Mua ärsyttää.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sipuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

sipuli

Tunnettu jäsen
31.05.2007
8 334
48
48
Siis kuulin tänään että kaveri on vihdoin viimein raskaana :heart:
Siis se ei ärsytä, itkin ilosta :D
Nyt ovat 6 vuotta yrittäneet lasta ja vihdoin onnistui!
Kaikenmaailman hoidot läpikäyneenä ja monet itkut itkeneenä!
Se mikä mua ärsyttää on tämä "lapsia ei tehdä, niitä saadaan".
Kyllä he lasta ovat tehneet jo pidemmän aikaa, ja kyllä mekin 9kk ollaan lasta yritetty, ja nyt raskaana.
Mutta ajatteleeko kukaan että toikin lause ihan tosi voi loukata joitain ihmisiä?
Niitä jotka ei edes tekemällä niitä lapsia saa?
Mua nyt toi lause on aina puistattanut, nyt vielä enemmän.

Noo,enivei.Maha ihan täysi, turvottaa ja ihan ällö olo!
Vieläkin välillä vuotaa jotain, ulmeisesti kuitenkaan ei mikään vakava homma..
Ainakin näin toivon :heart:
Ja meillä on kisu vauva Ronnie O`Sullivan :heart:
Asiasta toiseen ja kymmenenteen :whistle:

mä en ole tehny yhtään lasta, olen saanu ne kaikki. Vaikka se kuinka loukkais jotain toista ihmistä, niin se vaan on. Mä en mahda sille minkään. Mutta en todellakaan kulje huutelemassa sitä tuolla kylillä etä lapsia vaan saadaan, koska tosiaan tiedän että on ihmisiä ketkä ei voi saada lapsia, tai tekemällä tekevät ne. Mutta mä olen jokaisen lapsen saanu... :whistle: syvällistä... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Kyllä he lasta ovat tehneet jo pidemmän aikaa, ja kyllä mekin 9kk ollaan lasta yritetty, ja nyt raskaana.
Mutta ajatteleeko kukaan että toikin lause ihan tosi voi loukata joitain ihmisiä?

.. ja yhä vielä viidenteen, jokohan me kyläiltäs? *saamattomat* |O

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Mulla on ollut sua ikävä. :'( :hug:

Toi vuotohommeli, koeta lepäillä niin paljon kuin vaan voit,,

:hug: :heart: No nyt olen täällä taas!
Joo lepäillä pitäisi, niin ne sanoivat :ashamed:
Ja kyllä mä lepäänkin, nytkin lapset olleet isällään ja kun tulevat niin kaikki ylimääräinen on järjestetty jo, ei ekstra hommia =)
Töitäkin vaan pari tuntia huomenna :)

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

.. ja yhä vielä viidenteen, jokohan me kyläiltäs? *saamattomat* |O

No hei, joo!
Kyllä!
Ensi viikko sopis taas meille muistaakseni ihan kohtuu hyvin :D
Mä taas kun saan ton messentserin päälle ni ilmotan tarkemmin!
Jos vaikka löytys sieltä joku päivä mikä sopis molemmille :D

Mäkin olen usein miettinyt tota lausahdusta, koska tottahan on että lapsia saadaan mutta kyllä ne pitää ensin tehdä.Sano kuka mitä vaan.Ja toisilla se tekeminen onnistuu nopeammin kun toisilla.

Juu ei niitä tehdä juu. Iso veli ja sen vaimo yritti 4vuotta ennenku onnistu apuvoimilla veli joutu jättää reumalääkityksiä pois ja kärsiä. Itellä oli 10v lapsettomuus jos lasken sen mukaan kun viimeks oli kesken meno! Enkä uskonu että mitään siel on enne ku ultrassa näin varsinki ku oli veristä vuotoa tätä ennen!

Mie oon tekemällä tehty äiti. Ylypiä vielä siitä. Iliman lääkäriä meijän lapsi ei alkuaan saanu, vaikkei alkuunkaan kovimpiin hoitoihin koskaan jouvuttu.

Ymmärrän hyvin mitä sie tarkoitat ja ihe en sinänsä innostu ollenkaan lauseesta. Lapsia kovin monet joutuu tekemällä tekemään, lääkärit apunaan, hyvä jos saavat sillonkaan :/ Niin moni ei tosiaan saa sitä lastaan edes tekemällä. Ei, vaikka miten toivoisi.

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
mä en ole tehny yhtään lasta, olen saanu ne kaikki. Vaikka se kuinka loukkais jotain toista ihmistä, niin se vaan on. Mä en mahda sille minkään. Mutta en todellakaan kulje huutelemassa sitä tuolla kylillä etä lapsia vaan saadaan, koska tosiaan tiedän että on ihmisiä ketkä ei voi saada lapsia, tai tekemällä tekevät ne. Mutta mä olen jokaisen lapsen saanu... :whistle: syvällistä... :saint:

Sepä, mäkin ajattelin joskus noin kun molemmat vaan tuli!
Nyt olen jo vähemmän itsekäs ja seurannut vierestä niin monen surua ja lapsettomuutta että mieli on siinäkin muuttunut.
Mua vaan siis ylipäätään rassaa noi lässyn lässyn ihmiset jotka noita samoja mantrojaan hokee tajuamatta ettei se kaikilla niin mene.
Kivahan se on että joillain edes menee hyvin, ei se silti oikeuta muita loukkaamaan, on toki ihmisiä jotka sen tekee autuattoman tietämättöminäkin!

Nyt olen jo vähemmän itsekäs ja seurannut vierestä niin monen surua ja lapsettomuutta että mieli on siinäkin muuttunut.
Mua vaan siis ylipäätään rassaa noi lässyn lässyn ihmiset jotka noita samoja mantrojaan hokee tajuamatta ettei se kaikilla niin mene.
Kivahan se on että joillain edes menee hyvin, ei se silti oikeuta muita loukkaamaan, on toki ihmisiä jotka sen tekee autuattoman tietämättöminäkin!

mä olen tuntenu pahaa mieltä ja syyllisyyttä just sen takia, ku mulle niitä lapsia vaan tuli...
:ashamed:
Sen takia mä en huutele siitä kenellekkään, mutta kuitenki oon sitä mieltä että olen saanu jokaisen lapseni.

Olen ymmärtänyt tuon lauseen tarkoituksen ihan päinvastoin. Siis niin että lapsia ei välttämättä tule vaikka kuinka tehtäisiin, niitä vain saadaan. Joku saa ihan ilman varsinaista yritystä, vahingossa ja toiset vasta pitkän tekemisen jälkeen. Joku ei koskaan. Tottakai sitä tekemistäkin tarvitaan, mutta ei se lapsen saamiseen aina johda.

Mutta varmasti lapsettomuushoidot saavat tuon tuntumaan tekemiseltä. Mutta siltikään ei ole varmaa saadaanko noilla lasta aikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:
Mäkin olen usein miettinyt tota lausahdusta, koska tottahan on että lapsia saadaan mutta kyllä ne pitää ensin tehdä.Sano kuka mitä vaan.Ja toisilla se tekeminen onnistuu nopeammin kun toisilla.

Mutta vaikka kuinka tekis, niitä ei välttämättä saa... Eli loppujen lopuks lapsia saadaan, jos saadaan...

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Alkuperäinen kirjoittaja muhvi:

Mutta vaikka kuinka tekis, niitä ei välttämättä saa... Eli loppujen lopuks lapsia saadaan, jos saadaan...

Tuota minäkin yritin sekavassa sepustuksessani sanoa.

mä olen tuntenu pahaa mieltä ja syyllisyyttä just sen takia, ku mulle niitä lapsia vaan tuli...
:ashamed:
Sen takia mä en huutele siitä kenellekkään, mutta kuitenki oon sitä mieltä että olen saanu jokaisen lapseni.

Hassu, ei siitä syyllisyyttä pidä tuntea :D
Mulle oli ihan shokki kun kahden ekasta kierrosta onnistuneen raskauden jälkeen olikin kaksi keskenmenoa ja yritystä takana 9kk..
Ja nytkin pelottaa koko ajan että menee kesken kun viikkojakin niin vähän ettei ees tiiä onko kaikki hyvin!
En mäkään juuri tätä ennen ees niin ajatellut et vois olla lapsen teko näin vaikeaa, mut osaapa nyt oikeesti arvostaa ihan outojakin juttuja!

Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Moi sipla :D :hug:

No haudi hey :D :hug: :heart:

Ja Onnea :heart:

varovainen kiitos, viikkoja vielä niin vähän..
Ehkä sitten joku 7, ilmeisesti ku ei ultrassa mitään näkyny vaikka piti näkyä mut viikkoja siis liian vähän, joku siellä on mut mut..
No toivossa elellään
:heart:

öö...tässä kun on itse jo pidemmän aikaa yrittänyt tehdä lasta, niin kuitenkin ajattelen niin että vaikka sitä kuinka tekis ja hoidoissa kävis ja lääketiedettä kehitettäs yms.yms. Niin lopputulos on kuitenkin se, että se lapsi saadaan tai jäädään saamatta.
Eikä sillä ole tarkoitus loukata ketään. On vaan surullinen tosiasia että kaikki eivät voi saada lapsia. Vaikka miten keksitään hedelmöityshoitoja ja muita, niin silti se on aina samanlainen ihme tuo raskaus. Ja kun raskaanakin voi vielä sattua vaikka mitä, myös synnytyksessä.
Siksi mun mielestäni se lapsi on lahja, jonka jokainen vanhempi itselleen saa.
En ole muuten edes ajatellut että tuo sanonta voisi ketään loukata. Olen aina ajatellut sen niin erilailla kuin ap :ashamed: .

Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:
öö...tässä kun on itse jo pidemmän aikaa yrittänyt tehdä lasta, niin kuitenkin ajattelen niin että vaikka sitä kuinka tekis ja hoidoissa kävis ja lääketiedettä kehitettäs yms.yms. Niin lopputulos on kuitenkin se, että se lapsi saadaan tai jäädään saamatta.
Eikä sillä ole tarkoitus loukata ketään. On vaan surullinen tosiasia että kaikki eivät voi saada lapsia. Vaikka miten keksitään hedelmöityshoitoja ja muita, niin silti se on aina samanlainen ihme tuo raskaus. Ja kun raskaanakin voi vielä sattua vaikka mitä, myös synnytyksessä.
Siksi mun mielestäni se lapsi on lahja, jonka jokainen vanhempi itselleen saa.
En ole muuten edes ajatellut että tuo sanonta voisi ketään loukata. Olen aina ajatellut sen niin erilailla kuin ap :ashamed: .

En mäkään ole aina noin ajatellut,
Keskenmenojen jälkeen vaan ollut aika paljon lapsettomuudesta kärsivien kanssa tekemisissä!

Yhteistyössä