Mua vituttaa jo valmiiksi kun tiedän miten käy kun mies tulee töistä kotiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huokaus

Vieras
Käydään molemmat töissä. Miehelläni on päivätyö, mulla vuorotyö. Lähden taas tänään iltavuoroon heti kun mies tulee töistä kotiin. Mulle aamupäivä on siis ollut sitä kuuluistaa vapaata aikaa. Lapsen kanssa ollaan leikitty ja katseltu leffa. Tiedän, että kun mies tulee kotiin, alkaa valitus siitä kun täällä ei olla imuroitu eikä lattioita pesty. Pölyt on pyyhkimättä ja kaupassa en käynyt. En tietenkään ole vaan "laiskotellut". Pyykkiä olen pessyt 2 koneellista, puhtaat vaatteet viikattu kaappeihin, keittiö on siistitty, lapsen huone järjestetty ja ruoka tehty perheelle valmiiksi. Se ei vaan riitä. Mähän olen koko päivän ollut kotona joten sillon pitäisi ehtiä. Ilta on sitten rentoutumista varten, se on vapaa-aikaa. Tuon pässin kaaliin ei vaan mahdu sellainen asia, että vuorotyöläisellä se päivä on välillä sitä vapaata. Mies ei siis iltaisin suostu tekemään mitään koska rankan työpäivän jälkeen ei tarvi. Mun taas pitäisi rehkiä ENNEN rankkaa työpäivää. Joo, turhaan mä tänne valitan mutta vituttaa vaan.

Täällä sama juttu.... Hoidan 1-vuotiasta päivät ja kaikki kotihommat pitäis ehtiä tehdä, koska illathan on munkin vapaata, kun ohjaan vaan jumppaa.... :( Jumpat on kuitenkin mun tulonlähde nyt ja tulevaisuudessa...

Minä olisin sinuna onnellinen siitä, että mies ei ole tullut kotiin alkon kautta.
Miehen veli on semmonen helvetin juoppo, että se juo aina kun vaan on edes yksi vapaapäivä.
En vaan voi ymmärtää mitä hohtoa on jatkuvassa tankkaamisessa. :headwall:

Mikset pidä puoliasi? Älä siivoa joku päivä lainkaan, vetäse jotain pikaista einesruokaa esiin, lepsuile koko päivä ja nauti olostasi lapsesi kanssa, kun miehesi tulee kotiin, makaa sohvalla rentoutuen ja sano, että painu vittuun vaatimuksinesi (jos siis alkaa taas turpa laulaa)...sano että imuroi itse, sano että minä teen nyt niinkuin sinä teet aina jne. Älä kuuntele. Kettuile takaisin.

Siis mies perustelee sillä, et mun duuni kestää vaan reilu 3h/vrk.... Niin siis sitä varsinaista työtä, mut pitäähän mun aina valmistella tunnit ym. Siksihän tuntipalkkakin on korkea.... No, viime vkolla tapahtui ihme. Sain siivota rauhassa (ts. mies lapsen kanssa ulkona) ensimmäisen kerran vuoteen... Se oli mukavaa, kun ei ole lapsi koko ajan kainalossa... :)

Alkuperäinen kirjoittaja huoh...:
Siis mies perustelee sillä, et mun duuni kestää vaan reilu 3h/vrk.... Niin siis sitä varsinaista työtä, mut pitäähän mun aina valmistella tunnit ym. Siksihän tuntipalkkakin on korkea.... No, viime vkolla tapahtui ihme. Sain siivota rauhassa (ts. mies lapsen kanssa ulkona) ensimmäisen kerran vuoteen... Se oli mukavaa, kun ei ole lapsi koko ajan kainalossa... :)

No kyllähän sun naama pienestä hymyyn levisi?! Ensimmäisen kerran vuoteen mies hoiti lastanne, kun siivosit? No, kyllä siinä on aihetta riemuun, kai vielä kiittelitkin miestäsi olan takaa tästä mahtavasti teosta? Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Mikset pidä puoliasi? Älä siivoa joku päivä lainkaan, vetäse jotain pikaista einesruokaa esiin, lepsuile koko päivä ja nauti olostasi lapsesi kanssa, kun miehesi tulee kotiin, makaa sohvalla rentoutuen ja sano, että painu vittuun vaatimuksinesi (jos siis alkaa taas turpa laulaa)...sano että imuroi itse, sano että minä teen nyt niinkuin sinä teet aina jne. Älä kuuntele. Kettuile takaisin.

Hienoja ohjeita! Tosi mahtavaa! Näillä parisuhde paranee ihan taatusti!

:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Niin, kyllä minä ainakin käyttäisin rakentavaa keskustelua ja mukavaa yhdessäoloa tähän ongelmaan. Joo. En tajua, miksi nainen vaan tekee sitä ruokaa, hoitaa sitä lasta, luuttuaa vessoja, siivoaa kämpän ja kuuntelee mieheltään tuolliasta paskaa? MIKSI?

Alkuperäinen kirjoittaja SanohanNyt:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:

Niin, kyllä minä ainakin käyttäisin rakentavaa keskustelua ja mukavaa yhdessäoloa tähän ongelmaan. Joo. En tajua, miksi nainen vaan tekee sitä ruokaa, hoitaa sitä lasta, luuttuaa vessoja, siivoaa kämpän ja kuuntelee mieheltään tuolliasta paskaa? MIKSI?
En minäkään tajua. Mutta miksi hitossa antaa miehelle aseita valittaa vielä enemmän? Loogisella perustelulla pääsee miesten kanssa kaikista pisimmälle. Vaatii vaan järkevät perustelut sen järjettömiin vaatimuksiin.

onpa tuttua.tosin opiskelin. neljä lasta,tein ruoan,siivosin,pesin pyykit/viikkasin/vein kaappeihin,huolehdin lasten ja omat läksyt ja kaks kertaa viikossa vielä jaoin helvetin mainoksia! Ja saiko apua? ei.ja tuohon päälle kun vei lapset hoitoon/kouluun.
Toinen vaan valitti joka asiasta jos kerranki erehdyin apua edes vihjaisee.

Ai ku tutun kuulosta. Miehen mielestä mä en tee yhtä raskasta hommaa kuin hän, niin mun pitäisi silloin hoitaa ja puunata tätä kotia koko ajan. Tosiasiassa nytkin mä ehdin nukkua vuorokaudessa 4-6 tuntia ja nekin pätkissä ja kotityöt teen todellakin mitä jaksan, etenkin kun tuolla lapsella on nyt kamala eroahdistus menossa ja roikkuu kokoajan puntissa kiinni. Vapaaöinä ehtii onneksi nukkua 8 tuntia vuorokaudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja huokaus:
Käydään molemmat töissä. Miehelläni on päivätyö, mulla vuorotyö. Lähden taas tänään iltavuoroon heti kun mies tulee töistä kotiin. Mulle aamupäivä on siis ollut sitä kuuluistaa vapaata aikaa. Lapsen kanssa ollaan leikitty ja katseltu leffa. Tiedän, että kun mies tulee kotiin, alkaa valitus siitä kun täällä ei olla imuroitu eikä lattioita pesty. Pölyt on pyyhkimättä ja kaupassa en käynyt. En tietenkään ole vaan "laiskotellut". Pyykkiä olen pessyt 2 koneellista, puhtaat vaatteet viikattu kaappeihin, keittiö on siistitty, lapsen huone järjestetty ja ruoka tehty perheelle valmiiksi. Se ei vaan riitä. Mähän olen koko päivän ollut kotona joten sillon pitäisi ehtiä. Ilta on sitten rentoutumista varten, se on vapaa-aikaa. Tuon pässin kaaliin ei vaan mahdu sellainen asia, että vuorotyöläisellä se päivä on välillä sitä vapaata. Mies ei siis iltaisin suostu tekemään mitään koska rankan työpäivän jälkeen ei tarvi. Mun taas pitäisi rehkiä ENNEN rankkaa työpäivää. Joo, turhaan mä tänne valitan mutta vituttaa vaan.

sano ukolles että tee ite!! niin sanon minäkin jos valitus alkaa....

Minä olen viimeisilläni ja kotona 2v:n kanssa. Ollaan toki siivoiltu pesuhuonetta, vessat, pesty pyykit ja viikattu edelliset, tehty ruoat yms., mutta kunhan mies tulee kotiin saa imuroida...eikä edes mukise...

Yhteistyössä