muilla odottajilla issiasvaivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zimt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

zimt

Uusi jäsen
08.01.2008
1
0
1
mulla rv 26 menossa ja selkä niin hirveän kipeä että vaikea kävellä ja töissä ihan tuskaa. Selkäkipuun kun lisätään vielä liitoskivut niin tosi tukala olo. Kävin tänään lääkärissä, koska kivun takia on miltei mahdotonta olla töissä. Sain sairaslomaa 5 päivää. Ihmettelen vain että mitähän teen 5 päivän jälkeen, koska tuskinpa tilanne on silloin miksikään muuttunut.
Onko teillä muilla ollut samanlaista vaivaa? Onko jotain mikä auttaisi?

Ootko kokeillu tukivyötä... siitä kuulemma voi olla apua, tosin mulla se ei auttanu ko. vaivoihin...
Minä oon ollu nyt jo kaiketi kuukauden päivät saikulla näiden kipujen takia ja eilen tuli kolme viikkoo lisää... ei mun työnteosta tulis ainakaan yhtään mitään...tosin täs nyt on ollu kaikkee muutakin "pientä".

inksu 29+

Juu, onhan sitä ollu... Nyt loppuajasta helpottanu issias ja selkäsärkyki jotenki. Mulla siis issias säteili kaikkein kipeimpänä jalkoihin. Ja liitoskivut oli kans ihan sietämättömät, mutta neki on nyt loppua kohden helpottanu ja nyt on ihan vähäistä kipua liitoksissa. siis TOSI vähäistä verrattuna aikasempaan. Mä jäin töistä kokonaan pois, ku työn luonneki oli sellanen, etten voinu sitä yksinkertaisesti tehdä. Paljo nostelua, liikkumista jne ja sehän tiesi vaan viiiieläkin kipeempiä issias vaivoja ja selkäsärkyä jne.
Heti alko kivutki hellittää, ku ei tarvinnu enää ruumiillisesti niin raskasta työtä tehdä ja pääsi kotiin lomailee.

Kävin noiden kipujen takia fysioterapiassa ja sieltä antoivat jumppaohjeita, joita tosin en oo paljookaan hyödyntäny.. Ihan itestään meni nuo kivut pois viikkojen lisääntyessä. Oon kylläkin ennalta ehkäissy kipuja mm. vähentämällä istumista ja pitämällä pieniä lepotaukoja päivän mittaan. Samoin vältän pitempiä kävelyretkiä, vaikkakin kaupassa ollessaki saattaa alkaa kolottaa. Sit yks asento esim. issias kipuun, niin meet selälleen makaamaan lattialle ja nostat jalat vaikka sohvalle. Siis 90' kulmaan. Se voipi hiukkasen helpottaa, ehkä. En tosin muista auttoko mulla niihin oikeen mikään...

Napsu ja nöpö 34+0

mulla on kolme edellistä raskautta käynnistetty muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa pahan selkä sätyn ja oman voinnin vuoksi.

sitä ennen on kokeiltu kaikki mahdollinen ja mahdoton.tukivyöstä fysioterapeutista/hierojalle ja mikään ei ole auttanut.säryt kestivät aina rv 12 sinne synnytykseen asti ja vaikutti aivan kaikkeen päivärytmissä/yöunissa..

en pystynyt kävelemään enkä istumaan saatika nukkumaan joten katsottiin parhaaksi käynnistää synnytys.nyt on rv 16+4 ja tähän asti ollaan vaan muutamilla jomotuksilla selvitty ja toivotaan ettei se tästä pahene :)

Täällä myös joka kärsii noista issiasvaivoista, mulle ei selässä pahemmin kipu tunnu, mut jalat on sitäkin kipeämmät, varsinkin vasempaa jalkaa jomottaa jatkuvasti, välillä on päivoä ettei kipuja tunnu, mut sit taas tulee...Ja mulla nämä o olleet alkuraskaudesta asti, joskus on todettu skolioosi että vaikuttasko sekin asiaa!Mulla myös tuo tukivyö ja tukisukat on vähisä auttaneet kipuun...
anri rv 28+2

Yhteistyössä