Muilla syöpöttely "karanut käsistä"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rosa dumalis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rosa dumalis

Jäsen
02.02.2006
35
0
6
Vinkkejä, miten voisi hillitä mahdotonta ruokahalua? Raskausviikkoja on nyt 33 ja paino huimissa lukemissa. :( Tuntuu että on koko ajan nälkä ja syön ihan kamalasti. Itsekuria ei löydy minkäänlaista...jos vaikka päivällä pystynkin syömään terveellisesti ja kohtuullisesti, niin illalla se kostautuu ja käyn vähän väliä jääkaapilla ja iskee kauhea mässäilyhimo. Neuvolassa ei vielä ole puututtu painonnousuun, koska lähtöpaino oli normaali ja saahan sitä normaalipainoiselle tulla jonkun verran... mutta nyt on tullut jo 16 kiloa ja vielä 7 viikkoa laskettuun aikaan! :o

Mulla on välillä ollut kausia, että on tullut syötyä ihan mahdottomasti. Olen syönyt sitten lähinnä tomaatteja, omenoita, porkkanoita jne. eli sellaista, mistä tulis mahdollisimman vähän ylimääräistä energiaa.
Eli vinkkini on, että jääkaappiin vain ns. terveellistä ja vähäenergiaista ruokaa, niin ei mässäily haittaa!

No, kohtalotoveri ilmottautuu! Ei löydy täälläkään sitä itsekontrollia kyllä yhtään!! :o Muutenkin olen perso makealle ym vähemmän terveelliselle, ja nyt raskausaikana tää syöminen ja herkuttelu on ihan mahotonta. Oikeen harmittaa!!

:wave: Täällä myös yksi jonka vatsa on pohjaton kuilu... Ja viikkoja vasta 7+1,painoa tullut 3 kiloa lisää. :o Osansa voi olla myös tupakoinnin lopettamisella,tekee mieli napostella koko ajan jotain... :headwall:

Mä oon syöny karkkia kokonaisen pussillisen yhden päivän aikana.Tää ei valtaväestölle mitään ihmeellistä varmaan ole, mutta mä olin karkkilakossa lähes kymmenen vuotta, en tykkää jäätelöstä, eikä mikään makea oikein maistu. Paitsi nyt! Limut ja karkki himottaa järkyttävästi aina ku verensokeri laskee.

Rv vasta 5+6, joten painoa ei tietenkää oo viel ehtiny kertyä, mut alotin jo ennaltaehkäisynkin! Mun pitää syödä parin tunnin välein ettei tulis oksennus, ja löysin mahtavan välipalan... Vähärasvainen banaanijogurtti ja näkkileipä. Täyttävää, hyvää ja terveellistä! =)

hmm.. lista tämän päivän herkuista...pussi karkkia (aika iso vielä) sulkaavanukas, catsew-pähkinöitä :p En onneksi joka päivä syö noin paljon, esim eilen tuntui ettei mikään maistu. Mutta välillä tulee kauhee himo johonki epäterveelliseen, esim monesti tuntuu et on ihan pakko lähteä hakemaan grilliltä kunnon makkaraperuna annos. (onneks lähellä ei oo grilliä, joten jää monesti aikeeksi)
Käyn joka aamu vaa'alla, ja jos paino yhtäkkiä pomppaa, syön parina päivänä niin et se laskee takas. Mutta kai se siitä alkaa vääjäämättä nousta, ku viikkoja tulee lisää.

Yhteistyössä