Mua suututtaa kun kaikilla on joku kommentti mun ja avon ikäerosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nanny"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo ikäero voi olla joidenkin mielestä suurikin kauhstuksen aihe, mulla on itellä 12-vuotta nuorempi yh-äiti kaverina ja ei ole mitään negatiivista kuulunut. Olen hänen äitiään 6-vuotta nuorempi ;)

Itse olen muinoin elänyt useamman vuoden parisuhteessa jossa ikäeroa oli melkeinpä saman verran. Alkuun kaikki toimi loistavasti. Mies oli fiksu, osasi keskustella asioista, huomioi minua yms.
Jossain vaiheessa aloin kuitenkin kaipaamaan ikäistäni seuraa, baareissa käyntiä (mies ei halunnut niissä käydä). Huomasin lopulta että eihän meillä ollut mitään yhteistä. Itse halusin naimisiin ja lapsia, mies ei niitä halunnut. Olisin halunnut matkustella, käydä festareilla yms. Miehen mielestä taas laatuaika oli istua kotona ja kuunnella Erkki Junkkarista... Viiden vuoden suhteen jälkeen aloitin elää elämääni, enkä ole sitä katunut.
Toisten kohdalla ikäero toimii, eivätkä koe sitä ongelmaksi. Minun ja miehen kohdalla se ei loppujen lopuksi toiminut. Kuitenkaan kenelläkään ei ole oikeutta arvostella toisen valitsemaa kumppania, olkoonkin esim. ikäero suuri. Itse en muistele suhdettani huonolla, paljon hyvääkin oli, mutta vähemmän niitä yhteisiä asioita ja mielenkiinnon kohteita.

Mä ymmärtäisin paremmin jos ap oliste molemmat 10 vuotta vanhempia. Sinultakin pesytynyt silmistä jo pahin nuoruuden rähmä jossa tiedetään elämästä kaikki ja "eletään" ikuisesti. Sinulla olisi myös takana ehkä yksi tai parikin vakavampaa suhdetta, kokemusta työelämästä ja siitä arjesta jossa tulee pärjätä omillaan.

Suhde on paljon muutakin kuin käsi kädessä kulkemista ja romantiikkaa - suukkoja ja halauksia. Se on ilman muuta tärkeää. Mutta on paljon paljon muutakin. Ja halusit tai et, niin ympäröivät ihmiset vaikuttavat.

• Tykkää
Reactions: Millenia

Yhteistyössä