mua pelottaa ja pelottaa koko ajan vaa enemmän(hammaslääkäri)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja heluna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

heluna

Vieras
sain viimeinki soitettua ajan itelleni hammaslääkäriin(edellis kerrasta jo 15v),3 hampaast lohjennu pala,reikiä ei kaiketi oo koska jatkuvaa kipua ei ole,mut mua pelottaa et noi 3 hammasta revitään irti ja voin jo sieluni silmin kuvitella sen kivun ja aika o vasta reilu vko päästä =( ilmotin kyllä et pelkään ihan helv...ti...sillo ku soitin ni kädet tärisi nii et meinas puhelin pudota....mikä tähän auttaa??haluisin nukutuksen,mut saanko??

Sama homma, sillä erotuksella että mä en oo vieläkään uskaltanu soittaa :( Mulla ei kyllä ole lohjennu palasia mut muuten on huonossa kunnossa :( Mut ei kyllä reikiä luulis olevan kun ei säre hampaita.

Ei se oikeesti niin kauheeta ole. Jos hampaista on vaan lohjennut palat, niin ne paikataan, ei niitä pois revitä. Jos olet pitänyt hampaistasi hyvää huolta, niin ei ole mitään pelättävää.

reikiä voi olla vaikka ei särekään (itseltä löyty 3 reikää).
Rauhottavaa lääkettä voi saada mutta se pitää mainita erikseen, koska sen pitää antaa vaikuttaa. Sillon oltava saattaja mukana.

nukutus maksaa ihan sairaasti. pyydä rauhoittavia lääkkeitä. niillä voi alkuun yrittää. tosin mulla ne ei pelaa kuin tarkastuksen ja hammaskiven poiston ajan. en vaan ole antanut repiä hampaita, koska pelkään niin paljon.

joo mä kysyinki nukutuksesta ja varas ajan siihe et katotaan suuhun,tehdää arviot et kauan kestää ja mitä maksaa ja yksityiselle oon menossa!ja on lohjennu paloja,mut o nii isoja et tuskin saa paikattua ja en oo kyl erityisen hyvin hampaitani hoitanukkaa =(

Multa on paikattu useitakin reikiä vuosien varrella, mutta ikinä ei ole särkenyt. Olen myös hammaslääkärikammoinen, jo pelkkä soitto pelottaa. Mutta juuri tästä syystä olen siinä kutsujonossa eli automaattisesti tulee kutsu vuoden tai kahden välein. En ikinä uskaltaisi mennä sinne, jos väli venähtäisi ja en myöskään saisi itse aikaiseksi varattua aikaa.

Soita sinne etukäteen ja pyydä rauhoittava lääke. Sen turvin sinne uskaltaa mennä. Ennen toimenpiteitä puudutetaan, mulla on paikattu muutama vammas ja kaksi viisuria vedetty, eikä edes vihlaissut kertaakaan.

Ihan tuota arviointireissua vartenkin voit pyytää rauhoittavan.

mulla pahin onkin että kestän kyllä reikien paikkaukset, mutta en sitä hel****tin puudutuspiikkiä, repimistä, ja verta suussa. en vaan pysty siihen. nukutus maksaa sen vähintään 1000e, ja sillä saa pienen osan suusta hoidettua. on siis pikkasen liian kallista lystiä mulle. keräilen rohkeutta. onneksi ei yhtään reikää ollut viimeksi, vaikka 3 vuotta oli edellisestä käynnistä. silloinkaan ei ollut reikiä.

Itse pelkään tosi paljon ja minulla on pari reikää sekä yksi katkennut hammas joka jäänyt ikenen sisälle mutta ien mennyt kiinni. Sille ei tehty mitään pari vuotta sitten koska oli siisti ja juurihoidettu. Nyt se kuitenkin vaivaa ja aion tilata yksityiselle sen poistoon ja makso mitä makso niin saavat nukuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla pahin onkin että kestän kyllä reikien paikkaukset, mutta en sitä hel****tin puudutuspiikkiä, repimistä, ja verta suussa. en vaan pysty siihen. nukutus maksaa sen vähintään 1000e, ja sillä saa pienen osan suusta hoidettua. on siis pikkasen liian kallista lystiä mulle. keräilen rohkeutta. onneksi ei yhtään reikää ollut viimeksi, vaikka 3 vuotta oli edellisestä käynnistä. silloinkaan ei ollut reikiä.

Missä ihmeessä sinä käyt hammaslääkärissä, jos on tuollaisia kokemuksia? :o Mä olen käynyt vaikka missä hampaitani hoidattamassa, eikä ole revitty. :|

Nukutus ei ole koskaan riskitöntä! Tätä ihmettelen, kun halutaan joko itselle tai LAPSELLE hammashoitoa nukutuksessa! Näkisittepä joskus kuinka se tehdään, hengitysputki kurkkuun ja nielu täyteen harsotaitosta, ei mitään mukavaa ja se, että nukutus on aina riski ihmiselle. Nykyään kun asiakas ilmoittaa pelostaan, niin saa hyvinkin "hellää" hoitoa eli kertokaa etukäteen peloistanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Ihmiset hoi!:
Nukutus ei ole koskaan riskitöntä! Tätä ihmettelen, kun halutaan joko itselle tai LAPSELLE hammashoitoa nukutuksessa! Näkisittepä joskus kuinka se tehdään, hengitysputki kurkkuun ja nielu täyteen harsotaitosta, ei mitään mukavaa ja se, että nukutus on aina riski ihmiselle. Nykyään kun asiakas ilmoittaa pelostaan, niin saa hyvinkin "hellää" hoitoa eli kertokaa etukäteen peloistanne.
eihän siitä itse mitään teidä. Ja on ollut hyviä hammaslääkäreitä mutta kun se on ylitse pääsemätöntä se pelko niin se on. Sille ei mitään voi.

Yhteistyössä