vaikka on jo ajat sitten todettu höpöhöpöksi.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2003/2_2003/mpr-rokotus_on_turvallinen

Rokotusinfon sivuilla jutussa on, että aiheuttaa autismia. Niitähän moni lukee ja uskoo...

Diabeteksen se on jollekin lapselle laukaissut Suomessakin. Ne nyt voi tulla milloin vaan ne oireet, viikon-kahden kuluttua esim. tai sitten vuosien päästä. En tiedä, meille ei oo otettu ollenkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja tuossa jotain listaa:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/julkaisut/kansanterveyslehti/lehdet_2004/10_2004/rokotusten_vakavat_haittavaikutukset_vuonna_2003/

Vuodelta 2003? Oisko mitenkään mahdollista, että on tultu hieman eteenpäin noista vuosista?

Alkuperäinen kirjoittaja Nunnunannu:
Mä juuri tuota lykkäystä kysyin niin mulle sanottiin ettei sitä saisi montaa kk vetkuttaa ja tyttö nyt siis 1v7kk kauhistuttaa. niin tätikin kyl sanoi et menee parissa kolmessa päivässä ohi.

Öh... ai siis miksi ei saisi? :D Ja toiset uskoo kans kaiken mitä neuvolan th sanoo eikä kyseenalaista mitään. Minä juuri olin päivystyksessä keskimmäisen kanssa ja siellä oli meidän neuvolalääkäri sattumalta. Tytöllä oli lääkeainereaktio ja siiä tuli sitten MPR-rokote ohimennen puheeksi (ei sinänsä liittynyt aiheeseen) ja lääkäri tuumasi vain, että otatte sitten sen ku katsotte parhaaksi.

Oletteko te itse sairastaneet noista rokoista lapsena mitään? Mulla on muistaakeni ollut ainakin tuhkarokko ja sikotauti.

Jännä muuten, että vasta kuuden viikon jälkeen rokotteesta vihurirokon iho-oireita alkaa näkymään (jos alkaa). Meillä lapselle tuli ihme läiskiä ihoon sairaalassa, nyt vasta yhdistin että johtui varmasti rokotteesta, siitä oli silloin just about 5-6 viikkoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Diabeteksen se on jollekin lapselle laukaissut Suomessakin. Ne nyt voi tulla milloin vaan ne oireet, viikon-kahden kuluttua esim. tai sitten vuosien päästä. En tiedä, meille ei oo otettu ollenkaan.

Niin on laukaissut diabeteksen. Mutta diabeteksen laukaisijaksi epäillään viruksia, joten taudin olisi voinut laukaista vaikka vatsatauti. Rokote vaan tuli huonoon saumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja MMR:
What are the side effects of MMR?

MMR contains three separate vaccines in one injection. Each vaccine has different side effects at different times:

* About a week to 10 days after the MMR immunisation some children become feverish and they may develop a measles-like rash and go off their food. This is because the measles part of the vaccine is starting to work.
* About three to four weeks after the injection a child might occasionally get a mild form of mumps as the mumps part of MMR kicks in.
* In the six weeks after MMR your child may, very rarely, get a rash of small bruise-like spots which may be caused by the measles or rubella parts of the immunisation. This usually gets better on its own.
* Very rarely, children can have severe allergic reactions straight after any immunisation (about 1 in 100,000 immunisations for MMR). If the child is treated quickly, he or she will recover fully. People giving immunisations are trained to deal with allergic reactions.
* Idiopathic thrombocytopenic purpura (ITP), a bleeding disorder, has long been a recognised side-effect of live viral vaccines such as measles, rubella and MMR. A study by researchers from the Public Health Laboratory Service (published in Archives of Diseases in Childhood, February 2001) confirms earlier estimates that the rate of ITP after MMR is around 1 in 22,300. It is important to remember that the rate of ITP after natural viral illness is much higher (at about 1 in 3,000 for rubella and 1 in 6,000 for measles) and that the severity of illness in non-vaccine related ITP cases is much greater. Therefore MMR offers protection against this higher risk of ITP due to the natural disease, as well as the other known serious complications of measles, mumps and rubella.

osaisko joku suomentaa tän niinkuin suurinpiiretein,ei sanasta sanaan...mulla tosi huono englanti :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Oletteko te itse sairastaneet noista rokoista lapsena mitään? Mulla on muistaakeni ollut ainakin tuhkarokko ja sikotauti.

Jännä muuten, että vasta kuuden viikon jälkeen rokotteesta vihurirokon iho-oireita alkaa näkymään (jos alkaa). Meillä lapselle tuli ihme läiskiä ihoon sairaalassa, nyt vasta yhdistin että johtui varmasti rokotteesta, siitä oli silloin just about 5-6 viikkoa.

Mulla on ollu vaan vesirokko.

Yhteistyössä