Mua niin suututtaa ja vihastuttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmistunut

Vieras
Yritin saada lääkäri aikaa 4 vuotiaalle joka on ollut 4 pv kuumeessa ja eilisestä saakka maannut hiljaa sängyssä. Ei ole aikoja eikä kuulema syytä tuoda, kuumetautia liikkeellä.. Ei muuta ku päivystykseen nyt sitte jonottamaan moneksi tunniksi tuon sairaan lapsen kanssa.

Ymmärränhän minä jos ei ole aikoja, niitä ei ole.. mutta harmittaa vaan lapsen puolesta myös. Mutta eniten kismittää että sh ei suostunut ottamaan lasta vatsaa.. voi vittu miten ammattitaitonen, sanoin et poika käyny eilen viimeks esim. pissalla ni hää tuumas että mistäs mä sen voin tietää... ei jumalautaaaaaaaa!!!!!

Toivottavasti päivystyksessä pääsette jonon ohi. Mä veisin jos ei eilisen jälkeen oo pissil käyny. Juota sitä, ihan mitä vaan mitä kurkusta alas menee, vaikka coca-colaa tai mitä se tahtoo!
Näil helteil ei oo kivaa olla kuumees, muutenkin jo kuuma.

Harvemmin lapsipotilas joutuu useita tunteja päivystyksessä odottamaan vuoroaan.
Tai meidän tk:ssa ei ainakaan tarvitse, yrittävät tunnissa ottaa lapsen vastaan.

[QUOTE="vieras";24285997]Harvemmin lapsipotilas joutuu useita tunteja päivystyksessä odottamaan vuoroaan.
Tai meidän tk:ssa ei ainakaan tarvitse, yrittävät tunnissa ottaa lapsen vastaan.[/QUOTE]
Kuule lahdessa on toisin, pari kuukautta sitten odotettiin 4 tuntia..

[QUOTE="vieras";24285997]Harvemmin lapsipotilas joutuu useita tunteja päivystyksessä odottamaan vuoroaan.
Tai meidän tk:ssa ei ainakaan tarvitse, yrittävät tunnissa ottaa lapsen vastaan.[/QUOTE]

Riippuu ihan paikkakunnasta. Kerran istuttiin päivystyksessä puolivuotiaan kanssa reilu 4 tuntia iltamyöhällä. Täällä siis ei lapsilla mitään erityispalvelua vaan vuorot menee ihan oletetun vaivan kiireellisyysasteen mukaan.

[QUOTE="heh";24286070]Riippuu ihan paikkakunnasta. Kerran istuttiin päivystyksessä puolivuotiaan kanssa reilu 4 tuntia iltamyöhällä. Täällä siis ei lapsilla mitään erityispalvelua vaan vuorot menee ihan oletetun vaivan kiireellisyysasteen mukaan.[/QUOTE]

Me on istuttu 4 tuntia vähän reilun vuoden ikäisenkin kanssa. Ja monta muutakin lasta oli istumassa ja odottamassa... Ja kun ovesta kärrätään humalainen jonka päässä on reikä, niin johan löytyy palvelua.

[QUOTE="heh";24286070]Riippuu ihan paikkakunnasta. Kerran istuttiin päivystyksessä puolivuotiaan kanssa reilu 4 tuntia iltamyöhällä. Täällä siis ei lapsilla mitään erityispalvelua vaan vuorot menee ihan oletetun vaivan kiireellisyysasteen mukaan.[/QUOTE]

No meillä on asiat sitten hyvin :) Pisimmillään on lapsen kanssa odotettu vuoroa 1h15min.
Inhottavaa vaan, kun kaikki muut vuoroaan odottavat potilaat mulkoilee vihaisesti lapsen selvitessä lyhyellä jonotusajalla.

[QUOTE="Juu";24286157]Vie yksityiselle, pääsee saman tien.[/QUOTE]

no ei tod pääse täällä.
Kaikki eivät asu isoissa kaupungeissa, meidän kaupungin yksityiselle näyttää olevan vasta huomenna aikoja vapaana.

Ennen oli tuo kiva tapa, että lapset pääsivät jonon ohi. Vantaalla pääsee sisälle nykyisin sitten kun on oma vuoro. Päivystys on aina aivan täynnä lapsia nini eihän sinne kukaan muu pääsisi jos lapset menisivät jonon ohi. Nykyisin kun on tapana raijata se lapsi lääkäriin hetin kun on tikku sormessa tai vähän vuotaa nenä..
Lapsen kanssa menty yleensä yksityiselle jos on ollut suurempi hätä eikä ole pystynyt jonottamaan.

No niin.. Poika kotiutui tänään sairaalasta. Keuhkokuume ja pahasti kuivunu. 3 päivää antibiottia suoneen ja iv-nesteytys. Oli kyllä jo tosi kehnossa kunnossa kun mentiin päivystykseen. Ei jouduttu jonottaa, tunti terkkariin menon jälkeen oltiin jo keskussairaalassa.

voi ei. paha mieli tuli tiedän puolesta. ei tää järjestelmä toimi kun lääkärille ei sitä aikaa kun tarvisi! voisi kokonaan yksityistää terveydenhuollon, mua ainakaan kiinnosta siitä maksaa kun ei me sitä käytetä, vaan yksityistä.

Ja tosiaan mihinkää yksityiselle ei saanut aikaa, ei yleis eikä lastenlääkärille. Nekin ajat ovat nykyään kortilla.. Mutta nyt onneksi poika kunnossa ja HENGISSÄ. Kun mentiin sairaalaan poju painoi 14.8 ja kun lähdettiin niin 17.4kg.. aikas ero :(

Huh-huh, pistäpä valitusta siitä sairaanhoitajasta, mikä ei suostunut ottaa teitä vastaan.
Ihan oikeesti, ihminen hänkin on ja tekee virheitä, mut oppii toivottavasti niistä. Tuo oli kuitenkin jo sellainen tapaus...

Ajattelin kyllä tehdä reklan.. Pojan kunto romahti hetkessä, ja luojan kiitos, siinä vaiheessa oltiin jo terkkarissa... crp melkein 300 ja leukkarit jotain 40 muistaakseni.. :(

No niin, tänään tehty ylilääkärille rekla ja soitin myös hoitajalle, sattumalta sain sitte oikeen hoitajan langan päähän. Kerroin miten asiat meni että olen tehnyt valituksen. Pyysi anteeksi ja valitteli, että on niin vaikea tietää mikä on oikeasti vakavaa kun kaikenlaisia oksentelioita soittelee päivät pitkät, kerroin ymmärtäväni sen mutta kehotin häntä JATKOSSA KUUNTELEMAAN, joka tapauksen tarkkaan.

Mä olen istunut Jorvin sairaalan päivystyksessä klo. 12.00 -> 20.00 asti!! ja lapsi (vauva) oli tuolloin tosi kipeä oli se rs-virus. meidät lähetettiin Jorviin toiselta paikakunnalta. Kyllä silloin meinas itku tulla:( Mukana oli mies ja eskoinen silloin 4v. Noo... he lähtivät sitten siinä 17. aikaan kotiinpäin ja mä jäin yksin sinne odottamaan vuoroamme.... Tutkittiin ja heti osastolle, jossa meniki sitten 1vko.
Pikkasen v.tutti silloin ja kyl vieläkin se odottaminen NOIN kauan....

Siis ettekö te ole tajunneet ottaa vakuutusta lapsellenne!?!?!?!

Ja mun työnantaja vaatii lapsen sairastamisen takia poissa olemisesta LÄÄKÄRINtodistuksen, ensimmäisestä minuutista lähtien. No, Mehiläisestä niitä saa, ja kirjoittavat kolme päivää pienimmästäkin vaivasta... Mun mielestä työnantaja häviää tässä, mutta itsepähän on säännöt tehny...

Ennen oli tuo kiva tapa, että lapset pääsivät jonon ohi. Vantaalla pääsee sisälle nykyisin sitten kun on oma vuoro. Päivystys on aina aivan täynnä lapsia nini eihän sinne kukaan muu pääsisi jos lapset menisivät jonon ohi. Nykyisin kun on tapana raijata se lapsi lääkäriin hetin kun on tikku sormessa tai vähän vuotaa nenä..
Lapsen kanssa menty yleensä yksityiselle jos on ollut suurempi hätä eikä ole pystynyt jonottamaan.

Mun on pakko viedä se lapsi terveyskeskukseen "pienemmästäkin syystä" eli vähäisestä kuumeesta, yskästä, nuhasta tai "oksensi kerran yöllä" ..
Työnantaja vaatii (ja niillä on oikeus vaatia) lääkärintodistuksen, kuulemma aivan hätätilassa kelpaa hoitajan kirjoittama - puhelimitse annettuja todistuksia ei myöskään huolita.

tässä tulee tosin se erikoisuus. Lapsi oksentaa yöllä. No, sitä ei voi viedä seuraavana päivänä päiväkotiin. Jos soitan työnantajalle, että lapsi oksentaa, niin mun oletetaan valehtelevan. Jos soitan neuvolan terkalle, että lapsi oksensi, kirjoitatko todistuksen, niin taas valehtelen tai vähintäänkin olen lahjonut terkan.

Mutta jos menen yksityiselle ja maksan seitsemänkymppiä ja sanon lääkärille, että lapsi oksensi, tarviin todistuksen, niin kas! minua uskotaan ja saan paperin.

Vain MINÄ olen nähnyt oksennuksen - mutta lakkaan valehtelemasta vasta kun maksan 70e. (Jonka saan vakuutuksesta takaisin.)

[QUOTE="vieras";24324260]Siis ettekö te ole tajunneet ottaa vakuutusta lapsellenne!?!?!?!

Ja mun työnantaja vaatii lapsen sairastamisen takia poissa olemisesta LÄÄKÄRINtodistuksen, ensimmäisestä minuutista lähtien. No, Mehiläisestä niitä saa, ja kirjoittavat kolme päivää pienimmästäkin vaivasta... Mun mielestä työnantaja häviää tässä, mutta itsepähän on säännöt tehny...[/QUOTE]

On meillä vakuutus mut mitä se hyödyttää jos aikoja ei mehiläiseen saa?? Ja työnantjalle en todistusta tarvinnut..

Voi kurja mikä tapaus!!
Onneksi kuitenkin loppu hyvin,kaikki hyvin ja hoitajakin toivottavasti ottaa opikseen.

Muistan kun esikoideni sairastui rs-virukseen reilu kolmen kk ikäisenä..
Eivät puhelimessa meinanneet antaa terveyskeskuskseen aikaa päivystykseen.
Viimein,kun inttämällä ajan sain ja terveyskeskukseen päästiin lähetettiin meidät Lahteen Päksiin..
Siellä sitten odoteltiin yhteensä reilut kahdeksan tuntia....

[QUOTE="harmi";24327475]Voi kurja mikä tapaus!!
Onneksi kuitenkin loppu hyvin,kaikki hyvin ja hoitajakin toivottavasti ottaa opikseen.

Muistan kun esikoideni sairastui rs-virukseen reilu kolmen kk ikäisenä..
Eivät puhelimessa meinanneet antaa terveyskeskuskseen aikaa päivystykseen.
Viimein,kun inttämällä ajan sain ja terveyskeskukseen päästiin lähetettiin meidät Lahteen Päksiin..
Siellä sitten odoteltiin yhteensä reilut kahdeksan tuntia....[/QUOTE]

No huh, me päästiin ihan heti.