Mua pelottaa huominen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Tsemppiä huomiseen ja toivottavasti tutkimusten tulokset olisivat myönteisiä. Kenties törmätään jossain Tyksin käytävällä, olen itsekin menossa huomenna sinne =)

Tuut sitten kiskaisemaan hihasta :D
Mä olen se eukko jolla on tummat silmänaluset & tukka kuin harakanpesä, ja mulla on mukana profiilissa näkyvä tyttö, saparot päässä ja ilman otsatukkaa tosin :)

ja minun silmäpussit turvoksissa :D hiuksista en halua edes puhua,en edes värjänyt 3kk,harja on jossain joka sopi mun hiuksille,eli jos joku mua näkee varma tulee shokki :D en mä vaan jaksa,kun stressaan joka päivä se vie voimat :p :ashamed:

Mä olen se eukko jolla on tummat silmänaluset & tukka kuin harakanpesä, ja mulla on mukana profiilissa näkyvä tyttö, saparot päässä ja ilman otsatukkaa tosin :)
Kiskaisen =) Mä olen se pieni, pyöreä keski-ikäinen täti, joka kulkee susikuvioisessa takissa :D

Ok, kyylään kaikkia vastaantulijoita silmä kovana ja mutisen että "hei ooksä Keittis?" :xmas:
Katsotaan, miten äkkiä vievät mut psykiatriselle osastolle :D

:D :D

määkin voi tulla sinne palloileen kun oon lähistöllä ja hoen mantara et keittisÅbiskeittisÅbis.. :whistle: :D

muoks. sori en ihan viel oppinu sun uutta nikkii.. :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
Kiskaisen =) Mä olen se pieni, pyöreä keski-ikäinen täti, joka kulkee susikuvioisessa takissa :D

Ok, kyylään kaikkia vastaantulijoita silmä kovana ja mutisen että "hei ooksä Keittis?" :xmas:

määkin voi tulla sinne palloileen kun oon lähistöllä ja hoen mantara et keittisÅbiskeittisÅbis.. :whistle: :D

Saa sanoa Åbis =)
Quu kuulostaakin kummalliselta.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Mistä teijän yskä johtu?Sanoiko lääkäri edes joain?

Ei ole sanottu mitään. Sitä on tutkittu pitkään, astmaa on epäilty (tyttö saakin Ventolinea päivittäin) ja korvatulehduskierrekin voi olla yksi syy.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaBell:
Mistä teijän yskä johtu?Sanoiko lääkäri edes joain?

Ei ole sanottu mitään. Sitä on tutkittu pitkään, astmaa on epäilty (tyttö saakin Ventolinea päivittäin) ja korvatulehduskierrekin voi olla yksi syy.

Sama meilläkin menee joka päivä Ventolinia :/ ja korvatulehduskierre meillä on,just ostettiin uus lääke tänään taas :/ .Kun meijän lapsella on ihan samalaiset oireet ,nyt tuntu oikeasti että se on joku virus tai korvatulehdus tai jotain olisi voinut tehä sen.Se Ventolini auta myös jos on alkava astma ei mee pahemmaksi näin lääkäri meille sanoi tänään,lisään vielä että tytöllä on myös yö yskä kaikist pahin :/

Alkuperäinen kirjoittaja ööö:
Minkä ikäinen sun kuopus on? Sanooko mitään? Millaisia nuo raivokohtaukset on?

2 v 2 kk.
Sanoo sanoja, viime viikkoina enemmän kuin ennen. Jokapäiväisessä käytössä on nyt tämä, kenkä, hauva, tuttu (tutti), anna, lisää, Ti-Ti (Ti-Ti Nalle), puu, pupu. Lisäksi on nyt alkanut toistamaan sanoja perässä, aiemmin ei sitä tehnyt mutta nykyään kun esim. luetaan kirjaa ja siinä on porkkana, niin poika yrittää selvästi sanoa porkkana (pookka tms sanoo).
Poika turhautuu kun ei saa itseään ilmaistua, näin neurologi nuo raivarit selitti. Joskus itkee hullun lailla, ei suostu seisomaan vaan makaa vaan lattialla, jne. Joskus heittää tavaroita toisten päälle, tönii, yrittää purra tai repiä tukasta. Päiväkodissa on kyllä ihan yhtä kiltisti kuin muutkin taaperoryhmäläiset, mutta "siviilissä" tulee koviakin kiukkukohtauksia välillä. Ne tosin liittyy varmaan myös alkavaan uhmaikään.
Niin, ja me ollaan kaksikielinen perhe, ja poika on jo päässyt puheen vähäisyyden takia neurologille ja kuulotutkimuksiin, päiväkodissa on aloitettu jonkinmoiset tukitoimenpiteet, puheterapiaan jonotetaan, tukiviittomia on alettu pikkuhiljaa käyttää.

Meillä pojalla aikoinaan todettin dysfasia mut hänellä oli alle viisi sanaa noin kolme vuotiaana. Meillä toi turhautuminen ilmeni puremalla, varsinkin isosiskoa :(
Meillä otettin sit apuviittomat käyttöön, mitkä auttoikin paljon. Poika siis ymmärsi puheen mut ei tuottanut itse

Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:

Saa sanoa Åbis =)
Quu kuulostaakin kummalliselta.

no kiva.. :) mulla aina kestää vähän oppia uudet asiat.. :whistle:

Jiihaa. Tyksissä käytiin ja tytön sydän on täysin terve :heart: =)
Sivuääni kuuluu, ei kovin voimakkaana tällä hetkellä, mutta tulevilla lääkärikäynneillä siitä saattaa tulla noottia, sillä tällaisilla sivuäänillä on kuulemma taipumus voimistua aika lailla kun lapsi on kipeä. Ehkä poistuu tytön kasvaessa, ehkä ei koska on kestänyt jo aika kauan.
Mutta harmiton suhina siis kyseessä, ja tytön sydän on täysin kunnossa :). Lääkäri ultrasi pitkään ja hartaasti, eikä mitään vikaa löytynyt.
Allergia- ja astmatutkimuksiin käskettiin ruinata lähete omalääkäriltä, sillä tytön väsymys (tai eihän tuo väsynyt ole, nukkuu vaan paljon :xmas: ) ja jatkuva yskä voi viitata niihin.
Eli hienoja uutisia tältä reissulta, huomista vielä jännätään.

Hienoa! =) Meilläkin kuului esikoiselta sivuääni sydämestä, tosin se huomattiin jo kahden päivän ikäisenä. 1-vuotiaana sitä ei enää kuulunut. Mutta koska otettiin vakuutus syntymän jälkeen, ei se korvaa mitään kuluja, jotka liittyy vähänkin sydämeen.

Me käytettiin muuten poikaa 3v viime syksynä ultrassa just sivuäänen vuoksi. Lääkäri ei löytänyt mitään kummempaa, sanoi vaan että virtausääntä se vain on joka putkista kuuluu.

Mun lapselta löytyi kuumeessa sivuääni 3-vuotiaana.
Kuunneltiin terveenä uudelleen ja edelleen kuului, saatiin lähete ja tutkimuksissa paljastui pieni VSD-vuoto, eli reikä kammioiden välissä.
Ollaan vaan tarkkailtu parin vuoden välein ja edelleen se on.
Seuraava tarkastus 15v, en tiedä tekevätkö mitään, toivovat itsestään umpeutuvan sydämen kasvaessa.
Tsemppiä teille!

Yhteistyössä