Mua muuten vähän ärsyttää yksi asia (miehestä&koti-isyydestä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kovajänis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kovajänis

Aktiivinen jäsen
29.11.2006
9 532
3
36
Kun mies tän kuun ollut kotona pakkolomalla ja itse tehnyt kahtakin vuoroa putkeen jotta saatais enempi rahaa, kun kerran mies kotona lasten kanssa.

No, eihän tää menekään ihan niin, että tuun siistiin kotiin vuoron päätyttyä, suoraan lämpimän ruuan ääreen (mitä ylläpitänyt silloin kun itse kotona ja mies töissä) vaan ei kun moppi käteen kotona itselle ja kauppaan hakemaan ruokaa että saan syötettyä perheen.

Voi vitura, tästä oli kova riitakin pari päivää sitten :(

Sympatiseeraan täysin. Kuulin niin monen monta kertaa, miten mies käy töissä, hänelle ei kuulukaan kotihommat. Kuulin niin monen monta kertaa, miten minä vaan olen kotona. Niin oleskelinkin, heilauttelin vain taikasauvaani ja niin oli koti siivottu, pyykit pestyinä ja silitettyinä, lapset ruokittu, puettu ja ulkoilutettu. Ja toinen heilautus, niin oli lämmin ruoka kaksi kertaa päivässä valmiiksi katettu pöytään.

Mies oli vuoden kotona eikä sinä aikana saanut yhtenäkään päivänä aikaa riittämään siihen taikasauvan heilautuksiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja Smiigeli:
Sano hyvä ihminen suoraan sille ukkokullallesi! äläkä vahingossakaan itse tee mitään kotitöitä... tyhjä jääkaappi on hyvä vihje :whistle:

Njoo, senpä takia riitakin tuli kun sanoin omaan tyyliini suoraan tästä :whistle:

Miten hän sen asian sitten ajattelee ? (Eli mitä hänen omasta mielestään pitäisi tehdä kotona sillä väliin kun olet töissä, ei mitään?) Mikä on puolustus... Ymmärrän että jotain ei osaa tehdä (no opettella voi) mutta montaa asia joka "jorma" kyllä osaa tehdä...

ärsyttävä mies kyllä tossa asiassa

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Alkuperäinen kirjoittaja Smiigeli:
Sano hyvä ihminen suoraan sille ukkokullallesi! äläkä vahingossakaan itse tee mitään kotitöitä... tyhjä jääkaappi on hyvä vihje :whistle:

Njoo, senpä takia riitakin tuli kun sanoin omaan tyyliini suoraan tästä :whistle:

Miten hän sen asian sitten ajattelee ? (Eli mitä hänen omasta mielestään pitäisi tehdä kotona sillä väliin kun olet töissä, ei mitään?) Mikä on puolustus... Ymmärrän että jotain ei osaa tehdä (no opettella voi) mutta montaa asia joka "jorma" kyllä osaa tehdä...

ärsyttävä mies kyllä tossa asiassa

Kappas, kun ei osannut sanoa mitään siihen. Väitti että hän kun on niin paljon duunia tehnyt niin saa nyt ottaa rennosti. Njoo, okei, ottakoon rennosti pari päivää, mutta kämppä ei siivoudu itsestään, ruoka ei hyppää hellalle eikä pyykit kävele koneeseen joka panee ittensä päälle :headwall:
No, onhan mies päivittäin kolmevuotiaan kanssa ollut puistoissa yms, siitä pisteet. Mut kun koti ei ole mikään itsestäänkorjautuva silti.

Meillä oli kanssa aikanaan vähän tollanen tilanne. Mies perusteli sillä että ei hän ehdi sitä kaikkea tehdä sinä aikana kun mä olen töissä.. Lapset sai ulkoilutettua ( ei kuitenkaan koiraa samalla :D ), ruuan kerkes tehdä itselleen ja lapsille päivällä ja päiväunille laitettua ( samalla sit itekki nukku ) . Tiskit sai koneeseen ja pyykkikoneen joskus päälle. Mulle jäi tietty muu siivous, toinen ruoka sekä noiden koneiden tyhjäys. Nykyään ei oleta että mä ehtisin kaikki tehdä jos olen kotona, mutta hyvin mä ehdin sen koiranki lenkittää ja imuroida ja koneet tyhjätä ja täyttää pariin kertaan. Ja paremman siivouksenkin ehdin noiden lisäks kerta viikkoon.

Totahan se vähän oli meilläkin paitsi että ruoka oli miehen hommia. Mutta silti silloin pääsi kaikista helpoimmalla kun vertaa sitä, että on itse kotona ja mies töissä tai että käy töissä ja on se hoitopaikkarumba pyöritettävänä. Kyllä sitä sitten illalla mielellään vähän siivoo ja laittaa pyykit kun on päivän saanut olla töissä joista tykkää, on voinut olla töissä hyvin mielin kun lapsi isän kanssa eikä huolta viihtyykö hoidossa eikä pää hajoa kotiympyröihin.

Alkuperäinen kirjoittaja helpointa kuitenkin :
Totahan se vähän oli meilläkin paitsi että ruoka oli miehen hommia. Mutta silti silloin pääsi kaikista helpoimmalla kun vertaa sitä, että on itse kotona ja mies töissä tai että käy töissä ja on se hoitopaikkarumba pyöritettävänä. Kyllä sitä sitten illalla mielellään vähän siivoo ja laittaa pyykit kun on päivän saanut olla töissä joista tykkää, on voinut olla töissä hyvin mielin kun lapsi isän kanssa eikä huolta viihtyykö hoidossa eikä pää hajoa kotiympyröihin.

Juu, siis töitähän oon voinutkin tehdä nyt just sen takia että mies lasten kanssa, kun en ikänä luottais kunnan päivähoitoon niin paljon että antaisin lapseni sinne :/

Yhteistyössä