Mua pelottaa ihan v****ti tuleva synnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jansu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jansu

Vieras
Laskettuun aikaan pari viikkoa ja muutama kipeä supistus tullut...
Mä en halua synnyttää, mä haluun perua koko jutun. Pelottaa että kuolen sinne.
Pelkopolilla on käyty ja sektiota eivät suostu tekemään.

Tuntuu että tapan itseni mieluummin kun menen synnyttämään.

:hug: ootko kysyny uutta pelkopoli käyntiä?
Onko sulla aikaisempia synnytyksiä, miten ne on menneet?
Mikä sua siinä pelottaa? ts. miksi pelkäät kuolevasti?
Minuakin pelottaa.. mut luulen et pahin pelko on vielä edessä, vaik esikon synnytys menikin ihan OK. Miksi ei voi olla joka kerta ensisynnyttäjä?

Toivottavasti sulla on synnytyssuunnitelma tehty siellä pelkopolilla? Opasta miehesi siihen, että osaa pitää sinun puolesi sairaalassa jotta kaikki sujuu mahdollisimman hyvin.

Vaikka synnytys tekee kipeää on hyvinsujuneesta alatiesynnytyksestä paljon nopeampi fyysinen toipuminen kuin sektiosta!

Mä taas mieluummin synnytän kuin menen hammaslääkäriin. Synnytys ei ole mitään hammaslääkärikäyntiin verrattuna!!! viidesti olen jo luomuna muksun maailmaan punnannut...

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
Minuakin pelottaa.. mut luulen et pahin pelko on vielä edessä, vaik esikon synnytys menikin ihan OK. Miksi ei voi olla joka kerta ensisynnyttäjä?

Ei ole eka synnytys kyseessä ja edellinen meni ihan päin pyllyä. Suunnitelmaa kivunlievityksestä yms on tehty mutta pelottaa silti että kuolen sinne, viimeksikään ei ollut kaukana.

Alkuperäinen kirjoittaja pelkonsa kullakin:
Mä taas mieluummin synnytän kuin menen hammaslääkäriin. Synnytys ei ole mitään hammaslääkärikäyntiin verrattuna!!! viidesti olen jo luomuna muksun maailmaan punnannut...

Onneksi olkoon, valitettavasti kaikilla ei käy yhtä helposti toi homma.

:hug: Mä synnytin kolmannen lapsemme 2 vkoa sitten, aiemmat synnytykset ei olleet mitenkään mielluttäviä näin lievästi sanoen ja mitä lähemmäs synnytys tuli- olin välillä paniikissa suorastaan. Yllätys -yllätys mun ennakoidut pelkoni eivät käyneetkään toteen, vaan mun synnytykseni oli oikeasti miellyttävä -kivuton (kiitos spinaalin) kokemus. Tästä kerrasta jäi hyvät muistot! Synnytystä et voi peruttaa, mutta toivotaan sinullekin miellyttävää kokemusta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei ole eka synnytys kyseessä ja edellinen meni ihan päin pyllyä. Suunnitelmaa kivunlievityksestä yms on tehty mutta pelottaa silti että kuolen sinne, viimeksikään ei ollut kaukana.

Lähteekö isä mukaan? Mietin et onhan sulla joku tuttu ja turvallinen tukena!
Minä luulen, että tuo kuoleman pelko on yksi yleisimpiä synnyttäjien pelkoja! Ja ihan ymmärrettävää!
Onko sinulla vielä ennen la:ta käyntiä pelkopolilla? jos ei pyydä että saat vielä käydä juttelemassa (vaik eivät sektioon suostuisikaan), mut et ainakin saisit hyvän suunnitelman ja mielen rauha esim. siihen tilanteeseen kun/jos saat panikkikohtauksen..

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
:hug: Mä synnytin kolmannen lapsemme 2 vkoa sitten, aiemmat synnytykset ei olleet mitenkään mielluttäviä näin lievästi sanoen ja mitä lähemmäs synnytys tuli- olin välillä paniikissa suorastaan. Yllätys -yllätys mun ennakoidut pelkoni eivät käyneetkään toteen, vaan mun synnytykseni oli oikeasti miellyttävä -kivuton (kiitos spinaalin) kokemus. Tästä kerrasta jäi hyvät muistot! Synnytystä et voi peruttaa, mutta toivotaan sinullekin miellyttävää kokemusta!

Kiitos. Kiva kun sulle jäi hyvä kokemus.

Alkuperäinen kirjoittaja pelkonsa kullakin:

Onneksi olkoon, valitettavasti kaikilla ei käy yhtä helposti toi homma.

Juu en millään lailla halunnut vähätellä sinun pelkoasi. Minä vain oon aivan paniikissa/hysteerinen hammaslääkäriä kun pitäis mennä tapaamaan. Anteeksi jos kirjoitukseni loukkasi sinua. Vaadi uusi aika sinne pelkopolille ja puhu asiasta mahdollisimman paljon!

Katoppas, täysin sama tilanne. Eka synnytys oli karmea, karmea kokemus... Sekä mulle että lapselle. Vajaa 2 vkoa laskettuun. Täällä sama paniikki. Voimia, haleja!!!!

Yhteistyössä