muistatteko minua? tilanne hieman ratkennut..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kohta jaksa enää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei kohta jaksa enää

Vieras
olen kirjoittanut täällä suhteestani, kuinka mieheni hoitaa meillä raha-asiat, siirtää minun rahani omalle tililleen ( siis kodinhoidontukeni, lapsilisät) jne.
Kuinka hän piti 4päivää mykkäkoulua kun huomasi että minä olen alkanut puhumaan suoraan asioista ja ehkä etääntynytkin hänestä. ei mennyt edes kauppaan ostaan ruokaa lapsilleen.

Noh, mies sai siis selville uudesta tilistäni josta suuttui, vaati että lopetan sen tai sitten maksan puolet meidän laskuista! Kun mun piti mennä ystäväni kanssa viihteelle, hän sanoi että jos menen hän menee hakemaan itselleen asuntohakemuksen (uhkasi vaan). jäin kotiin.
Sitten hän sai tietää viime vkolla että olin hakenut asuntoa lasten kanssa, se oli hänelle kova paikka. kuulemma valvoi koko yön silloin ja näinhän kuinka itki.
seuraavana iltana halusi puhua asiasta. sanoi että on elänyt vain tälle perheelle ja ilmeisesti on siinäkin epäonnistunut.. että meinasi laittaa itsensä jo narun jatkoksi:( Sanoi että meillä on ihan liian vähän läheisyyttä ja myös seksiä jne jne.

nyt sitten kyselee kokoajan koska mun menkat loppuu ja mua ahdistaa hirveästi. en tiedä rakastanko enää:(

Mä muistan.
Mutta onko tuo tilanne mitenkään oikeasti ratkennut, puhuitteko esim. niiden raha-asioiden uudelleenjärjestämisestä?
Musta tuo tilanne ei ratkea jos te edelleen ootte niin epätasa-arvosessa suhteessa.

:hug:

Minä muistan sinut. Hyvä, että olet saanut jo hieman järjesteltyä asioita (oma tili, asuntohakemus). Nyt vain pysyt päätöksessäsi, että pääset elämään omaa eläämääsi lasten kanssa. Paljon sinulle tsemppiä!

Jos oikein muistan, vastasin ketjuus viimeks kun kirjotit. Ja edelleen oon sitä mieltä että ero on varmasti paras ratkasu. Ehkä mies koittaa keinolla millä hyvänsä saada sut nyt jäämään, mutta en usko että on valmis käytöstään pidemmän päälle muuttamaan. Ja jos et edes tiedä rakastatko häntä enää, niin mikä yhdessä teitä pitää? Tapa? Lapsi? Saamattomuus? Kaikki yhtä huonoja syitä jatkaa onnetonta parisuhdetta. Ilman alistavaa miestä olisit varmasti onnellisempi nainen ja onnellisempi äiti!

Tsemppiä, mitä ikinä tulevaisuutesi kanssa päätätkään tehdä! :hug:

Älä nyt ainakaan pakita tuosta tilaanteestasi. Pidä tilisi ja keskustele siitä miehesi kanssa. Kerro myös että jos hän uhkaa taloudellisen tuen (laskujen maksun tms) poisottamisella, niin siinä tilanteessa teidän on pakko muuttaa erilleen. Sehän nyt on tosiasia että saisit enemmän tukia jos et olisi samassa taloudessa työssäkäyvän ihmisen kanssa.

Eli yhteiskunta laskee teidän tulonne yhteen, ja jos miehesi ei ole halukas niin tekemään, niin silloin sinun on pakko eriyttää teidän tulot myös yhteiskunnan silmissä.

Vaadi tasa-arvoista ja kunnioittavaa suhdetta. Ei sitä että miehesi on "perheenpää", eikä myöskään sitä että mies todistaa rakkauttanne seksin avulla. Ei suhteessa aina voi olla rakastunut, se huuma tulee ja menee kausittain. Aina kuitenkin voi kunnioittaa ja rakastaa.

Olisiko parempi vain erota? Jos mies ei sua pätkän vertaa arvosta niin älä säkään sitä. Kun vain otat ja lähdet niin joskus myöhemmin tajuat kuinka hölmö olitkaan kun olit siinä suhteessa edes päivääkään.

Toki asiaan liittyy varmasti niin paljon muutakin kuin mitä olet kertonut, mutta päälimmäisenä ja räikeimpänä tekstistäsi paistaa se, että miehesi on narsisti. Tilanne kuulostaa todella tulehtuneelle. En tiedä oletko hakeutunut kenenkään ammattilaisen juttusille, mutta sen minä nyt kehottaisin tekemään. Parisuhteen pitäisi olla luottamuksellinen ja turvallinen, elämän ilon lähde. Onko se sitä sinulla..? :(

No minä en sinuna eroisi välttämättä. Nyt kun miehesi on tajunnut, että olet tosissasi, etkä enää suostu kynnysmatoksi, olisi tosi oivallinen tilaisuus päästä kohti tasa-arvoisempaa parisuhdetta.

Nyt alat kirjaamaan asiat, mitkä ovat sulle ollut raskaita kuten nuo raha-asiat. Kerro oma ehdotuksesi ja parannukset asioiden tiimoille. Kuuntele myös miehen puolelta asioita ja niitä syitä, miksi mies on toiminut ennen niin kuin on toiminut. Pidä silti pääsi. Menkää johonkin kompromissiin. Kyllä minä sen ymmärrän, että jos saat sen 400e rahaa, niin ethän sää sitä voi itsellesi vallan ottaa ja laittaa kaikkia laskuja miehelle (toki riippuu tosi paljon miehen palkasta), koska silloin tuo ei ole ns. reilua miehelle. Mutta ei myöskään niin, että sun rahat menee jatkuvasti kaikkkiin laskuihin, etkä sää saa itsellesi yhtään mitään rahaa (jos miehellekin jää "humputtelurahaa".)

Yksi oiva neuvo mitä taas sulle jakelen on tuo, että menkää ammattiauttajalle. Ehkä miehesi nyt suostuisi sinne menemäänkin kanssasi, koska muuten voi tosiaan tulla se ero, mitä ilmeisesti miehesi ei halua. Älä kuitenkaan yritä "kiristää" erolla miestä, mutta miehen halu parantaa suhdetta, voi auttaa häntäkin suostumaan ammattiapuun.

Jos haluat ja miehesi on valmis parantamaan suhdetta, pystytte varmaan myös suhteen korjaamaan. Aina suhteet vaativat työtä, työtä ja työtä, joten jos vaan halua riittää, niin ala korjaamaan vaan suhdetta. Eroja tulee ihan liikaa nykyään, kun ihmiset ei viitsi korjata vanhoja liittoja, ja vievät luultavammin vanhat asiat uuteen liittoon...

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja ei kohta jaksa enää:
seuraavana iltana halusi puhua asiasta. sanoi että on elänyt vain tälle perheelle ja ilmeisesti on siinäkin epäonnistunut.. että meinasi laittaa itsensä jo narun jatkoksi:( Sanoi että meillä on ihan liian vähän läheisyyttä ja myös seksiä jne jne.

nyt sitten kyselee kokoajan koska mun menkat loppuu ja mua ahdistaa hirveästi. en tiedä rakastanko enää:(

Yrittää vaan saada sut jäämään. Jos ei mykkäkoulu tepsi niin anelu sitten, saa sut edes säälimään. Älä nyt lankea tuohon!

JOo,komppaan edellistä.
Mutta sekään että ne menkat loppuu ei todella paranna teidän elämää...voi video mitä mies taas kuvittele..että oot niin munanpuutteessa että se ratkaisee taas kaiken vai!! :headwall:

Paa lapulle ylös kaikki epäkohdat.
Myös se että et tiiä rakastatko enää häntä.

Siten katotte listaa ja mietitte mitä niille tehdä.
Jos löytyy oikeita ratkaisuja jotka tyydyttää kumpaakin,teillä on vielä jotain miks jatkaa..

Mutta jos vaan ahdistaa ja tuntuu pahalta,aikalisä ainakin tarpeen.

niin, samaa puhuin parhaan ystäväni kanssa. hän sanoi että uskoo minun olevani vuoden päästä taas samassa tilanteessa :(
Meillä kun oli pari vuotta sitten iso kriisi ja mies silloin lupasi huomioida minua ja lapsia paremmin jne. kuitenkin ajan kanssa tilanne palasi samaan vanhaan.

kamalaa sanoa mutta mua ahdistaa se, kun mies nyt kokoajan haluaa pussailla ja kokoajan kyselee että koska ne menkat loppuu :( mua ei kiinnosta.
.
Silloin kun mies piti sitä mykkäkoulua, osoitti mieltään myös lapsille ja isälleni:( sanoin siitä hänelle ja ihmettelin. hän sanoi ettei osaa näytellä ja että minä vaan näyttelin. siis hän, ei kai se ole lasten syy tai isäni syy se meidän tilanne?! he ovat täysin sivullisia ja viattomia tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin, samaa puhuin parhaan ystäväni kanssa. hän sanoi että uskoo minun olevani vuoden päästä taas samassa tilanteessa :(
Meillä kun oli pari vuotta sitten iso kriisi ja mies silloin lupasi huomioida minua ja lapsia paremmin jne. kuitenkin ajan kanssa tilanne palasi samaan vanhaan.

kamalaa sanoa mutta mua ahdistaa se, kun mies nyt kokoajan haluaa pussailla ja kokoajan kyselee että koska ne menkat loppuu :( mua ei kiinnosta.
.
Silloin kun mies piti sitä mykkäkoulua, osoitti mieltään myös lapsille ja isälleni:( sanoin siitä hänelle ja ihmettelin. hän sanoi ettei osaa näytellä ja että minä vaan näyttelin. siis hän, ei kai se ole lasten syy tai isäni syy se meidän tilanne?! he ovat täysin sivullisia ja viattomia tilanteeseen.

Mykkäkoulu on yksi keino suuttumiseen. Voi olla, että hänellä on ainoastaan tuollainen keino, olla vihainen. Jotkut huutaa, jotkut menee mykkäkouluun, jotkut lakaiseen maton alle, jotkut käsittelee ne asiallisesti yms... Voi hyvin olla, ettei mies tosiaan osaa vetää sitä "iloista korttia", jos oikeasti on suuttunut ja siksi mököttää, eikä osaa toimia edes muuten.

Jos haluat muutosta niin ala puhumaan siitä parisuhdeterapioista.

Älä ainakaan vauvaa tee tuohon tilanteeseen.

NIin eli toistuva tilanne..ne eivät ikävä kyllä muutu jollei todella muuteta tiettyjä asioita.
Ja todellakaan lapset eivät saa joutu välikappaleiksi.
Kurjaa että lapsillekin "kostanut".

Kamala tilanne.Mutta teet miltä susta tuntuu.
Sano että ahdistaa tuo hänen päällekäyminen,ettet ole siinä tilassa et pusuttelu ym tuntuis hyvältä.Että todella mietit eroa,siitä ei heti käydäkään iloisena pussaamaan ja touhuumaan.

Sano että tarviit aikaa ainakin.
Suuttukoot sitten vaikka.

Huomaa että ukko yrittää kaikella mahdollisella kiristää, uhkaa laittaa ittesä narun jatkoksi tai hakee asuntoa yms. Naurettavaa, ihme ettei ole lyönyt vielä, se tulee yleensä kuvioihin tuollasilla miehillä sit kun muut kiristyskeinot on käyty.

Yhteistyössä