muilla raskaanaolevilla lonkkakipuja???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nemoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nemoja

Jäsen
28.03.2007
309
0
16
mulla on nyt rv 30 menossa ja muutamia viikkoja sitten mulla alkoi yöllä kipeytyä lonkat,vaikka pidän tyynyä jalkojen välissä...aluks se oli vaan öinen riesa,mutta nyt se vaiva ei häviä päivälläkään.en muista että ekassa raskaudessa olis ollu tällasta... onko kellään muulla samaa vaivaa? oisko vinkkejä kivun helpottamiseks...pitäiskö kävellä enemmän vai vähemmän, venytellä vai mitä...?kiitos vinkeistä jo etukäteen...

mulla oli..ja lonkat lonksukin ihan kun ois ollu irti..ällöttävää lonksuntaa kun käveli..emmä tiedä auttaako siihen mikään..kysy neuvolasta kun seur..kerran menet..ja liikunta tietenkin voi auttaa..

Miulla oli ihan hirveät kivut lonkissa.Panadolia määräsivät mutta ei nekään oikeen tehonnut.Jatkuu vielä raskauden jälkeenkin,aina kun kuukautiset alkavat niin lonkat paukkuu |O

no kiva juttu... :/ lohduttaa silti,että muitakin on saman vaivan kanssa. joskus kun on hyvä päivä,eikä lonkkia särje,niin selkä vihottelee...mutta SILTI kaikesta huolimatta voin sanoa,ettei mulla niin rankka raskaus ole eikä ekakaan ollut.kestän siis kuin NAINEN! :D

Mulla oli myös lonkkasärkyä, joka synnytyksen jälkeen vaan paheni. Lääkäri totesi, että on limapussin tulehdus ja pisti kortisonia suoraan lonkkaan. Vaiva helpotti sen jälkeen, onneksi, ei tarvinnut uudestaan käydä pistettävänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
mulla oli :/ ja myös raskauksien jälkeen, tuntui että lonkat irtoaa :|

samoin! Se oli tuskaa kun kolme viikko sattui. ihan kuin olisi ollut puukko jossain. Kun nousi tuolilta,piti miettiä kumpaa jalkaa uskaltaa siirtää vai uskaltaako kumpaakaan. Sänkyyn meno ja pois nouseminen sattui vietävästi. :| Nyt naksuu lonkat vähän väliä... :/

Mulla lähti lonkat alta = en pystynyt kävelemään raskauden 2,5 loppukuukauden ajan. Veskiin pääsin kotona ja muita parin metrin matkoja, mutta usein mies toi ruuan mun nenän eteen ym. - Nyt jälkeenpäin ei mitään muita oireita, mutta esim. eräänä talvena, kun laskin mäkeä ja menin suht. umpilumeen, huomasin miten jalat oli kuin "eri asia" minun kroppaani verrattuna, jotenkin kuin ne eivät olisi olleet tärkeitä tai kuin ne olisivat olleet jotenkin tapauskohtaisesti irrallisia osia, joita käytän, mutta jotka eivät tosipaikassa vaan kestä.

Joo, lonkkiin koskee välillä. Kysynpä tässä samassa, vaikkei nyt iha aiheeseen liittyvää olekaan..
Mut tuntuuko muilla "loppusuoralla" olevilla semmoosta paineen tunnetta alapäässä ja myös tuol takapuolella esim. kävellessä?
Tuo takamuksen paine "kuulostaa" oudolta..vai?

Yhteistyössä