mä olin varmaan jotain 4 vuoden kun päätin ilahduttaa isää silittämällä sen pyhäpaidan sille. siihen aikaan miehet käyttivät nailonisia paitoja, joita ei todellakaan saanut silittää. no mä laiton mun leikkiraudan puuhellalle lämpeempään ja lämmitin sen tuli kuumaksi. jälkeen päin ihmetyttää, että ihme kun en polttanut itseäni. otin isän paidan ja länttäsin sen raudan keskelle selkää. kuului sihinä ja siinä oli kolmion mallinen reikä. silloin hoksasin, että nyt tuli tehtyä jotain, jota ei olis saanut. paita oli uusi, ja vanhemmilla ei ollut todellakaan varaa ostella vaatteita jatkuvasti.
laitoin paidan sinne mistä otin, enkä sanonut vanhemmille mitään. no kyllähän se asia paljastui, kun isä oli pyhänä menossa onnekin ja otti paidan kaapista. turha siinä oli selitellä, ettei muka tiennyt asiasta mitään..
toinen tapaus oli kun veljeni meni navetan päädyssä olevaan ulko vessaan ja mä päätin säikäyttää sen. otin maasta ison kiven murikan ja nakkasin sen tarkoituksena osua vessan oveen ja säikäyttää veli. mutta se osuikin navetan ikkunaan ja ikkuna rikki. vasikka karkuteille ja lehmätkin tais olla sydänrin partaalla
laitoin paidan sinne mistä otin, enkä sanonut vanhemmille mitään. no kyllähän se asia paljastui, kun isä oli pyhänä menossa onnekin ja otti paidan kaapista. turha siinä oli selitellä, ettei muka tiennyt asiasta mitään..
toinen tapaus oli kun veljeni meni navetan päädyssä olevaan ulko vessaan ja mä päätin säikäyttää sen. otin maasta ison kiven murikan ja nakkasin sen tarkoituksena osua vessan oveen ja säikäyttää veli. mutta se osuikin navetan ikkunaan ja ikkuna rikki. vasikka karkuteille ja lehmätkin tais olla sydänrin partaalla