muistakaahan olla kaahailematta liikenteessä *sis. video*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja g
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Hyi tuo on niin kamala video.. :( Ja arvaas vaan kymmenen kertaa katsooko ne kaahailijat tämmöistä

mun järkeen ei mahdu mihin voi olla niin kiire että täytyy ajaa ylinopeutta, tehdä tarpeettomia ohituksia jne. mieluummin mä myöhästyn sen muutaman minuutin kun tapatan itseni tai muita... harmi vaan ettei kaikki ajattele samalla tavalla...

JUst eilen ajoin paikallisen ammattikoulun edustalla tietä pitkin. Alueella 30 rajoitus. vastaantulevien kaistalla oli suojatiet maalattu uusiks joten oli tolpat ympärillä ja ne kohdat piti kiertää toisen kaistan kautta. Ajelin pojun kanssa siinä ja juuri vähän ennen tällaista maalattua kohtaa vastaan kaahasi harmaa auto jossa pari nuorta miestä ja he sit joutuivat koukkaamaan miun kaistan kautta...ni eivät sit jääneet odottamaan vuoroaan vaan kaasu pohjassa koukkasivat edestäni ja mie jouduin painamaan jarrut pohjaan niin lujaa kuin vain kykenin. Sen verran peilistä näin, et ku pääsivät ohitseni, ni samalla vauhdilla koukkivat viel pari kertaa ja ihan holtittomasti. Sydän hakkas hulluna hetken aikaa, ennekuin päästiin jatkamaan matkaa...

:( Ei voi ktasoa loppuun ...ahistavaa! Pelottaa muutenkin autoilu lasten kanssa...ihmisillä kun tuntuu olevan asenteet NIIIIN perseestä! Mitä nyt tälläkin palstalla lueskelee noita liikennejuttuja... :/

Kyllähän noihin maanteiden sankareihin on tullut muutaman kerran törmättyä tuolla tien päällä. Kerrankin kiellettyyn ajosuuntaan lähti joku hullu ajamaan ihan suoraan mua vastaan niin, että sain ite tehdä lukkojarrutuksen ja muutaman kerran olen saanut vasemmalta tulijan suoraan eteeni risteysalueella... Eilen viimeksi joku ajoi takapuskurissa kiinni moottoritiellä (vaikka ohikin ois voinu mennä ) ja välillä kävi penkankin puolella pöllyttämässä hiekkaa kun ei oikein meinannu kaistallaan pysyä ku piti vissiin puhelimessa puhua :/

Kaahaaminen on tietysti isompi ongelma, mutta tuossa muistutettiin myös siitä, että jalankulkijankin kannattaa huomioida ympäristöään. Itse ajelen asiallisesti, mutta monesti esim. lastenvaunujen kanssa jotkut äidit menee tien yli ihan reteesti kattomatta ollenkaan, tuleeko autoja. En käsitä sellasta. Toki rauhassa ajava ehtii jarruttaa, mutta silti kannattaisi katsoa ympärilleen eikä keskittyä tekstiviestien kirjoitteluun tietä ylittäessään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaahaaminen on tietysti isompi ongelma, mutta tuossa muistutettiin myös siitä, että jalankulkijankin kannattaa huomioida ympäristöään. Itse ajelen asiallisesti, mutta monesti esim. lastenvaunujen kanssa jotkut äidit menee tien yli ihan reteesti kattomatta ollenkaan, tuleeko autoja. En käsitä sellasta. Toki rauhassa ajava ehtii jarruttaa, mutta silti kannattaisi katsoa ympärilleen eikä keskittyä tekstiviestien kirjoitteluun tietä ylittäessään.

tämäkin ihan totta! mä hiljennän automaattisesti jos tiedän lähellä olevan koulun tms. lapset varsinkin on niitä arvaamattomia, eivät välttämättä hahmota millä vauhdilla auto on tulossa että kerkeekö menemään hyvin vai ei...

kaverille sattui koulun kohdalla just sellanen että oli ajamassa siitä ohi kun poika tuli ja juoksi suoraan auton alle. pahemmin siinä ei onneksi käynyt vaikka auto osuikin, kaverilla vauhtia oli sen verran vähän onneksi...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Totta... Ite oon lastenvaunujen kanssa melkein ylivarovainen, enkä uskalla lähteä ylittämään tietä auton edestä ennen kuin on ihan 100% varmaa, että auto pysähtyy päästämään.. En siis koskaan lähde edes vauhtiaan hidastavan auton eteen, kun koskaan ei voi tietää mikä kahjo tai känninen siellä on ratissa... tai näkeekö kuski edes minua vaunujen kanssa (aurinko voi paistaa suoraan vasten tai sitten kuski voi olla jotain 80v-100v välillä, eikä välttämättä havainnoi kaikkea)

Yhteistyössä