Mua ärsyttää (remontti asiaa)...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kaisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kaisa"

Vieras
... siis meil on 70-luvun puolessa välissä rakennettu talo joka on mieheni kotitalo ja oli jo hänen omistuksessaan kun mä tulin kuvioihin. Siitä lähtien oomme saanu (varsinki mun suvulta) kuulla siitä miten meidän pitäisi laittaa talo matalaksi ja rakentaa kokonaan uusi..

.. talo on meidän tietääksemme terve (ainakaan mitään yllätyksiä ei ole tullu vastaan) ja olemme pikkuhiljaa remontoineet. Eli nyt on tehtynä putkiremontti koko taloon (putket on nostettu pintaan), keittiö on uusittu n.10v sitten (se kelpaa mulle mut muiden mielestä ihan kauhea), teimme 2v sitten ISON sauna/pesuhuone/khh remontin, jolloin vaihdettiin 30m2 kaikki seinät (myös ulkoseinien ja katon sisämateriaalit) sekä uusittiin lattia kauttaaltaan (siis valettiin uusi petoni ja uusittiin putkisto), samalla tilaan rakennettiin myös kuraeteinen ja wc rahaa paloi n. 25000€ (eli lainaa).

Sen jälkeen olemme uudistaneet (ts. maalanneet ja sisustaneet 4 makuuhuonetta) nämä on tehty sitä mukaa kun rahaa on ollu remontoida. Nyt on alkanu painostus et miksi emme vaihda samalla remontin yhteydessä lattiamateriaaleja laminaattiin tms. Arvatkaa montako kertaa olen selittäny että ensinnäkin talo missä ei ole lattia eikä kattolämmitystä ei voi laittaa laminaattia ja toiseksi kun vaihdamme maton vaihdamme sen koko taloon (n. 150m2) sekä haluamme laadukkaan maton, eli ei ole mikään halpa projekti.

Talo on maksettuna n. 3v päästä joten sitä ennen emme ota lisää lainaa.. sitten kun entinen laina on maksettu pois alta on aika korottaa kattoa ja korjata ulkokuori.. mut nämä meidän suunnitelmathan ei muille kelpaa... mut siinä nuriskoon. Tämä talo kelpaa meille tallaisenaan.. olemme todella tyytyväisiä tuohon uudistettuun kylpyosastoon.

Sukulaisesi ovat vaan kateellisia kun pääsette niin vähällä velalla. Hulluja olisitte jos purkaisitte talon ja rakentaisitte uuden velaksi, antaa sukulaisten kärsiä kateudesta ihan rauhassa. Eikä heille kuulu millä tahdilla remontoitte.

[QUOTE="vieras";22109776]Kuka nurisee ja miksi ihmeessä?[/QUOTE]

Esim. mun vanhemmat, miehen veljen vaimo jne...

... siksi ku tämä talo on kuulemma IHAN HIRVEÄ!! Lattiat on kuulemma kauheta.. joo onhan täällä 3 erilaista mattoa mut kuitenki kaikki lattiamatot on ehjät. Keittiö ei kuulemma ole toimiva (no ainahan sitä voisi parantaa).. perus ajatus on se että tämä talo on vanha (eli esim. olohuoneessa on vielä puunvärinen paneli).

Niin ja pahinta (ainaki mun äidille) on se että meillä haisee navetta. Siis totta talossa jossa on navetta ni se haisee.. tai siis suurin osa keltä oon kysyny sanoo et sen verran meillä haisee navetta et tietää ja haistaa (navetta vaatteet säilytetään täysin erillään eikä niillä tulla sisälle), mut kyl mua se loukkaa et kun mun äiti lähtee täältä ni se tuulettaa takkinsa tai kun me mennään lasten kans käymään mummulassa ni lähes jokakerta sanoo lapseille "sinä haiset ihan navetalle". Oon sanonu aika monesti takasin et meidän lapsille EI puhuta siitä et ne haisee navetalle vaik haisisivatkin.. ovat vielä pieniä etteivät ymmärrä mut ei mene kuin hetki ni alkavat ymmärtämään ja häpeämään itseään!

Ja meidän piha.. hui kauhistus :D

[QUOTE="vieras";22109825]talo missä ei ole lattia eikä kattolämmitystä ei voi laittaa laminaattia

miksi ihmeessä ei voi???[/QUOTE]

siksi että se on kylmä! Meil on talossa vesikiertoiset patterit ja jo nyt muovilattia on talvella joissain kohti kylmä

[QUOTE="vieras";22109808]Sukulaisesi ovat vaan kateellisia kun pääsette niin vähällä velalla. Hulluja olisitte jos purkaisitte talon ja rakentaisitte uuden velaksi, antaa sukulaisten kärsiä kateudesta ihan rauhassa. Eikä heille kuulu millä tahdilla remontoitte.[/QUOTE]

kiitos tästä!! Me halutaan just nimenomaan tehdä mahdollisimman paljon suoralla rahalla, mut sit taas emme halua tinkiä laadusta. Eli kun investoimme johonkin ni sit kans teemme sen kunnolla ja varojemme mukaan.
Ei haluta elää kädestä suuhun.

Musta on kans "kivaa" kuunnella, kuinka sillä ja tuolla on Niin kivat ja kodikkaat yms kodit ja Meillä on Tuollainen. Varsinkin pihaa jaksavat mollata.. Sukulaisista tää talo on vissiin tosi huono. Itse ollaan kyllä ihan tyytyväisiä.

Yhteistyössä