Mua jännittää tosi paljon, menen ensi viikolla kirurgille ja saan tietää pääsenkö rintojenpienennysleikkaukseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja riipputissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

riipputissi

Vieras
Marraskuun alussa sain tk-lääkäriltä lähetteen kirurgille ko. asian takia. Oireina krooniset niska-hartia-seudun jumit, joista johtuen jatkuvaa päänsärkyä ja raajojen puutumista. Ryhti on huono tissien painon takia ja juoksu ja pomppiminen lähes mahdotonta. Istuvia liivejä en ole löytänyt oikeastaan koskaan.
Onko hassua jos kirjoitan oireeni paperille (vaikka suurin osa taidetaan siinä tk-lääkärin lähetteessä mainitakin)? Mua jännittää niin paljon että unohdan kuitenkin muuten mitä pitäisi sanoa.
Mulla on painoindeksi 28, olen tiputtanut nyt muutamassa kuukaudessa 7-8kg ja suunta on alaspäin koko ajan, hitaasti mutta varmasti. Toivottavasti tää ylipaino ei ole esteenä operaatiolle.

[QUOTE="Kirsu";22992481]Onnea, itsellä ollut sama mielessä useasti! Laita ihmeessä paperille oireet. BMI-rajana leikkaukseen pidetään 30, joten sulla ei pitäisi olla hätää :)[/QUOTE]

Mulla kans ollut nämä ongelmat viimeiset 15 vuotta ja vihdoin uskaltauduin lääkärille.

Onnea matkaan! Itselleni tehtiin leikkaus 5 vuotta sitten, enkä ole päivääkään katunut. Multa poistettiin kilo kummastakin tissistä ja keveyden tunne oli mahtava. Ainut asia, mikä mietitytti, oli, että pystynkö imettämään enää. Pystyn. Sain syksyllä vauvan ja 2 kk meni täysimetyksellä, nyt saa myös pulloa kerran päivässä. Ja kyllä ne tissit vähän taas kasvoivat raskauden ja imetyksen myötä, muttei tosiaankaan entisiin mittoihin :)

Yhteistyössä