Mua niin ärsyttää toi mies!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen äiti

Vieras
Meillä on 4-viikkoinen vauva ja alusta asti aina kun vauva on itkenyt, mies on huutanut "Mitä se pikku perkele taas kitisee?" ja "Eikö se pikku saatana osaa olla hiljaa?". Jälkeenpäin pyytää anteeksi ja selittelee ettei tarkoita ja että ei se ymmärrä jne. Mua noi puheet satuttaa ja sitten itken ja syytän itseäni.

Jos noi puheet jatkuu, niin jossain vaiheessa lapsi alkaa ymmärtää. Sanoin miehelle että hän tekee tyhjäksi mun kasvatustyön, kun mä haluan kehittää lapsen itsetuntoa ja että tällä olisi terve, hyvä itsetunto, niin hän puhuu tollaisia.

Mä tiedän kokemuksesta mitä se on kun isä hokee "Susta ei ole mihinkään!", "Kaikki on sun syytä!" jne. Ehkä juuri siksi ne puheet tuntuu niin pahalta. :'(

vaikka meijän vauva on kans ollu aika itkuinen,niin ikinä en hyväksyisi että puhutaan noin pienestä,eihän se raukka sille mitään mahda:( vaikka ymmärränkin että voi olla väsyttävää.

miten kukaan voi edes puhua vauvalle noin? sen ymmärtää että vauvan itkua voi olla vaikea kestää, mutta järkevä aikuinen ihminen ei puhu noin.

oon todella pahoillani puolestasi. oma mies kerran hätääntyi kun vauva itki kovasti ja sanoi että hei sehän kuolee kohta, oli oikeesti hädissään.

[QUOTE="Lokakuu";24679505]Onko miehesi väsynyt? Masentunut? Muutoinkin ärtyneempi kuin tavallisesti?[/QUOTE]

Väsynyt kyllä, etenkin kun noi itkut ajoittuu yölle. Päivällä mies pyytelee anteeksi, saattaa jopa itkeä. Ja päivällä on tosi ihana vauvalle.

• Tykkää
Reactions: Jaska-
Unenpöpperössähän sitä saattaa sanoa mitä vaan. Tosin on kyllä niin hirveää kielenkäyttöä, että itse kyllä pistäisin tuommoisen ukon sohvalle nukkumaan. Vaikka vauva ei vielä ymmärräkään tuollaista, niin kai se pitäisi aikuisen miehen tajuta, että äitikin on siinä kovilla ja herkkä.

Ja vielä: Jos tosiaan huutaa, niin se ei varmaan siihen vauvan nukkumiseen auta yhtään eikä tilanteeseen muutenkaan.

Viimeksi muokattu:
Unenpöpperössähän sitä saattaa sanoa mitä vaan. Tosin on kyllä niin hirveää kielenkäyttöä, että itse kyllä pistäisin tuommoisen ukon sohvalle nukkumaan. Vaikka vauva ei vielä ymmärräkään tuollaista, niin kai se pitäisi aikuisen miehen tajuta, että äitikin on siinä kovilla ja herkkä.

Ja vielä: Jos tosiaan huutaa, niin se ei varmaan siihen vauvan nukkumiseen auta yhtään eikä tilanteeseen muutenkaan.

Niinpä! Ja vauva hermostuu vaan lisää kun isä huutaa. Neuvolan tätikin sanoi meille kun puhuttiin itkuisuudesta, että vauva vaistoaa vanhempien hermostuneisuuden ja hermostuu itse lisää. Mies vaan selittelee ettei voi mitään näille purkauksille. Yhdessä vaiheessa mies nukkui töitten jälkeen (oli 2 ensimmäistä viikkoa töissä, nyt isyyslomalla) ja olikin rauhallisempi, mutta nyt lomalla ei suostu nukkumaan päivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja surullinen äiti;24679651:
Niinpä! Ja vauva hermostuu vaan lisää kun isä huutaa. Neuvolan tätikin sanoi meille kun puhuttiin itkuisuudesta, että vauva vaistoaa vanhempien hermostuneisuuden ja hermostuu itse lisää. Mies vaan selittelee ettei voi mitään näille purkauksille. Yhdessä vaiheessa mies nukkui töitten jälkeen (oli 2 ensimmäistä viikkoa töissä, nyt isyyslomalla) ja olikin rauhallisempi, mutta nyt lomalla ei suostu nukkumaan päivällä.

Typerä mies.

Juu mulla ihan sama juttu, valitettavasti. Puhelee juuri tuollaisia kamaluuksia mutta ei pyydä anteeksi eikä todellakaan osoita edes katumusta. Äidin vikahan se on ku pikkuperkele huutaa kurkkusuorana ja naama punasena. Mies ressu niin väsynyt kun eka on pitänyt olla töissä, sitten ajaa äitin luokse syömään, sen jälkeen mennä salille, salin jälkeen Heselle ja viimitteeksi kotiin siinä lähemmäs kymmenen maissa. Niin raskas päivä ja kotona nainen ei viiti kehua eikä palvella ja passata vaikka on ollut niin pitkä päivä ja se pikkuperkelekin vaan huutaa ja huutaa hemmetti vie.
Samaa rataa joka päivä mut onneks viikonloppuna pääsee sitte ryyppää ja rellestämään ettei tartte kattoo valittavaa akkaa eikä pikkuperkelettä.

Voi jeesus että mä inhoan sitä ja lähen sitten kun viiminen niitti naksahtaa tai kun vauva alkaa tajuamaan jotain sanoja.

tehdä lapsia niin nuorena, kun ei olla vielä omista vanhemmistakaan irti päästetty, jos kerrn äidin padoille pitää mennä töistä ja viikonloput ryypätä niin hohhjoijaa, eroa, pärjäät paremmin yksin.

Yhteistyössä