Muita eskarin aloittajien vanhempia paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja elokuu19
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

elokuu19

Aktiivinen jäsen
23.03.2005
3 275
0
36
Koskas teillä alkaa eskari?Mitä pakkaatte lapsen reppuun,tarviiko siellä "kerhotossuja".Kaikki neuvot ja muiden kokemukset tervetulleita.=)

Täälä alkaa eskari 13 päivä.Poikaa ei jännitä yhtään,mutta äitiä kyllä.Mietin että kauanko pojalla riittää mielenkiinto siellä joka päivä kulkemiseen.

13. päivä alkaa meidän tytöllä eskari ja periaatteessa ei kamalan uutta ja mullistavaa siinä mielessä, että tutussa tarhassa jatkaa :) tossut on tarhassa ja pitää varmaan syksympänä niitä, nyt kesällä ei ole juurikaan käyttänyt niitä.

samalla linjalla mennään repun pakkaamisen kans ku tähänkin asti eli ulkovaatteet ja sisävaatteet erikseen, kumpparit jne. on varulta mukana.

13. päivä täälläkin. Sisätossut tarpeen ja samanlaiset vaihtovaatteet kun tarhassa. eli pihalle ja sisälle mielellään eri housut tai ainakin jotkut jotka voi vaihtaa jos likaanuu, vaihtopaita myös ja kuravaatteet. jumppa vaatteet, Shortsit ja t-paita. poika haluaa myös kyniä sun muuta, vaikkei niitä oikeesti tatrttekkaan. meijän pojalla ei taatusti riitä mielenkiinto, mut yritetään houkutella, hyvää harjoitusta koulua varten toi et vaivautuu lähtemään vaikkei aina huvittais. ( ja voihan sieltä välillä poiskin olla)

Samana päivänä alkaa :) Reppuun pakataan sisätossut, varahousut, nenäliina ja penaali (ei ne sitä tarvii, mutta kun isommallekin ostettiin niin pienempikin halusi). Yleensä lapset viihtyy eskarissa hyvin, meillä esikoinen piti vaan yhden päivän "omaa lomaa" kun oli muista syistä väsynyt.

Meidän poika menee päiväkodin eskariin, joten reppuun pakataan ihan normaalit päiväkotivarusteet (vaihtovaatteet, sadevaatteet ja tossut). Eskari alkaa 13.8. ja poika odottaa sitä malttamattomana :D

On niin hankala yhtäkkjiä tuumata et mitä kaikkia vaihtovaatteisiin kuuluu,kun poika ei ole päiväkodissa ollu ollenkaa.Mutta eiköhän se tästä.

Saas nähä mitä tyttö meillä meina,kun joutuu olemaan päivisin monta tuntia ilman parasta leikkikaveria,kun isoveikka menee eskariin.Ovat muutenkin kuin paita ja peppu. :whistle:

Minä olisin halunnut kotona olon vielä lapsellani jatkuvan, mutta ei eskari alkaa 13pvä. Meidän lapsi käy eskarin koulussa ja minua jännittää kamalasti kuinka se alkaa sujumaan. Tyttö on kyllä huomattavasti reippaampi kuin minä olin koulun aloittaessani ja koetan vain ajatella että selvisin siitä minäkin.

Mä en ees tiedä koska se alkaa, kun lapsi on kesälomalla vielä. Menee siis eskariin päiväkotiin, eli meille ei tule mitään muutoksia arkeen eikä repun pakkaamiseen.

Meillä alkaa kans 10.8. Ja tutustumispäde 8.8. Reppuun tulee tossut, sadekamppeet, vaihtovaatteet .... pitäiskö olla ulkohousut erikseen, joissakin päikkäreissä käytetään...niin ja se penaali on ihan arvoitus.

... Ai juu, ei eskareita saa vielä yksin laittaa menemään eskariin .... koululaiset on erikseen. Eli itse pitää eskariin viedä ja hakea ja jos on kuljetuksessa, niin pysäkille pitää saattaa ja hakea.

Alkuperäinen kirjoittaja Tirpana:
... Ai juu, ei eskareita saa vielä yksin laittaa menemään eskariin .... koululaiset on erikseen. Eli itse pitää eskariin viedä ja hakea ja jos on kuljetuksessa, niin pysäkille pitää saattaa ja hakea.

Meillä esikoululaiset saavat kulkea yksin, mutta jos jäävät päivähoitoon ennen/
jälkeen eskarin, niin heihin päteekin päiväkotisäännöt eli vanhempien tuotava/haettava.

Yhteistyössä