Mua on pyydetty kaasoksi mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaaso?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaaso?

Vieras
Eli mua on pyydetty kaasoksi häihin, jotka ovat kesällä.
Tilanne on nyt se, että mulle tuli ero miehestä. Ero on ollut aika rankka ja olen käynyt todella pohjalla tai olen siellä vieläkin... Minulla on todettu masennus ja paniikkihäiriö, johon sain viimeinkin lääkkeet.
Kaiken tämän lisäksi olen nyt työttömänä ja jouduin myydä auton pois. Eli rahaa ei ole YHTÄÄN ylimääräistä! Morsian asuu n. 70 km:n päässä joten järjestelyt ym on hankala sopia...

Tuntuu siis, etten minä ole "se oikea" kaaso hänelle yllä olevien asioiden takia. Mulla ei ole rahaa esim järjestää polttareita vaikka siihen toki muitakin osallistuu. Olen todella maassa eron takia, tuntuu että ei jaksa mitään!
Toki häihin on vielä muutama kuukausi ja todellakin haluaisin olla maailman paras kaaso ystävälleni!! En vaan tiedä mitä hän ajattelee tästä kaikesta, haluaisiko vaihtaa kaasoa... Olisin työtön, masentunut, eronnut, rahaton ja autoton kaaso; kylläpä kuulostaa hyvältä ;)

Haluaisinkin mielipiteitä teiltä. Eron jälkeen ystäväni on käynyt kerran nopeaa uudessa asunnossani ja yhden tekstiviestin laittanut; sekin tuntuu pahalta ettei ole muuten soittanut tai kysynyt vointiani :( Kyse on kumminkin jo parista kuukaudesta, tuntuu aika vähältä tuo yhteyden pito...

Kaasoksi mua on kysytty jo melkein vuosi sitten. Todellakin haluaisin olla hyvä kaaso, mutta en tiedä onko musta siihen nyt :(

Kakspiippunen juttu. Toisaalta sulla on ystävä joka ei ilmeisesti pahemmin pidä yhteyttä, sulla ei ole resursseja mielestäsi kaasoiluun mutta pyydetty on jo vuosi sitten.

Toisaalta, mun kaaso esimerkiksi on paras ystäväni, vaikka meidän yhteydenpito heikkoa joskus onkin hän on mulle tärkeä ja kaasontehtävä on kunnia-asia. Ainakin näin morsiamena ajattelen haluavani ennen kaikkea jonkun kenen kanssa höyrytä, joka on tukena silloin suurena päivänä. Auttaa valmisteluissa lähinnä ohjelmaa miettimällä, ei rahallisesti. Ja välimatkaa meilläkin.

Ehkä sun kannattaa puhua morsiamen kanssa tuntemuksistasi.

Itselläni ei ollut kaasoa ollenkaan ja hyvin pärjättiin. Hyvä ystäväni asui tuolloin 500 km päässä ja oli pienten kaksosten äiti, siinä oli hänelle ihan riittävästi puuhaa.

Otat vain itseäsi niskasta kiinni, sehän voisi myös piristää sua kun joudut ajattelemaan jotain muuta! Ja vaikka omasi päättyi eroon, koita kuitenkin iloita ystäväsi onnesta, osuu se onni vielä Sinunkin kohdalle, usko pois!

Sinuna ottaisin asian puheeksi morsiamen kanssa mahdollisimman pian. Ehkä hänellä on joku toinen henkilö, joka voisi toimia kaasona? Selitä asia hänelle ihan samalla lailla kun tähän kirjoitit. Jos hän on fiksu, niin kyllä ymmärtää, ettei nyt ole sulle hyvä hetki toimia hänen kaasonaan.

Morsian on myös mun yksi parhaimpia ystäviäni mutta nyt tuntuu ettei olekaan ollut mun tukena tän eron aikana, se ehkä eniten sattuu.
Ja tietenkin ajattelen sitä, että onko minusta mitään hyötyä kun tuntuu ettei häistään mulle puhu vaikka olen jo aiemmin ennen eroa niistä kysellyt ja miten voisin auttaa...
Hankala juttu :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kakspiippunen juttu. Toisaalta sulla on ystävä joka ei ilmeisesti pahemmin pidä yhteyttä, sulla ei ole resursseja mielestäsi kaasoiluun mutta pyydetty on jo vuosi sitten.

Toisaalta, mun kaaso esimerkiksi on paras ystäväni, vaikka meidän yhteydenpito heikkoa joskus onkin hän on mulle tärkeä ja kaasontehtävä on kunnia-asia. Ainakin näin morsiamena ajattelen haluavani ennen kaikkea jonkun kenen kanssa höyrytä, joka on tukena silloin suurena päivänä. Auttaa valmisteluissa lähinnä ohjelmaa miettimällä, ei rahallisesti. Ja välimatkaa meilläkin.

Ehkä sun kannattaa puhua morsiamen kanssa tuntemuksistasi.

Juu, ja voi sitä ehdottaa että olis esim. erikseen polttarien järjestäjä, askarteluvastaava jne, tyyliin että olis muitakin vastuuhenkilöitä kun sä. On oikeus olla "itsekäs" ja miettiä omia voimavarojaan, mielummin puhut suoraa kun lupaat ja sitten tulee turhaa murhetta molemmille

Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Otat vain itseäsi niskasta kiinni, sehän voisi myös piristää sua kun joudut ajattelemaan jotain muuta! Ja vaikka omasi päättyi eroon, koita kuitenkin iloita ystäväsi onnesta, osuu se onni vielä Sinunkin kohdalle, usko pois!

Todella onnellinen olenkin ystävän puolesta, en vaan tiedä jaksanko sitä rumbaa... Mutta onhan tässä toisaalta muutama kk aikaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Morsian on myös mun yksi parhaimpia ystäviäni mutta nyt tuntuu ettei olekaan ollut mun tukena tän eron aikana, se ehkä eniten sattuu.
Ja tietenkin ajattelen sitä, että onko minusta mitään hyötyä kun tuntuu ettei häistään mulle puhu vaikka olen jo aiemmin ennen eroa niistä kysellyt ja miten voisin auttaa...

Eli toisinsanoen kostat hänelle sen ettei hän ole tukenut sua tarpeeksi, vetäytymällä kunniatehtävästä viime hetkillä.

Eli toisinsanoen kostat hänelle sen ettei hän ole tukenut sua tarpeeksi, vetäytymällä kunniatehtävästä viime hetkillä.

Voi vittu, juuri näin!! Toi oli kyllä niin paskamaisesti sanottu! Jos olisit lukenut kunnolla olisit huomannut, että kirjoitin haluavani olla hänelle maailman paras kaaso, mutta tilanteeni huomioon ottaen en tiedä olisinko sitä!! Kiitos rakentavasta palautteestasi...

Tosta viestien sävystä saa vaan kuvan "morsian on itsekäs k-pää joka ei pidä ees yhteyttä tai tue mua, minä taas olen tosi hyvä tyyppi ja haluan antaa hänelle kaikkeni mutta eikö niin ettei mun tarvi kun morsian on tommonen".

Jos et jaksa, et jaksa. Omaa jaksamistaan on turha testailla tuollaisilla kuitenkin yhdentekevillä asioilla, kuin jonkun häihin leikkien ja ohjelman keksimisellä. Ne eivät ole tärkeitä asioita. Oma jaksaminen on. Nyt soitat ystävällesi, ja kerrot, että valitettavasti joudut vetäytymään kaason tehtävästä.

Tosta viestien sävystä saa vaan kuvan "morsian on itsekäs k-pää joka ei pidä ees yhteyttä tai tue mua, minä taas olen tosi hyvä tyyppi ja haluan antaa hänelle kaikkeni mutta eikö niin ettei mun tarvi kun morsian on tommonen".

No aika itsekäältä ksuipäältä kyllä vaikuttaa, jos parhaan ystävän ja oman kaason jaksaminen ja kuulumiset eron keskellä ei sen vertaa kiinnosta, että edes soittaisi ja kuuntelisi toisen murheita. Ap ei näin ole sanonut, mutta minä sanon.

No sä saat niistä sit sellasen kuvan ok, mutta niin ei todellakaan ole. '
Tuntuu että luit vaan sen kohdan missä kerroin ettei ole yhteyttä pitänyt!
En ole kumminkaan niin raukkamainen, että kostaisin sen ystävälleni vaan nyt on kyse siitä etttä onko minusta siihen. Ja sen verran itsekäs olen että joudun sitä miettimään , että onko minulla voimia kaasona olemiseen. Koen kumminkin että on hyvä kun asiaa mietin niin saa morsian kaason jolla on parempi elämäntilanne ja pystyy hänä auttaa! Hän on silti mulle rakas ystävä vaikkei olekaan nyt ollut niin paljon mun tukena...!

No aika itsekäältä ksuipäältä kyllä vaikuttaa, jos parhaan ystävän ja oman kaason jaksaminen ja kuulumiset eron keskellä ei sen vertaa kiinnosta, että edes soittaisi ja kuuntelisi toisen murheita. Ap ei näin ole sanonut, mutta minä sanon.

Kiitos sulle :) Edelleen en sano että hän on kusipää tai mitään. Sen sanon, että se sattuu ettei hän ole ollut tukena erossani, mutta en ala sitä kostamaan.

Kiitos sulle :) Edelleen en sano että hän on kusipää tai mitään. Sen sanon, että se sattuu ettei hän ole ollut tukena erossani, mutta en ala sitä kostamaan.

Tietenkin se sattuu, kun ystävä ei tue. Eikä kannatakaan kostaa. Ystävälläsi on varmaan nyt kiire ja ajatukset häissä. Sinun ei tarvitse kuitenkaan omaa jaksamistasi repiä ystäväsi häihin, joten edelleen, soita ja kerro ystävällesi, että et nyt kykene jaksamaan. Hoida itsesi ja asiasi kuntoon, ja toivottavasti saatte ystävyytennekin toimimaan taas kunhan molemmat olette enemmän kiinni taas arjessa.

Kuuntele itseäsi ja jaksamistasi. Jos olet masentunut, niin suuret ponnistelut voivat olla tässä tilanteessa liikaa ja piristymisen sijasta voi tulla romahdus. Älä tee enempää kuin mitä jaksat.

mitä jos ehottaisit ystävällesi, että olisit silloin tärkeänä päivänä hänelä pukiana ja muuten tukihenkilönä ja että ystäväsi pyytäisi jonkun muun, joka vastaisi itse ohjelmasta!

mitä jos ehottaisit ystävällesi, että olisit silloin tärkeänä päivänä hänelä pukiana ja muuten tukihenkilönä ja että ystäväsi pyytäisi jonkun muun, joka vastaisi itse ohjelmasta!

Tämä oli hyvä idea, kiitos! Pitääpä jutella ystävän kanssa! Kiitos avusta ja ymmärtämisestä!

kaikki morsiamet ovat itsekkäitä k-päitä, jotka pyöriskelevät omassa täydellisessä pikku maailmassaan eivätkä huomaa, jos ympärillä on jollakin vaikeaa. Minä, minä, minä...

No, voit myös pyytää, että hän pyytäisi jonkun toisenkin kaasoksi? Itse pyydin kaksi parast aystävääni kaasoksi. Ja lisäksi aion maksaa polttareihin mm. reppujuomat kaikille ja muutenkin oman osani, pidän vähän hölmönä sitä, että muut makselisivat mun pippaloitani. Kaiken lisäksi pidän muutenkin järjestelyitä ym. omissa käsissäni, eli en heidän taakakseen..heidän tehtävä on oikeastaan järjestää polttarit..siihenki mulle riittää vaikka reissu jonku mökille ja siideriä ja vaikka omatekoisia kasvohoitoja ym=)

Eli ei tartte keksiä ihmeellistä ja voi olla, että tä morsmaikku on ite järjestelly aika paljon. Hän on tällä hetkellä luultavasti aika kiireinen eikä nyt ymmärrä, että sulla menee tosi huonosti. Ootko sanonu hälle, että olet oikeasti masentunut? Hän ei välttämttä osaa sitä lukea, koska asuu kauempana ja on hirveästi järjestettävää..eli hän ei ehdi pysähtyä miettimään, jos viakutat vähän kummalliselta. Mitä jos puhuisit avoimesti tilanteestasi? Ja sanoisit, että jos vaikka joku muukin olisi kaasona apuna? Ja esim. polttarit kantsii tehdä niin yhteistyönä, ettei yks vaan tee kaikkea..riippuu toki siitä, paljos on osallistujia. Tietysti yhden ois hyvä päättä äasioista loppupeleissä, mutta asioiden järjestely ja ideointi vio olla useamman ihmisen juttu. Niin ei yhdelle tuu hirveesti hommaa. Kaikkihan ymmärtää, että ihmisillä on muutakin elämässä kuin ne hyvän ystävän häät =) Eli vaikkapa työt ym.

Sitten tietysti riippuu hääpaikastakin tuo järjestelykysymys. Eli mulla on niin, että häät on siinä paikkakunnalla, missä kaasotkin asuvat. Itse asun siis toisella paikkakunnalla nykyään=) Ei meillä silti ongelmia asioista tehdä, hyvin voi toiselta paikkakunnalta käsin ajatella asiat. Koska pääasiassahan nuo on vaan, että sovitaan asioista ja ehkä pitää soitella paikkoihin..täts it. Eli sun ei välttis tartte mennä itse paikan päälle kuin polttareihin+häihin=vähemmän kuluja. Nykyään voi neuvotella puhelimitse, ilmaiseksi netin kautta (voi vaikka käyttää webbikameraa tai mikrofoniki riittää)..tai sähköpostitse ym. Eli ei es välimatka mitään haittaa.

Mutta kun sulla on noin isoja asioita ollu omassa elämässä, niin sinuna sanoisin rehellisesti ystävällesi, että et yksin jaksa järjestää asioita..eli tarvitset apua =) Pitäisi ymmärtää hänen.

Alkuperäinen kirjoittaja Yleensä ottaen:
kaikki morsiamet ovat itsekkäitä k-päitä, jotka pyöriskelevät omassa täydellisessä pikku maailmassaan eivätkä huomaa, jos ympärillä on jollakin vaikeaa. Minä, minä, minä...

Ei pidä paikkaansa, vaikka sinun ystäväpiirissäsi näin menisikin. Ei tartte aina yleistää.

Nimim. morsian, joka kyselee muilta kuulumisia ja paneutuu muiden asioihin.

Yhteistyössä