Tänään alkoi ensimmäisenä oireena paleleminen. Mitä vielä tuleekaan? Huh.. Monta raskautta takana, silti olen ehtinyt onnekkaasti unohtaa kaikki ne oireet ja hankaluudet
Millä viikoilla teillä on alkanut pahoinvointi? Entä väsymys?
Pahoinvointia, väsymystä, liitoskipuja, hengästymistä, selkäkipuja, närästystä, luomia, arat rinnat, kuivat limakalvot, libidon katoaminen. Näitä kyllä on. Tuossa tuskin oli puoliakaan. Lopussa oli olo kuin sotanorsulla
Eniten vitutusta ja kipua aiheutti minulla liitoskivut. Yöllä sai loppuvaiheessa itkien äheltää itseään sängystä ylös noin viiden minuutin ajan, jotta pääsi vessaan.
-Ennen plussaa rinnat kipeytyivät ja kohta jo kasvoivatkin.
-rv 6 tienoilla alkoi yökkiminen joka pian muuttui oksentamiseksi öin ja päivin, jatkui rv 16 asti päivittäisenä oksentamisena.
- Selkäkivut tulivat kuvioihin rv 16->
- Kamalat nivus- ja lantionseutukivut alkoivat kai rv 19 tienoilla, nämä ihan uutta minulle koska esikoisesta ei ollut.
- Hemppari tippui alle 100 ja verenpaineet matalat joten aika heikko happi.
- Päänsärkyjä alati.
- Supistukset kiusaavat, alkoivat ennen rv 20 taas kuten esikoisestakin, kipeitäkin siis.
Joten ei muuta kuin ihanaa odotusaikaa muillekin! No, nyt jo naurattaa kun olo parempi, rv 23 menossa.
moikka! =) tänään mulla alko pahoinvointi oikein kunnolla,viikkoja nyt 6+1,esikoisesta tais alkaa jo viikolla 5 muistaakseniö.. palelee,vatsaa särkee,sormet turvonneet ja VÄSYTTÄÄÄÄ !!!!
Ainiin, jatkan sen verran etten ole rv 6 jälkeen nukkunut yhtään kokonaista yötä, jäi päälle herätä yölläkin syömään niin ne heräilythän tietysti jatkuvat yhä ja pissalla ramppaan monta kertaa yössä.
Siis järkyttävää pahoinvointia, kuvotusta,väsymystä. Alkoi rv5+ ja jatkuu edelleen 10+. Olo on masentunut jo senkin takia etten jaksa lasten kanssa tehdä mitään ja harmittaa kun kesä menee ihan ohi tän pahoinvoinnin takia. No syksyä ootellessa...
Jotkut säästyy helpolla raskausajan, mut muistelenpas nyt mun edellisiä ja tätä raskautta niin kaamea väsymys, ärsyttävä ja jatkuva pissahätä (ei silti tulehduksia), kuvotus, oksentelu, vitutus. Nämä mulla suurimpina "vaivoina". Ja toki se, että öisin heräilee pissalle ja unta pitää taas hakea pari tuntia.
Merkkaanpa tämän ketjun jos vielä joskus tulee vauvakuume. Nyt pari pv yli lasketun, eikä mitään tapahdu. Sekä ristiselässä että häpyliitoksessa on niin h-vetilliset liitoskivut että. En meinaa päästä sänkyyn enkä sängystä ylös. Öisin käyn vähintään viidesti pissalla. Ummetus tai ainakin muuten vaikea mahan toiminta vaivaa, välillä tuntuu että koko maha ratkeaa liitoksistaan. On aivan hillittömän kuuma koko ajan. Pari yötä tullut valvottua supistuksissa, vaan eiväthän ne mitään ole tehneet. Mulla on gbs, mikä aiheutti runsaasti supistuksia. Samainen gbs on asustellut myös pissassa ja nyt syön neljättä ab-kuuria ja estolääkitys on myös. Painoa ei onneksi ole tullut liikaa. Välillä huoli lapsen voinnista kun istukka on edessä niin kaikki liikkeet ei tunnu.. Tässä nyt sitten odotellaan NIITÄ supistuksia. Yöt nukun tosi huonosti, onneksi nyt on mahista nukkua päiväunet kun esikoinenkin ne vielä nukkuu.
Mutta sitten on näitä positiivisuuksiakin: se vauva tietysti . Ne liikkeet, ekat liikkeet, eka uä, eka sydämensyke.. Ja ai että mää jo jännitän että milloin pääsis synnyttämään . Pitäkää peukkuja, että josko jo ensi yönä! Eka syntyi 39+6 joten elän toiveissa että tämä ei nyt menis kahta viikkoo yli ajan, eihän sitä kyllä koskaan tiedä
Eilen plussasin Luulin että tästä vaan tulee pidempi kierto, mutta toisaalta mulla on kaikissa raskauksissa alkanut oireet aika myöhään, joskus 7-8 rv. Tästä ketjusta sainkin muistoja mukavasti verestettyä.. muistanpas sittenkin liitoskivut, järkyttävän närästyksen, suonenvedot ja mitäs kaikkea tuleekaan vielä. No, toivotaan parasta