Muistaako kukaan? (mies petti teinin kanssa juttuani)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja b:
Tämä koko juttu oli mielestäni ihan kauhea ja todella surullista luettavaa, sympatiani ovat täysin ap:n puolella. Minäkin kyllä ihmettelen, että miksi pelkästään lasten vuoksi olet halukas jatkamaan? Ansaitset niin paljon parempaa, ja lapsesi ansaitsevat onnellisen äidin!

Te, ketkä olette sitä mieltä, että pettäminen ei ole mikään syy erota, ette nähtävästi itse ole koskaan joutuneet petetyiksi. Minä olen, ja voin vain sanoa että sitä kokemusta en kenellekään toivo. Minä rakastin miestäni yli kaiken, hän ei nähtävästi minua, koska eräissä bileissä petti minua jonkun naikkosen kanssa. Erosimme samantien, mutta minulla meni useampi vuosi päästä asiasta ylitse. Nyt olen onneksi jatkanut elämääni, mutta asia palaa silti välillä mieleeni.

Minusta ap sinun kannattaisi jatkaa elämääsi ilman miestäsi. Mies ei sinua ansaitse, kun kerran joku teinipimu menee oman vaimon ja kolmen lapsen edelle. Kuten sanoin, sinä ja lapsesi ansaitsette parempaa, toivon teille jaksamista.

Puolison uskottomuudesta voi päästä yli, mutta se kestää kyllä tajuttoman kauan, itselläni yli 10 vuoden ajan. Sinä aikana sitä miettii avioliitossa olemisen plussat ja miinukset, erityisesti jos on pieniä lapsia. Onko uskollisuus parisuhteessa sittenkään se kynnyskysymys jonka vuoksi nuo kaikki muut hyvät asiat kannattaa hylätä? Moni pari katuu syvästi eroamistaan myöhemmin (katso vaikka eilinen juttu http://www.dailymail.co.uk/femail/article-1200225/Why-I-I-suspect-separated-women-regret-divorcing.html).

Nyt harmaana nimimerkki määritteli rakkauden ylempänä threadissa sanoin: "Sitoutumista, toisesta huolehtiomista, ystävyyttä, välittämistä, uskollisuutta, epäitsekkyytä. Sitä ettei petä toisen luottamusta. Nyt ymmärrän sen viimeinkin rakastan".

Onko mahdollista pitää useampaa kuin yhtä hyvää ystävää? Tietenkin on ja ystävää ei pyritä kahlitsemaan omilla mielipiteillä vaan kuuntelemaan hänen kokemuksiaan ja mielipiteitään. Onko kukaan yrittänyt muuttaa ystäväänsä, hänen ajatuksiaan tai tekemisiään? Miksi aviopuoliso olisi parhaana ystävänäsi olisi jotenkin erilainen? Onhan hän sitoutunut perheeseensä, huolehtii sinusta ja perheestänne, on paras ystäväsi, välittää teistä sydämestään, on uskollinen (englannin kielessä "true" ei välttämättä "faithful") ja asettaa perheensä itsensä edelle osoittaen siten epäitsekkyyttä. Sanalla sanoen rakastaa sinua ja lapsianne.

Ihmistä ei ole tarkoitettu olemaan yksin ja harvoin puoliso vaihtamalla paranee. Katsos, siitä vanhasta kumppanista tiedät sekä hyvät että huonot puolet, uudesta vain ne hyvät joita haluaa tuoda esiin. Meissä kaikissa on myös niitä huonoja puolia.

Esim Haavio-Mannilan tutkimusten mukaan 50% miehistä ja 30% naisista pettää avioliitossa, luvut lienee alarajalta. Omasta kokemuspiiristä sanoisin lukujen olevan lähes kaksinkertaiset. Eiköhän tämä riitä todisteeksi siitä, että ihmistä ei vain ole luotu yksiavioiseksi, sanoivat sitten moralistit ihan mitä hyvänsä.

Ei ole mikään "pikkuvirhe" sekaantua johonkin (luultavasti alaikäiseen, toiv. ei sentään alle 16-vuotiaaseen!) teinityttöön :o Kuinka vanha ap:n mies mahtaa olla?

[/quote]

Tais olla jtn 35v. !!!!

Alkuperäinen kirjoittaja errkiper:
Ei ole mikään "pikkuvirhe" sekaantua johonkin (luultavasti alaikäiseen, toiv. ei sentään alle 16-vuotiaaseen!) teinityttöön :o Kuinka vanha ap:n mies mahtaa olla?

Tais olla jtn 35v. !!!![/quote]

Eikös tuossa alussa ap kertonut, että tyttö oli 18 v. ? Joka tapauksessa outo ja kipeä juttu kaikenkaikkiaan, jos totta.

Alkuperäinen kirjoittaja errkiper:

Tais olla jtn 35v. !!!![/quote]

Viitsisit ede lukea ketjun ennen kuin vastaat. Teini oli 18-vuotias.

Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
Alkuperäinen kirjoittaja Joke:
Alkuperäinen kirjoittaja narikka83:
elämän kevät... kerran pettää pettää toisenki kerran. en ikinä antais anteeksi.

Laitoit kait miehen tautitesteihin? hiv,yms kaikki?

Ei kait ekakerrasta voi raskaaks tulla tai jotain tautia saada. Ja jos oli teini, niin eihän niillä voi mitään olla?

Tää on päivän paras :laugh:

Mikä ihmeen eka kerta?
Miehellä jo lapsia eli ei ole ekaa kertaa puuhissa!
Teini oli 18-v ja kai olis mies huomannut jos olis ollut hänen eka kerta?
MIkä ihmeen teini 18-v?!? En pitäisi enää teininä....

Miksi ap huolissaan että muutamasta työnnöstä olisi tullut raskaaksi, aika epätodennäköistä jos miehesi ei lauennut...

Mutta mä en jaksa uskoa koko juttua...en kyllä edes lukenut koko alkuperäistä ketjua enkä tätäkään loppuun....

Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:

Ei kait ekakerrasta voi raskaaks tulla tai jotain tautia saada. Ja jos oli teini, niin eihän niillä voi mitään olla?

Mikä ihmeen eka kerta?

Miksi ap huolissaan että muutamasta työnnöstä olisi tullut raskaaksi, aika epätodennäköistä jos miehesi ei lauennut...

Mutta mä en jaksa uskoa koko juttua...en kyllä edes lukenut koko alkuperäistä ketjua enkä tätäkään loppuun....

Ei taida sivistys sua vaivata. TEINI sana tarkoittaa 13-19 vuotiaita ihmisiä. Katso vaikka sanakirjasta tai Wikipediasta.

Teenager= thirTEEN - nineTEEN.

Alkuperäinen kirjoittaja eighTEEN:
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:

Mikä ihmeen eka kerta?

Ei taida sivistys sua vaivata. TEINI sana tarkoittaa 13-19 vuotiaita ihmisiä. Katso vaikka sanakirjasta tai Wikipediasta.

Teenager= thirTEEN - nineTEEN.

Eipä vaivaa onneksi niin :laugh:
Niinhän täällä jankutetaan että teini olisi 19-v asti...vaan mikä sinua ei vaivaa tai vaivaa? Luetun ymmärtäminen hakusessa?

Yhteistyössä