Mua niin ärsyttää toi mies, toisaalta taas ymmärrän...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoo

Vieras
Kun ei olla lasten kanssa nähty sitä koko viikolla, on päivät töissä ja tösitä menee suoraan raksalle. Tulee yöllä. Sitten aamulla on hereillä meidän kans yhtäaikaa sen 30 minsaa, puhuu AINA senkin ajan puhelimeen ja hoitaa asioita...
Nyt sitten huomenna on työpaikan saunailta ja kas kummaa kun taas siihen löytyykin aikaa, ei tarvitse mennä raksalle tai muuallekaan.

Ymmärrän, että pitää käydä saunilloissa jne jne....Mutta toisaalta minä ja lapsetkin kaipaamme miestä kovasti ja olisimme toivoneet yhden koti-illan. Viikonloppu sillä menee taas raksalla, käy kotona vaan syömässä.
Ja tärkeäähän tuo raksalla oleminen on, siitä en purnaakaan. Hänhän rakentaa meille taloa.
Mutta tuo saunailta ottaa kupoliin, ihan valintakysymys ja hän sitten valitsi mielummin sen kuin perheen :/

Eikö se silllä valinnalla oo teitä valinnu jo kun alkoi rakentaa taloa? vai muuttaako se sinne saunakavereidensa kaa? "valitsi sen mieluummin ku perheen".. kyse yhdestä illasta. kai sil sit on aikaa ku se talo valmistuu. Jospa se krapulassaan antas sulle munaa ni rauhoittuisit.

:hug: Jaksamisia. Joo, ymmärrän että harmittaa. Miehesi tuntee että pitää mennä vähän nollaamaan päätä, siksi menee saunailtaan. Ei ymmärrä että perheelle se yhteinen aika olisi ihan yhtä tärkeää. Siksi hirveän moni pari eroaa rakennusaikana kun mies tuntee tarvitsevansa omaa aikaa kun painaa raksalla 24/7 ja vaimo ei ymmärrä miksi miehen pitää päästä pois vaikka omankin perheen kanssa voisi/pitäisi olla.

Me selvittiin rakennusaika siten että mä pidin mölyt mahassa ja purin se sitten itekseni hikilenkeillä. Koitin MAHDOLLISIMMAN vähän nalkuttaa ja napista, vaikka syytä olisikin ollut. Luotin että mies palaa omaksi itsekseen raksahomman loputtua. Näin kävikin (jos ei olisi palannut niin olisi tullut tuperrapinat!!!). Kun talo oli valmis niin miehellä oli taas aikaa meille ja silloin ei silloin tällöin olevat saunaillatkaan enää tuntuneet vievän aikaa meiltä. Tsemppiä!! :flower:

Just, täällä kaikki kommentit menee tähän pillun antamiseen.
En taida antaa kun en ehdi miestä näkemään ennen saunailtaa, jos tämä tieto teitä lohduttaa ja auttaa.

Valintoja.....selkäpankilla rakentaminen on tollasta. Meillä remontoitu rintamamiestaloa monen monta vuotta, miehellä mennyt vapaa-aika siihen. Mä hoitanut kodin ja lapsen; ei olis kyllä tullu äkkiä mieleen valittaa saunaillasta.

Täällä toinen raksamamma.
Minä taas puolestani usutan miehen aika ajoin jonnekin tuulettumaan, sillä se stressi alkaa hyvin pian näkymään miehessäkin jos aina on töissä tai raksalla.
Se tekee oikeasti miehellesi hyvää kun käy aivan toisissa olosuhteissa vähän, piristää.

Anna käydä vain saunaillassa :)

Annan käydä, ei se siitä kiinni olekaan.

Tosaalta kyllä tasapuolisuuden vuoksi toivoisin, että minäkin joskus pääsisin jonnekin. Mutta ei. Minä hoidan lapset 24/7 ja vapaailtaa on turha toivoa. Jos minulla on ollut saunailtaa tms. niin olen joutunut perumaan kaikki, koska mies on raksalla eikä voi olla sitä iltaa kotona lasten kanssa....Että kyllä tässä itselläänkin alkaa pinna kiristyä kun ei saa tuulettua koskaan. Muita hoitajia ei ole, ei sukulaisia ketä pyyttä...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tosaalta kyllä tasapuolisuuden vuoksi toivoisin, että minäkin joskus pääsisin jonnekin. Mutta ei. Minä hoidan lapset 24/7 ja vapaailtaa on turha toivoa. Jos minulla on ollut saunailtaa tms. niin olen joutunut perumaan kaikki, koska mies on raksalla eikä voi olla sitä iltaa kotona lasten kanssa....Että kyllä tässä itselläänkin alkaa pinna kiristyä kun ei saa tuulettua koskaan. Muita hoitajia ei ole, ei sukulaisia ketä pyyttä...

raksalla olo jotain lomaa. ekana mies on töissä lomalla ja sitten raksalla lomalla.onpa elämä helppoa. ehkä sinun kannattaisi ottaa ero.

Eikai se raksaelämäkään ikuisesti kestä, ja eikös se sen nopeammin ole valmis mitä reippaammin miehesi siellä ahkeroi. Vedä nyt vaan ärsytyksesi hanuriin ja pidä siellä, ollen samalla kiitollinen siitä että miehesi rakentaa perheelleen taloa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

:hug: Ymmärrän sua ihan täysin, vaikka meillä ei mies ole taloa rakentanutkaan. Et haluaisi olla se nipo vaimo, joka ei päästä miestä saunailtaan, mutta haluaisit edes joskus olla yhdessä ja joskus olisi ihan yhtälailla sunkin päästävä tuulettumaan, jotta jaksat.

Se on kyllä totta että raksalesketkin tarvitsemme sitä omaa rauhaa!!
Sun pitää olla tiukkana, että oikesti, sinäkin tarvit tuulettumista välillä, sano että kävithän sinäkin vasta saunaillassa, nyt on minun vuoro.