Muita, joiden mielestä varattuihin miehiin/naisiin "sekaantuminen" on väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eli kyllä, mielestäni on raukkamaista ja todella väärin, jos jatkaa suhdetta heti saatuaan tietää että mies on varattu ja jos tietää sen jo tavatessa, niin täytyisi toista ihmistä sen verran ajatella ettei hyppää sänkyyn tai suhteeseen moisen miehen kanssa. Naimisissa tai muuten varattu mies on raukka, joka etsii jatkuvasti uusia seksikumppaneita. Yök. Mulle ei ainakaan kelpais. Tarjottu on monestikin, mutta olen sanonut, että mee kutitelemaan vaimoasi !

Alkuperäinen kirjoittaja Werty:
Se, mitä ei tiedä, ei satuta. Näin se tytsi menee. Mutta tottakai jossakin elämän vaiheessa se pettäminen paljastuu, oli suhteita ollut yksi tai 111. Jotakin se mies silloin hakee kun vierasta naista panee. Joillekin se tyyli sitten taas sopii, lasten vuoksi ollaan "kulissiliitossa" ja molemmat panevat kaikkee mikä liikkuu.

Se onkin jo eri asia, jos kyseessä on ns. vapaa suhde.

Mulla oli joskus sinkkuna yhden yön juttu yhden miehen kanssa. Aamulla sitten kertoi, että on tyttöystävä. Mun kävi niin sääli sitä sen tyttöystävää ja sanoinkin ukolle, et ai sä ootkin tuommoinen petturi, et näkemiin vaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Ei niitä tartte vahdata. Jos joskus sattui vastaan tulemaan eikä itse hakenut mitään vakavaa, sama se minulle oli oliko toinen varattu vai ei. Ja minua on kyllä petetty, eikä se mielestäni ole sen kolmannen osapuolen vika, täysin vain pettäjän.

Kyllä ne pettäjät pettää halutessaan vaikka sitten huijaten, että ovat vapaita.

Uteliaisuudesta kysyn, entä jos miehesi pettäiskin sun ystävän kanssa? Silloinkin(ko) syyllinen edelleen on vain se oma mies, eikä se kolmas osapuoli eli ystävä tee mitään väärää?

Mun moraalimaailmassa ja ystävien kanssa on puhuttukin, että ystävän lojaaliuteen kuuluu kertoa, jos tietää että toisen mies pettää. Kyllä ystävä tekisi väärin, koska hänhän pettäisi mun luottamukseni. Kuitenkin pettäjä olisi yhä mieheni, olipa pettänyt ystävän kanssa tai ei. Mutta joku tuntematon nainen - ei hänellä olisi mitään velvoitteita minua kohtaan.

ok!

Nyt tulee toooosi huono esimerkki, mutta onko sitten tuntemattomalta varastaminenkin ihan ok, kun kerran ei tarvitse välittää vieraista ihmisistä eikä ole moraalisia velvoitteita heitä kohtaan??

Kohtele muita, kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan! :flower: Ja itse en ainakaan haluaisi, että joku vehtaisi mieheni kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Minusta taas siinä ei ole mitään väärää jos on varatun miehen kanssa,varsinkin jos suhde on pelkkä ns.yhden illan juttu. Siitä kun ei vaimo ja vielä vähemmän lapset saa mitään tietää ;) Jos kerran ihastuu toiseen jo ennenkuin tietää tämän olevan naimisissa niin ei mulle ainakaan sen ihastumisen jälkeen ole väliä onko varattu tai vapaa kun kerran himot on jo syttynyt :p

Etkä tietysti myöskään pidä moraalisesti vääränä tekona hypätä sänkyyn miehen kanssa joka olisi vaikka sun ystävän mies? Kun se eukkokaan ei saa tietää ja kyseessä on vaan yhden illan juttu.

IKINÄ en ystävieni miehiin koskisi! En osaa edes sanoa onko minun kavereilla hyvännäköisiä miehiä kun en niitä todellakaan sillä silmällä katsele =)

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ensinnäkään en kyllä itse ole koskaan törmännyt keneenkään, joka erityisesti juuri varattua etsisi. Aika kummalliselta kuulostaa...

Toisekseen, miksi tämä pettämisaihe on sulle niin oleellinen? Et tietääkseni ole edes seurustellut vielä kenenkään kanssa?

Mä nyt tykkään keskustella kaikenlaisista asioista. Jotenkin inhottaa se, miten pettäminen tuntuu nykyään olevan hyväksytympää kuin ennen (en tiedä onko, mutta siltä tuntuu.), sitä on tv-sarjatkin täynnä.

Mä en usko sen olevan yhtään sen hyväksytympää kuin ennen. Voisin PERÄTI kuvitella, että joskus 60-70-luvun seksuaalisen vapautumisen aikaan pettäminen oli jopa hyväksytympää kuin nykyään.

Ei niistä tv-sarjoista ehkä ihan todellisen elämän kuvaa saa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla oli joskus sinkkuna yhden yön juttu yhden miehen kanssa. Aamulla sitten kertoi, että on tyttöystävä. Mun kävi niin sääli sitä sen tyttöystävää ja sanoinkin ukolle, et ai sä ootkin tuommoinen petturi, et näkemiin vaan...

Niinno mä luulen kans et se menee enemmän näin, ettei ne varatut kerro ajoissa olevansa varattuja. Mistä tytsi oot saanut päähäsi, että joku jahtaisi nimenomaan varattuja? Luulisi olevan aika marginaalissa sellaisten ihmisten.

Nyt tulee toooosi huono esimerkki, mutta onko sitten tuntemattomalta varastaminenkin ihan ok, kun kerran ei tarvitse välittää vieraista ihmisistä eikä ole moraalisia velvoitteita heitä kohtaan??

Siinä mielessä kyllä huono esimerkki, että ihminen ei ole esine, eikä ihmistä voi omistaa. Ihmisellä on myös oma vapaa tahto, toisin kuin esineellä.

Esineen/tavaran/materian varastaminen on yksipuolinen teko, siinä viedään tavara joka ei itsessään vaikuta siihen tekoon millään tavalla. Uskottomuudessa kukaan ulkopuolinen ei voi vain tulla ja varastaa, vaan kyse on aina myös siitä uskottoman osapuolen valinnoissa, mielestäni enemmän kuin kenenkään muun teoista tai valinnoista.

Toista ei voi omistaa, eikä toista voi varastaakaan.

Enkä mä oikeastaan koe, että minulla olisi moraalisia velvotteita muita kohtaan, vaan ensisijaisesti itseäni kohtaan, ajatuksella että minun pitää elää niin että minä pystyn hyväksymään omat tekoni ja omat valintani. Omalla kohdallani se tarkoittaa kyllä tiettyä kantaa myös uskottomuuteen ja uskollisuuteen, mutta siinä missä minä en voi kantaa toisten valintoja, ei minunkaan valintani voi perustua siihen mitä muut minulta odottavat/vaativat/haluavat, vaan siihen, mitä minä itseltäni vaadin ja haluan.

Minulle se on aivan sama onko joku varattu vai ei. Turhaa stressata pienistä asioista. Todella moni mies ja nainenkin etsii juuri varattua miestä/ naista ja siihen on järkevä ja terve syykin jonka myös hyväksyn:

Varattu mies on todennäköisemmin terve jos sattuu kumi pettämään :-) .. tai myös nainenkin! Varatun miehen voi myös luotettavammin raahauttaa sukupuolitautitesteihin olettaen ettei se siinä välissä nai kenenkään muun kanssa.

Sinkut hakevat useammin useita eri suhteita.. Varattu taas hakee suhteita varovaisemmin ja toimii muutenkin harkitummin. Varatusta ei myöskään saa peppukärpästä B) ainakaan niin helpolla!

Sitä paitsi varattu mies/nainen on biologisesti haluttavampi ( keskiverrosti) . Itse en koe mustasukkaisuutta miehestäni.. Minun puolestani häntä saa iskeä vaikka koko maailma =) Eihän kuitenkaan vaihtaisi minua toiseen, eikä aiheuttaisi minulla surua tai tautivaaraa.

Olen aina tykännyt kun tytöt vähän kyhnää;)

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Ja itse en ainakaan haluaisi, että joku vehtaisi mieheni kanssa!

No kukapa sitä tosissaan haluiskaan että oma mies vehtaa jonkun toisen naisen kanssa ;)

Mun mielestä tota "kohtele muita kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan"-periaatetta pitäisi soveltaa elämässä yleensäkin. Kun en haluaisi mieheni hyppäävään toisen naisen sänkyyn, en itsekään tekisi niin puolisolleni tai kenenkään toisenkaan puolisolle, olin sitten sinkku tai en =).

Niinno mä luulen kans et se menee enemmän näin, ettei ne varatut kerro ajoissa olevansa varattuja. Mistä tytsi oot saanut päähäsi, että joku jahtaisi nimenomaan varattuja? Luulisi olevan aika marginaalissa sellaisten ihmisten.

Joo, on se varmaan pieni osa, mutta tarkoitan kuitenkin nyt kaikenlaista varattuihin sekaantumista.

Se miten parisuhteessa pitää käyttäytyä on uskovasiten juttuja.. parisuhde etiikka tulee puhtassti vain raamatusta. Eli periaatteessa kaikki vanhanmallin parisuhdetta kannattavat ovat uskiksia. Itsekin uskon johonkin.. mutta uskon yksilövapauteen ja mieheeni :) Parisuhteeseen on lähes turha mennä jos ei luota toiseen 100%. Silloin on parempi olla sinkkukinkku jos ei luota.

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Se miten parisuhteessa pitää käyttäytyä on uskovasiten juttuja.. parisuhde etiikka tulee puhtassti vain raamatusta. Eli periaatteessa kaikki vanhanmallin parisuhdetta kannattavat ovat uskiksia. Itsekin uskon johonkin.. mutta uskon yksilövapauteen ja mieheeni :) Parisuhteeseen on lähes turha mennä jos ei luota toiseen 100%. Silloin on parempi olla sinkkukinkku jos ei luota.

:laugh: voi v.ttu näitä juttuja..

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

Siinä mielessä kyllä huono esimerkki, että ihminen ei ole esine, eikä ihmistä voi omistaa. Ihmisellä on myös oma vapaa tahto, toisin kuin esineellä.

Esineen/tavaran/materian varastaminen on yksipuolinen teko, siinä viedään tavara joka ei itsessään vaikuta siihen tekoon millään tavalla. Uskottomuudessa kukaan ulkopuolinen ei voi vain tulla ja varastaa, vaan kyse on aina myös siitä uskottoman osapuolen valinnoissa, mielestäni enemmän kuin kenenkään muun teoista tai valinnoista.

Enkä mä oikeastaan koe, että minulla olisi moraalisia velvotteita muita kohtaan, vaan ensisijaisesti itseäni kohtaan, ajatuksella että minun pitää elää niin että minä pystyn hyväksymään omat tekoni ja omat valintani.

Moraali ei koskaan olekkaan mikään velvoite, vaan joko sitä jotain asiaa kohtaan on tai sitten sitä ei ole. Moraali on sitä, millaisia tekoja omatunto sanoo oikeaksi ja mitä vääriksi. Jos omatunto ei soimaa kun menee sänkyyn varatun kanssa, sitten se ei soimaa. Ketään se ei velvoita mihinkään, sekin riippuu ihan jokaisen empatiakyvykkyydestä, missä asiassa tuntee tekevänsä moraalisesti väärin.

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Sinkkuna ollessani jos päätin johonkuhun sekaantua, ei kyllä ensimmäiseksi tullut mieleen kysyä oletko varattu. Eikä toiseksikaan, useimmiten koko asia ei tullut edes puheeksi.

Siksi sanoinkin, että se on väärin vain, jos tietää toisen olevan varattu. Ei kai kukaan tuommoista ensimmäisenä kysy.

Jos mä sekstaisin sellaisen miehen kanssa, jonka tietäisin olevan varattu, en todellakaan olisi ylpeä itsestäni vaan halveksisin sitä tekoa. Siitä voi jo päätellä, mikä mun kanta on puolisonsa pettämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:

Enkä mä oikeastaan koe, että minulla olisi moraalisia velvotteita muita kohtaan, vaan ensisijaisesti itseäni kohtaan, ajatuksella että minun pitää elää niin että minä pystyn hyväksymään omat tekoni ja omat valintani.

Moraali ei koskaan olekkaan mikään velvoite, vaan joko sitä jotain asiaa kohtaan on tai sitten sitä ei ole. Moraali on sitä, millaisia tekoja omatunto sanoo oikeaksi ja mitä vääriksi. Jos omatunto ei soimaa kun menee sänkyyn varatun kanssa, sitten se ei soimaa. Ketään se ei velvoita mihinkään, sekin riippuu ihan jokaisen empatiakyvykkyydestä, missä asiassa tuntee tekevänsä moraalisesti väärin.

Nimenomaan, kaikilla ei valitettavasti ole sitä empatiakykyä yhtä paljon.

Joo, on se varmaan pieni osa, mutta tarkoitan kuitenkin nyt kaikenlaista varattuihin sekaantumista.

Mitä tarkoitat tuolla "kaikenlaista varattuihin sekaantumista"? Siis eihän sille nyt mitään voi, ettei se toinen kerro olevansa varattu. Ja jos kertoo, niin ne on varmaan tosiaan aika vähissä ne ihmiset, jotka sellaisten kanssa nai.

Muuten oon Metsänpeiton kanssa tismalleen samaa mieltä. Ei ihmistä voi verrata tavaraan, ihmisellä on vapaa tahto.

Nyt puhutaan empasta jo. Mutta mitä haittaa siitä on jos oma mies menisi sänkyyn jonkun toisen kanssa? Jos se olisi turvaseksiä? Sortuuko kiinanmuuri vai onko se sittenkin vain se oma napa joka itkettää kun toisella on hauskaa jonkun muun kanssa?

Mikä siis on pahaa jos pitää hauskaa, eikä satuta ketään tai vie kotitöiltäkään liikaa aikaa?

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Sinkkuna ollessani jos päätin johonkuhun sekaantua, ei kyllä ensimmäiseksi tullut mieleen kysyä oletko varattu. Eikä toiseksikaan, useimmiten koko asia ei tullut edes puheeksi.

Siksi sanoinkin, että se on väärin vain, jos tietää toisen olevan varattu. Ei kai kukaan tuommoista ensimmäisenä kysy.

Jos mä sekstaisin sellaisen miehen kanssa, jonka tietäisin olevan varattu, en todellakaan olisi ylpeä itsestäni vaan halveksisin sitä tekoa. Siitä voi jo päätellä, mikä mun kanta on puolisonsa pettämiseen.

No mä oon niin moraaliton ihminen, ettei mua kyllä koskaan edes kiinnostanut onko toinen varattu vai ei.

Yhteistyössä