mua ihmetyttää mun koiran kasvattaja....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsytys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsytys

Vieras
aikanaan 5v sitten kun aika oli otollinen koiralle, otin yhteyttä useaan kasvattajaan jotka kasvattivat rotua jonka halusimme.
meilailimme, puhuimme puhelimessa, muutaman tapasinkin.
sanoin jo silloin kaikille, että haluan kotikoiran, en aio käydä näyttelyissä yms vaan harrastaa koiran kanssa kotitasolla.
no eräälle kasvattajalle sitten syntyi pentue, jossa oli yksi värivirheellinen pentu. kasvattaja otti muhun yhteyttä ja lähdettiin sit muutaman viikon kuluttua katsomaan pientä.
samantein kolahti ja koira on ollut meillä nyt reilun neljä vuotta.

MUTTA, miksi tämä kasvattaja EDELLEEN syyllistää mua siitä etten käy esim.mätsäreissä ton koiran kanssa??!! piikittelee mua kasvattifoorumillaan ja lähettelee mulle sähköposteja koko ajan missä olis näyttelyitä ja että kannattas käydä?!

täh, alusta asti erittäin selkeästi puhuttiin että asutaan niin hornankuusessa, että mulla menis kaikki vapaa-aika jos alkaisin tuon kanssa ihmisten ilmoilla harrastamaan ja kun se on värivirheellinen, niin mitä mä sitä mihinkään mätsäreihin roudaan?!
jos mulla olis joku supermuotovalio joka menis täällä pöpelikössä ihan hukkaan, niin ymmärtäisin vihjailun näyttelyistä ehkä jotenkuten, mutta...

toisen koirani kasvattaja on taas ihan eri maata.... jää kyllä ainokaiseksi tuolta kasvilta tää meidän eka koira, voin kertoa.

nimim.taas yks pisteliäis sähköposti luettuna.

Ymmärrän ärsytyksesi!

Meillä on mahdollisesti tuleva mva täällä ja olen jo alusta asti ilmoittanut, että todellaKIN käydään näyttelyissä kunhan vaan tulee sopivat saumat niihin.

Kasvattaja on ihan EVVK, vaikka koiramme on oikeasti tosi nätti ja kaikki kyseisestä rodusta tietävät ovat povanneet mva:n arvoa koirallemme.

Siis noi mätsärit kun on epävirallisia näyttelyjä, joissa tuomarina voi olla ihan kukatahansa koirista edes hiukan jotain tietävä.. niin mitä järkeä kasvattajan on vaatia koiraa mätsärissä käymään? En ymmärrä :/

oon lähinnä ingnoorannu koko tyypin, en vastaile sen viesteihin enää.
ainoo mihin juuri vastasin oli kun foorumilla vertailtiin koiriemme kokoa, että miten eri kokoisia samoista pentueista on tullut.
no, mä sit laitoin et tuntuu et toi meidän likka on jotenkin pienen kokonen, mutta ei siis laiha.. niin kasvattaja vastas siihen et ei nartut oo ikinä urosten kokosia!!!
täh?! eihän se siinä pointti ollukaa...

[QUOTE="höh";24116490]Ymmärrän ärsytyksesi!

Meillä on mahdollisesti tuleva mva täällä ja olen jo alusta asti ilmoittanut, että todellaKIN käydään näyttelyissä kunhan vaan tulee sopivat saumat niihin.

Kasvattaja on ihan EVVK, vaikka koiramme on oikeasti tosi nätti ja kaikki kyseisestä rodusta tietävät ovat povanneet mva:n arvoa koirallemme.[/QUOTE]

MVA-arvon nyt voi periaatteessa saada melko huonollakin koiralla, kun jaksaa tahkota riittävästi ja valita tuomarit oikein. Joten eipä se OVA-povailu vielä koirasta nättiä tee.

Mutta asiaan. Ap, koirasi kasvattaja vaikuttaa sairaalta. Pyydä häntä lopettamaan ko vihjailu ja jos sulla on vielä vanhat spostit tallessa, niin todista niillä, että asia on sovittu jo etukäteen ja koirasta tulee kotikoira.

Mätsäreihin toki voi mennä värivirheellisenkin kanssa ja voi vaikka voittaa koko shown. Mutta vaikka voittaisikin, niin se ei todista yhtään mitään. Tuomarina voi olla vaikka vinttikoirakasvattaja ja oma koirasi olkoon vaikka mopsi. Eri rotujen kasvattajat tuskin tietävät täysin erityyppisestä rodusta juurikaan, eikä mätsärivoittoja oikeasti kukaan arvosta, ei kasvattajat varsinkaan. Lähinnä sieltä haetaan näyttely ja esiintymiskokemusta.

Yhteistyössä