MPR-rokotteesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Annetaanko se nykyään muka aina jo vuoden iässä? Meillä olisi nyt 1v.neuvolassa mpr-rokote+ muut rokotteet.Onko joku halunnut että tuo mpr annetaan myöhemmin ja miksi?

Itse mietiskelen vain että onko se ihan sama jos antaa rokotuksen nyt pistää kun eikö ole aika voimakas rokote?

Omat lapseni saavat kaikki rokotteet rokoteohjelman mukaisesti, ensimmäinen jo 3v ja toinen 0.5. Mitään outoja oireita ei ole ilmaantunut enkä näe syytä lykätä rokotteiden ottoa.

Esikoisen aikaan (nyt 4v) oli mpr-rokote vasta 1,5v. Nyt annoin kuopukselle pistää kaksi rokotetta 1v neuvolassa ja nyt sai mpr:n 1,5v neuvolassa. Kolme piikkiä on mun mielestä liikaa kerralla, siksi siirsin tuota yhtä, osasyynä kuopuksen syntyminen keskosena. MPR:stä tulee monelle kova kuume viiveellä (7-12vrk), mä odottelen sitä just tolle kuopukselle.

Me laitettiin kolme rokotetta 1 vee neuvolassa. Terkka sano et yleensä lapset kestää hyvin ne..ja kun lapset on hoidossa ja täällä on tosi paljon lapsia joilta voi taudit saada..(vesirokko saatiin, myös itse sain sen ja lapset 2,5 vee ja reilu 1 vee.

Eikä tullu mpr rokotteesta mitään oiretta.. Harmi ettei ehditty hommota vesirokkoon rokotetta, on minusta turhan rankka tauti pienille..

Rokotuksen aikaistamiseen liittyy varmasti tuhkatokkoepidemioihin ympäri Eurooppaa. Suomessakin tapaukset selvästi nousseet. Meidän lapset saaneet molemmat sen 3 rokotetta kerralla eikä tullut kuumetta, toinen sai pienen mustelman reiteen.