Mua alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään koko Portugalin takaushomma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Coffee Break
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Coffee Break

Aktiivinen jäsen
04.04.2006
8 006
8
38
Helsinki
Suomea pidetään äärikonservatiivisena Portugalissa

Portugalissa on otettu raskaasti Suomessa noussut kielteinen asenne maan talouden pelastusohjelmaan. Moni kokee sen loukkaavaksi ja hämmentäväksi. Suomen mahdollinen kielteinen päätös saattaisi romuttaa pelastusohjelman, jota valmistellaan parhaillaan Lissabonissa. Portugalin entinen presidentti Mario Soares kirjoitti tiistaina, että Suomi on muuttunut äärikonservatiiviseksi maaksi.

Perussuomalaisten rynnistys on vaikuttanut Suomi-kuvaan monissa maissa - Perussuomalaisia kuvataan maailmalla nationalistiseksi äärioikeistoksi, joka on Eurooppa-vastainen ja ulkomaalaiskielteinen.

Portugalissa käsitykset Suomesta ovat kokeneet aivan erityisen iskun. Suomen mahdollinen kielteinen kanta Portugalin lainojen takaamiseen saa julkisuutta päivittäin.

Lissabonissa EU:n ja Kansainvälisen valuuttarahaston asiantuntijat valmistelevat parhaillaan Portugalin talouden vakautustoimia. Riippuu kuitenkin Suomesta, saako Portugali euromaiden takaamia luottoja, lehdistö muistuttaa. Luotto-ohjelma edellyttää euromaiden yksimielisyyttä.

"Neljä suomalaista kymmenestä äänesti Portugalin pelastusohjelmaa vastaan", kirjoitti Diario de Noticias -lehti tiistaina. Kaikki tietävät, että Perussuomalaiset julistivat Suomen vaalit kansanäänestykseksi Portugalin avusta.

Suomi pilapiirrosten aiheena
Jo vaalipäivän alla viikkolehti Expresso julkaisi Timo Soinin haastattelun. Soini sanoi, että Portugali ei pysty maksamaan lainoja takaisin.

Expresson pilapiirroksessa kuvattiin rinnan Suomi-neito, herra EU ja rääsyissä kerjäävä Portugali - Suomi-neito heristi sormea ja sanoi: "Älkää lainatko noille, ne tuhlaavat kaikki rahat huumeisiin".

Tällä viikolla arvostettu veteraanipoliitikko Mario Soares kommentoi pettyneesti Suomen ja Euroopan tapahtumia. Paluuta tekevät nationalismi ja itsekkyys, hän pahoitteli. Hänen mukaansa solidaarisuuden puute leimaa nyt EU:ssa vahvoja, "sekä ei niin vahvoja - kuten Suomea, joka tänään on äärikonservatiivinen", hän kirjoitti.

Suomalaisten asenteet loukkaavat
Sosialisti Soares, Portugalin entinen pääministeri ja presidentti, muisteli ystäväänsä, Suomen edesmennyttä pääministeri Kalevi Sorsaa.

"Vertailen keskenään hänen jalomielisyyttään ja niitä kääpiöitä, jotka tänään haluavat hallita Suomea, heidän eettisiä arvojaan ja vihamielisyyttä Portugalia kohtaan - mikä valtava ero!".

"Tänään suomalaiset uskovat, että spekulatiiviset markkinat ja rikolliset luottoluokituslaitokset voivat tuhota kansakuntia, joilla on yhdeksän vuosisadan itsenäinen historia. Se on hirmuinen harha", Mario Soares kirjoitti.

Portugalissa varaudutaan vaikeisiin aikoihin - suomalaisten kielteiset asenteet koetaan loukkaaviksi - tai kuin hylkäämiseksi hädän hetkellä. Tiettävästi myös Suomen suurlähetystö Lissabonissa on saanut kitkerää nettipalautetta viime päivinä.

Suomea pidetään äärikonservatiivisena Portugalissa | Vaalit 2011 | Teemat | YLE Uutiset | yle.fi

Kai noille sitten pitää antaa rahat kun noin nätisti niitä haluavat. Kummasti noilta on unohtunut se että itse ovat oman taloutensa pilanneet ja nyt osoittavat sormellansa meitä :mad:

Suomalaiset turistit vievät Portugaliin yllinkyllin veromarkkojamme. Sen pitäisi riittää.

Toivottavasti persut saavat jotain järkeä tähän älyttömään rahan heittämiseen kaivoon. Kaikkein älyttömintä asiassa on se, että se on velkarahaa.

Portugalilaisia vituttaa se kun Katainen jo lupasi rahat ja nyt on toinen ääni kellossa, eli järki on otettu käyttöön. Romahtakoon Atlantiin koko paska Portugali!

Suomi saa tästä lähtien statistin roolli EU:ssa

Pieni vertaus:

Kuka kippari ottaa mukaan komentosillalle kun on mysky, se joka haluaa pitää laiva pinaalla vai se joka haluaa upottaa sitä ?

Kippari taitaa tästä eteenpäin määrätä suomiedustaja siivoamaan oksennukset alakannelle, komentosillalle ei ole enää asiaa.

Suomalaiset turistit vievät Portugaliin yllinkyllin veromarkkojamme. Sen pitäisi riittää.

Toivottavasti persut saavat jotain järkeä tähän älyttömään rahan heittämiseen kaivoon. Kaikkein älyttömintä asiassa on se, että se on velkarahaa.

Niinpä, velan-velan-velan-velkaa, velalla kustannetaan ja vain itse pankkiirit käytännössä hyötyvät, tavalliset ihmiset kärsivät joka tapauksessa, ja pyramidihuijaus on valmis... ajan hengessä mukana.

Niinpä, velan-velan-velan-velkaa, velalla kustannetaan ja vain itse pankkiirit käytännössä hyötyvät, tavalliset ihmiset kärsivät joka tapauksessa, ja pyramidihuijaus on valmis... ajan hengessä mukana.

Tähän kun lisää sen että EU haluaa laajentua niin voi, voi. Ei voi muuta kun toivoa kunnon talouskasvua tänne sillä rahoille tulee kyllä käyttöä...

Pieni vertaus:

Kuka kippari ottaa mukaan komentosillalle kun on mysky, se joka haluaa pitää laiva pinaalla vai se joka haluaa upottaa sitä ?

Kippari taitaa tästä eteenpäin määrätä suomiedustaja siivoamaan oksennukset alakannelle, komentosillalle ei ole enää asiaa.

No, siellähän se suomi on ollut palvelemassa muita Euroopan maita messipoikana jo pidempään. Ääntä ei ole saatu kuuluviin missään, ainoastaan helvetin kurkku- ja lamppudirektiivejä ja maatalouden alasajoa on tehty kyllä ahkerasti. Talous on ennennäkemättömän nousukauden jäljiltä kymmenen kertaa isommalla kuralla kuin edellisessä lamassa, tämäkö on se EUn hyöty joka siitä meille koituu? Eikö kukaan näe mitä Kepu ja Kokoomus on meille tehnyt?

Miten ihmiset voi olla näin puusilmiä, mitä tulee talouteen? Katotaan mitä se maitolitra itselle maksaa, eikä ollenkaan sitä että valtio ottaa takkiin kymmeniä miljardeja.

Pieni vertaus:

Kaikista paree olisi se jos suomalaiset seilaisivat omalla laivalla maailma merillä ja annettaan PIGSien siivota oman ruuhensa oksennukset ihan itse.

Koko hommassa mua ärsyttää eniten se, että Portugali ÄÄNESTI hetki sitten hallituksensa nurin koska EIVÄT SUOSTUNEET LEIKKAUKSIIN. Miksi mun pitäisi luopua yhtään mistään että voidaan antaa rahaa portugalilaisille, jotka eivät halua itse luopua mistään?

[QUOTE="Helekutti";23624737]No, siellähän se suomi on ollut palvelemassa muita Euroopan maita messipoikana jo pidempään. Ääntä ei ole saatu kuuluviin missään, ainoastaan helvetin kurkku- ja lamppudirektiivejä ja maatalouden alasajoa on tehty kyllä ahkerasti. Talous on ennennäkemättömän nousukauden jäljiltä kymmenen kertaa isommalla kuralla kuin edellisessä lamassa, tämäkö on se EUn hyöty joka siitä meille koituu? Eikö kukaan näe mitä Kepu ja Kokoomus on meille tehnyt?

Miten ihmiset voi olla näin puusilmiä, mitä tulee talouteen? Katotaan mitä se maitolitra itselle maksaa, eikä ollenkaan sitä että valtio ottaa takkiin kymmeniä miljardeja.[/QUOTE]

Jep. Maataloustukiaisia on virrannut muihin maihin. Mm. Italiaan, joka on höynäyttänyt niitä itselleen perusteettomasti.

Muut maat keräävät rahat vilpillisesti ja Suomi-poika se vain kiltisti makselee muiden menot.

Nimenomaan.
Ja niille jotka eivät ymmärrä mistä on kyse:
Ajan henki - Dokumenttielokuva
Kuinka raha toimii ja syöksee meidät kaikki lopulta tuhoon. Asiaa myös ajankohtaisesta EU-tukipaketti asioista n. 40 minuutilla.

Tässä vielä entinen keskustan ja myöhemmin ps:n kansanedustaja kertomassa suunsa puhtaaksi, ja totuuden koko systeemistä:
YouTube - Markku Uusipaavalniemi ja totuus rahasta 1/3

[QUOTE="vieras";23624742]Kaikista paree olisi se jos suomalaiset seilaisivat omalla laivalla maailma merillä ja annettaan PIGSien siivota oman ruuhensa oksennukset ihan itse.[/QUOTE]

Mun puolesta voitaisiin palata aikaan jolloin EU oli vielä se EU johon liityttiin. Nyt EU:sta on tehty hirviö eikä se taida olla kun ajan kysymys milloin se hajoaa omaan mahdottomuuteensa.

Ähh äskenkin puhuttiim ylexällä että portugalissa suomikuva on kärsinyt ja radiossa mietittiin onko suomi nyt velkaa portugalille avunannon sillä portugali auttoi kuulemma suomea talvisodan aikaan lähettämällä jtn hemmetin sardiineja :D

Oli viiminen virhe Portugalilta alkaa haukkumaan suomalaisia kääpiöiksi ja äärikonservatiivisiksi. Mokomat sivistymättömät pellet niinkuin taitaa olla nuo hienot eteläeuroopan maat jotka luulee aina olevansa niin maailmannapoja. Selvittäkööt itse sotkunsa, eiköhän ole Suomella aika alkaa ajattelemaan itseään.

[QUOTE="jipa";23624859]Suomi voi sit lähettää muikkuja tilalle, jos se tuosta on kiinni.[/QUOTE]

Joo joku olikin kommentoinut yleäksän sivuilla että lähetetään niille muikku, nokian puhelimia ja Anna Abreu :D heh

[QUOTE="vieras";23624554]Romahtakoon Atlantiin koko paska Portugali![/QUOTE]

Tällainen ilmapiiri on hirveän surullinen. Onneksi näille rotille löytyi verrattain maltillinen pillipiipari Soinista.

Yhteistyössä