Muilla tällaisia vaivoja raskaana ollessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"niin"

Vieras
- Paineen tunne alapäässä jo melko varhaisessa vaiheessa, puolenvälin tienoilla.
- Paineen tunteessta johtuen alapää aivan turovonnut.
- Alapään turvotuksesta johtuen virtsa karkailee. Ja virtsaa jää alapäähän ellei pese joka vessareissun jälkeen vedellä.
- Tuosta syystä kaikki housut haisee pissalle ellei käytä siteitä/pikkuhousunsuojia.
- Myös paineen tunteesta johtuen ei voi kakata, ellei kakka tule just heti eikä kohta. Toisin sanoen, pytyllä kauan istuminen lisää paineen tunnetta ja tuntuu todella ikävältä.

Huoh, mulla nuo kaikki ja voi hitto että raivostuttavaa. Esikoisen aikaan oli kans paineen tunnetta muttei näin varhaisessa vaiheessa. Eikä ollut tuota pissavaivaa, että virtsa karkaili ja haisee pissalle koko ajan. Monasti saa vaihtaa housut ja siteitä.

No tuo kuullostaa siltä, että ei ole eka lapsi kyseessä ja kohdunkannattimet (ligamentit) saattaa olla hiukan löystyneet. Lapsi voi olla alempana kuin "normaalisti", ja se aiheuttaa painetta.

Kysy lääkäriltä, joka arvioi tilanteen. Mikäli asia on kuten arvelin, apua on saatavissa.

no mulla on kyllä ihan samanlaisia oireita, oikeestaan kaikki muut paitsi virtsankarkailu. Paineen tunne alkoi myöskin raskauden puolen välin aikoihin. Pytyllä istuminen on ankeeta painostavan olon takia. Myös kävellessä tulee kova paineen tunne enkä viitsi kävellä kuin sen verran kun on pakko. Kai tämä sitten joskus menee ohi...

Onko sulla todettu mitään laskeumaa esikoisen jäljiltä? Missä mallissa lantionpohjalihakset? Pytyllä istuminen on kyllä mullekin suht haastavaa vaikkei virtsankarkailua yms. ilmene, jotenkin siinä asennossa jotakin laskeutuu alaspäin, ellei laita lihaksilla kunnolla vastaan. Ja jos hantittaa lihaksilla vastaan, kakkaapa siinä sitten... Mulla menossa rv30, jonkun aikaa ollut näin. Ulkosynnyttimien alue todella ikään kuin turpoaa pöntöllä istuessa. Mulla ei kyllä ole edes laskeumia tiedossa esikoisesta ja kaksi viikkoa sitten olleessa lääkärintarkastuksessa ei huomautettu mitään. Ja eipähän mitään ihmeellistä selällä maaten huomaakaan.

Varsinaista jatkuvaa paineentunnetta on tullut vasta nyt loppuraskaudessa, ehkä viikon 30 jälkeen, mutta muistan kyllä, että esim. vessassa tuntui jo paljon aiemmin eli ei halunnut kyllä kovin kauaa päkistellä. Erityisesti jos joutuu menemään polvilleen tai kyykkyyn tuntuu epämukavalta.

[QUOTE="oliivi";23239164]Onko sulla todettu mitään laskeumaa esikoisen jäljiltä? Missä mallissa lantionpohjalihakset? Pytyllä istuminen on kyllä mullekin suht haastavaa vaikkei virtsankarkailua yms. ilmene, jotenkin siinä asennossa jotakin laskeutuu alaspäin, ellei laita lihaksilla kunnolla vastaan. Ja jos hantittaa lihaksilla vastaan, kakkaapa siinä sitten... Mulla menossa rv30, jonkun aikaa ollut näin. Ulkosynnyttimien alue todella ikään kuin turpoaa pöntöllä istuessa. Mulla ei kyllä ole edes laskeumia tiedossa esikoisesta ja kaksi viikkoa sitten olleessa lääkärintarkastuksessa ei huomautettu mitään. Ja eipähän mitään ihmeellistä selällä maaten huomaakaan.[/QUOTE]

Mulle ei ole esikoisen syntymän jälkeen tehty sisätutkimusta lainkaan. Ei siis edes jälkitarkastusta. Lääkäri ei sitä katsonut tarvittavaksi tehdä, kun mä olin kunnossa. No, jäihän se vähän ihmetyttämään mutta kun ekasta lapsesta oli kyse, niin enhän mä osannut edes vaatia sitä :/ Eli en yhtään tiedä, oisko jotain laskeumaa tms. Voiko se olla vaarallista?

No mulla on ollut, ei ehkä ihan noin pahana, mutta samoja ongelmia. Ja ensimmäinen raskaus kyseessä. Ennenaikaisten supistelujen tähden olen ollut aika lailla liikkumatta raskauden puolivälistä sakka, enkä ole lantionpohjanlihaksiakaan treenannut, joten varmaan ovat huonossa kunnossa.

mulla (jolla siis oli ihan samoja oireita) oli tosi pitkä toipuminen esikoisen synnytyksestä (imukuppiavusteinen, hyvin nopea synnytys). SYnnytyksen jälkeen oli kuukausitolkulla kaamea paineen tunne, esim. käveleminen ei ollut onnistua ollenkaan ja pytyllä istuminen oli todella tuskaa, kun oli semmoinen olo että kohta tipahtaa jotain jalkojen välistä ulos. Meni kyllä yli puoli vuotta siihen, että helpotti kunnolla. Mistään laskeumista tms ei lääkäri jälkitarkastuksessa kuitenkaan sanonut mitään. Mites sulla ap, oliko sulla aiemman synnytyksen jälkeen paineen tunnetta?

Laskeuma ei ole vaarallinen, mutta juuri virtsankarkailua yms. se voi aiheuttaa. Jotakin voi korjata lihastreenillä, mutta isommissa vaivoissa asian korjaa tietääkseni lääkäri.

Olin pyörtyä, kun tässä taannoin yritin saksilla siistiä alapään karvoitusta pöntöllä istuen. Koska en taivu vatsan takia kunnolla, autoin tilannetta peilillä. Näky oli karmea. Oli ihan pakko keikistellä peilin kanssa kaikki asennot läpi ja tarkastaa tilanne - en olisi ikinä muuten kehdannut edes ajatella seksiä :ashamed: Onneksi tosiaan ainoa hankala tilanne on tuo vessassa istuminen, muissa asennoissa ulkonäkö on sentään normaali, että ehkä miehelle on sittenkin jotakin vielä tarjolla.

mulla (jolla siis oli ihan samoja oireita) oli tosi pitkä toipuminen esikoisen synnytyksestä (imukuppiavusteinen, hyvin nopea synnytys). SYnnytyksen jälkeen oli kuukausitolkulla kaamea paineen tunne, esim. käveleminen ei ollut onnistua ollenkaan ja pytyllä istuminen oli todella tuskaa, kun oli semmoinen olo että kohta tipahtaa jotain jalkojen välistä ulos. Meni kyllä yli puoli vuotta siihen, että helpotti kunnolla. Mistään laskeumista tms ei lääkäri jälkitarkastuksessa kuitenkaan sanonut mitään. Mites sulla ap, oliko sulla aiemman synnytyksen jälkeen paineen tunnetta?

Oli jonkun aikaa paineen tunnetta synnytyksen jälkeen, ehkä kuukaus-pari...

ai niin vielä ja mulla on sellainenkin vaiva vielä, että pissa ei meinaa joka kerta tulla kunnolla kun istuu pytyllä, vaan pitäis nousta vähän pystympään asentoon, puoliks seistä haara-asennossa että tulee kunnolla. Että tällainenkin, ei ollut tätä vaivaa esikoisen raskaudessa :/

Yhteistyössä