Mua pelottaa, jos vauvalla ei olekaan kaikki kunnossa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
On paljon pienempi kuin muut vauvat, nyt odotusaikaan, kun arvioita on tehty. Sain tietää olevani raskaana vasta rv 10, olin ottanut parit kännit ja polttanut tupakkaa sinä aikana :( ne toki lopetin heti plussan jälkeen, mutta mua painaa tää asia ihan hirveästi...

Muuten ultrassa on kaikki ollut kunnossa, sydän, aivot, vatsa, mitä ne nyt katsookin. Kaikki jalat ja kädet on tallella <3

Menneitä tekoja et tekemättömiksi saa, joten oikeastaan niitä on turha vatvoa. On vaan elettävä sen tilanteen mukaan, mikä sattuu olemaan. Ymmärrän kyllä huolesi kuitenkin. Mut ei se pienikokoisuus välttämättä liity mihinkään mitä olet tehnyt. Tai jos liittyykin, voi olla että asiat ovat muuten täysin kunnossa ja lapsi terve. Yritä rentoutua. Sen on parasta mitä voit tällä hetkellä tehdä itsesi ja vauvan hyväksi.

Ei ne huolet koskaan lopu. Minun vauvani on pian 6kk, ja edelleen mietin jatkuvasti, onkohan hän terve. Miksi se syö huonosti? Onkohan sillä korvatulehdus? Apua, vinkuuko sen hengitys jotenkin oudosti? Ihan kuin sen varpaankynnetkin kasvaisivat sisäänpäin... Jatkuva huoli kuuluu vanhemmuuteen.

Mulla kävi aika lailla samoin, paitsi etten kyllä polta tupakkaa. Lapsi on terve, älykäs ja keskimittainen. Nyt uutta vauvaa odottaessa täytyykin sitten murehtia sikainfluenssapiikkiä. Ilmankaan en halunnut olla, koska en todella voinut ottaa riskiä sairastua vakavasti...

Onnea ja iloa raskauteen. Murehdi myöhemmin jos sen aika on. Todennäköisesti kaikki menee hyvin. Hyvä että lapsi ei enää altistu noille myrkyille. Aivojen ja hermoratojen kehitystä sikiöllä ja vauvalla tukee jos aloitat syömään omeag 3 ja 6 rasvahappoja ja syöt niitä ainakin koko loppuraskauden.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Onnea ja iloa raskauteen. Murehdi myöhemmin jos sen aika on. Todennäköisesti kaikki menee hyvin. Hyvä että lapsi ei enää altistu noille myrkyille. Aivojen ja hermoratojen kehitystä sikiöllä ja vauvalla tukee jos aloitat syömään omeag 3 ja 6 rasvahappoja ja syöt niitä ainakin koko loppuraskauden.

Kiitos teille kaikille.. Pitääkin mennä noita hakemaan.