Muita, joiden mielestä varattuihin miehiin/naisiin "sekaantuminen" on väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Näinhän se on.Ja just tuon takia mä en ymmärrä miksi miehen syrjähyppyjä niin tuomitaan...Jos ei toinen kerran ole onnellinen niin miksei sitä onnea vois välillä hakea jostain muualta jos ei vaimo siitä kerran saa edes tietää... :/

Ei onni tule muista ihmisistä vaan itsestä :| Jos ei kestä olla onnellinen itsensä kanssa, niin ei sitä onnea saa yhtään keneltäkään muultakaan. Sen enempää vieraalta, kuin puolisoltakaan. Eikä se kenenkään muun vastuulla olekaan.

Silloin voisi toki koittaa kasvaa hieman ihmisenä, ja yrittää siltä pohjalta sitten uudelleen. Jos siis yrittää paikkailla onnetonta oloaan ulkoisilla asioilla. (Tai onhan ne sisäisiäkin tavallaan :whistle: )

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
No itse henk.koht en tunne yhtäkään ihmistä, joka olisi vapaassa suhteessa. Jos kuuluu niihin ihmisiin, jotka varta vasten iskevät varattuja miehiä, tulee aivan varmasti iskettyä myös niitä, jotka eivät ole vapaassa suhteessa. Vaikea tota on kontrolloida, myönnän..mutta helpointa olisi ihan vain olla niiden sinkkujen kanssa.

Tää ei silti vakuuta mua siitä, että kolmas osapuoli olisi pettäjän teosta yhtään millään lailla vastuussa. Ja "itse henk.koht" on hyvin huono perustelu. Mitä jos lainsäätäjätkin toteaisivat, että itse henk.koht en tunne ainoatakaan homoseksuaalia, joten....

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuli vain mieleen että jos mä kävisin panemassa teidän ukkoja jonkun baari illan jälkeen, ihan vain koska liha on heikkoa ja himot vei vallan, niin olisko se sitten ok? :p
Siinäpähän käyt. Jos mun mieheni on niin ääliö että lähtee vieraan mukaan, niin eipä mulla ole siinä mitään menetettävää. ;)

Samoin. ;)

:ashamed: Väärin se on! Mutta minä en etsinyt miestä, vaan mies minut.
Tiesin "varauksesta" mutta lähdin mukaan.
Vuosia myöhemmin meistä tuli pari ja samantien perhe ja 6 vuotta jo yksissä oltu.
Kyllähän se välillä vähän kaivelee että kun ukko on sen tehny kerran niin miksei vois tehä toistekkii.

En todellakaan halua nostaa itseäni muiden yläpuolelle tämän asian kanssa, mutta minä haluan olla lojaali muille naisille, ja muutenkin kokisin todella vääräksi varatun miehen kanssa vehtaamisen. En pystyisi. Tuntisin itseni likaiseksi, koska olen auttanut miestä pettämään. Sinkkumiehiä, viriilejä ja komeita, riittää pilvin pimein. Ja ei, minuakin on petetty, eikä niitä naisia ole hetkauttanut mieheni suhde, mutta en itse halua vajota samalle tasolle. Varsinkin kun tiedän, että pettäminen satuttaa syvästi, jättää jonkunlaiset arvet loppuelämäksi, niin en halua tehdä kellekään sellaista. Haluan kunnioittaa toisten suhteita. En myöskään usko siihen, että toiseen rakastuminen tapahtuu vahingossa. Hälytyskellojen pitäisi soida, jos alkaa epätavallisen paljon ihastumaan johonkin ja suhde etenee liian intiimiksi. Silloin pitää ottaa etäisyyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Mun mielestä maailma olisi aika sekava ja kamala paikka, jos kaikki toimisi vain sen oman moraalinsa mukaan, kyllä jotain yhteisiäkin moraaliperiaatteita on oltava. Ja suurin osa ihmisistä pitää vääränä toisen ihmisen tahallista loukkaamista, sitähän tuo varattujen kanssa oleminen on.

Tämä on minun mielestäni nyt melko pessimistinen näkemys maailmasta ja ihmisen ajattelukyvystä. Ja toisaalta aika ristiriitainen, kun jo seuraavassa lauseessa ilmoitat, että suurin osa kuitenkin ajattelee samalla tavalla.

Et selvästikään ymmärtänyt sitä, mitä minä tarkoitan sillä, että pitää elää oman moraalinsa mukaan. On kestämätöntä valita tekonsa sillä perusteella, että ajattelee vain sitä mikä on toiselle ihmiselle hyväksi. Lähtökohta ei voi olla toinen ihminen, eikä toisen ihmisen teot vaan se, että tekee itselleen selväksi minkä periaatteiden mukaan haluaa elää, ja elää niin. Lähtökohtana se, että omaa elämää ei voi määrittää muiden tekojen mukaan, ainoastaan omiensa. En ymmärrä sitä, että lähtökohtaisesti oletetaan, että jos keskittyy siihen että elää oman moraalikäsityksensä mukaan, se moraalikäsitys olisi automaattisesti jotenkin huono muille ihmisille.

Vaikka ajattelisi, että ei halua satuttaa muita, syiden pitää lähteä omasta itsestä, eikä muista ihmisistä. Ei voi elää elämäänsä projisoimalla tekojaan muiden kokemuksiin.

Toki itsekkyys on inhimillistä ja jossain määrin sallittuakin, mutta ei kukaan voi elää vain oman moraalinsa mukaan, sitä varten on laki ja muita sääntöjä, joita on noudatettava. Pessimististä tai ei niin kaikki eivät välitä tippaakaan muista ihmisistä. Kyllä ihmisen täytyy ajatella muitakin eikä vain itseään, ainakin omasta mielestäni. Joskus on hyvä tehdä moraalisesti oikea teko, vaikka se olisikin itseltään pois ja hyödyttäisi jotakin muuta. Tosin yleensä siitä tulee itsellekin hyvä mieli, kun toimii moraalinsa mukaan.

En tiedä, kuvittelenko vain, mutta keskustelet mielestäni jotenkin kovin hyökkäävästi kanssani tästä aiheesta :|.

Näinhän se on.Ja just tuon takia mä en ymmärrä miksi miehen syrjähyppyjä niin tuomitaan...Jos ei toinen kerran ole onnellinen niin miksei sitä onnea vois välillä hakea jostain muualta jos ei vaimo siitä kerran saa edes tietää... :/

Ei onni tule muista ihmisistä vaan itsestä :| Jos ei kestä olla onnellinen itsensä kanssa, niin ei sitä onnea saa yhtään keneltäkään muultakaan. Sen enempää vieraalta, kuin puolisoltakaan. Eikä se kenenkään muun vastuulla olekaan.

Silloin voisi toki koittaa kasvaa hieman ihmisenä, ja yrittää siltä pohjalta sitten uudelleen. Jos siis yrittää paikkailla onnetonta oloaan ulkoisilla asioilla. (Tai onhan ne sisäisiäkin tavallaan :whistle: )

Kyllä mä väitän, että muut ihmiset vaikuttavat siihen onneen melko merkittävällä tavalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Jive-:
En todellakaan halua nostaa itseäni muiden yläpuolelle tämän asian kanssa, mutta minä haluan olla lojaali muille naisille, ja muutenkin kokisin todella vääräksi varatun miehen kanssa vehtaamisen. En pystyisi. Tuntisin itseni likaiseksi, koska olen auttanut miestä pettämään. Sinkkumiehiä, viriilejä ja komeita, riittää pilvin pimein. Ja ei, minuakin on petetty, eikä niitä naisia ole hetkauttanut mieheni suhde, mutta en itse halua vajota samalle tasolle. Varsinkin kun tiedän, että pettäminen satuttaa syvästi, jättää jonkunlaiset arvet loppuelämäksi, niin en halua tehdä kellekään sellaista. Haluan kunnioittaa toisten suhteita. En myöskään usko siihen, että toiseen rakastuminen tapahtuu vahingossa. Hälytyskellojen pitäisi soida, jos alkaa epätavallisen paljon ihastumaan johonkin ja suhde etenee liian intiimiksi. Silloin pitää ottaa etäisyyttä.

Samoilla linjoilla. :)

Kyllä mä väitän, että muut ihmiset vaikuttavat siihen onneen melko merkittävällä tavalla...
Mutta onni lähtee kyllä ihan itsestään. Jos sulla ei ole halua onnellisuuteen, niin kukaan ei sua voi onnelliseksi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:

Mutta onni lähtee kyllä ihan itsestään. Jos sulla ei ole halua onnellisuuteen, niin kukaan ei sua voi onnelliseksi tehdä.

Jep. Mut toki onnellisuutta tulee lisää, jos on paljon rakastavia ja tärkeitä ihmisiä ympärillä.

Uskon etta viestin sisalto on se etta KUKAAN muu ei ole vastuussa sinun onnellisuudestasi kuin sina itse. Onnea ei voi salyttaa jonkun muun kannettavaksi, se on itse loydettava itsessaan. Toki muut ihmiset vaikuttavat siihen kuinka 'onnelliselta' tuntuu, mutta ei ole heidan vastuunsa tai tehtavansa tehda sinua onnelliseksi.

Jep. Mut toki onnellisuutta tulee lisää, jos on paljon rakastavia ja tärkeitä ihmisiä ympärillä.

Toki tulee, mutta se ei ole heidän v a s t u u l l a a n . Siinä on vissi ero. Mutta mä ootan sun kommenttia vielä mun edellisimpään viestiin.... :D

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Toki tulee, mutta se ei ole heidän v a s t u u l l a a n . Siinä on vissi ero. Mutta mä ootan sun kommenttia vielä mun edellisimpään viestiin.... :D

Mikä viesti? Linkitä tähän..mun pitää tosin pian lähteä synttäreitäni juhlistamaan, mutta katsotaan, ehdinkö vastata :).

Toki itsekkyys on inhimillistä ja jossain määrin sallittuakin, mutta ei kukaan voi elää vain oman moraalinsa mukaan, sitä varten on laki ja muita sääntöjä, joita on noudatettava. Pessimististä tai ei niin kaikki eivät välitä tippaakaan muista ihmisistä.

Eivät kaikki, välttämättä, eikä ehkä kukaan koko aikaa. En tiedä. En minä väitä, etteikö lakeja pitäisi noudattaa, tai etteikö olisi hyvä olla jonkinlaisia tiettyjä kulttuurisia tapoja, joiden mukaan teemme omia valintojamme.

Kyllä ihmisen täytyy ajatella muitakin eikä vain itseään, ainakin omasta mielestäni. Joskus on hyvä tehdä moraalisesti oikea teko, vaikka se olisikin itseltään pois ja hyödyttäisi jotakin muuta. Tosin yleensä siitä tulee itsellekin hyvä mieli, kun toimii moraalinsa mukaan.

Minä en nyt tarkoitakaan sitä, että ajattelisi omaa etuaan ja sitä, että laittaisi itsensä aina ensimmäiseksi. Tai että ei voisi luopua asioista. Vaan sitä, että tekee näitä asioita siksi että ne tuntuvat itsestä oikeilta, eikä siksi että niin "kuuluu tehdä" jos haluaa olla empaattinen ja moraalinen. Minusta tuntuu siltä, että sinulle on nyt hieman vieras käsite se, että omaan henkilökohtaiseen maailmankatsomukseen voi liittyä epäitsekkyyttä ja empatiaa, vaikka tekojen perustana olisi ensisijaisesti se, että on omissa silmissään omien ajatustensa arvoinen. Eikä se, että kuuluu ajatella sitä että tästä tulee jollekin toiselle paha mieli. Minä uskon siihen, että ihminen jonka on hyvä olla ja joka on sinut itsensä ja tekojensa kanssa, tekee hyvää myös muille. Siksi pitäisi pyrkiä siihen, että määrittää omat moraalikäsityksensä ja elää niiden mukaan siksi, että tahtoo olla sinut itsensä kanssa. Eikä siksi, että jokin ulkoinen ne määrittää. Pahat teot, minun mielestäni, lähtevät lähinnä siitä ihmisen omasta pahasta olosta, epävarmuudesta ja onnettomuudesta, tahattomat tai tahalliset.

En tiedä, kuvittelenko vain, mutta keskustelet mielestäni jotenkin kovin hyökkäävästi kanssani tästä aiheesta :|.

Tämä on toki sinun oma kokemuksesi, mutta voisi olla hyvä miettiä että mikä minun kirjoituksessasi saa sinut kokemaan olosi jotenkin uhatuksi. Minä en ole mielestäni hyökkäävä, enkä yritä myöskään mitenkään erityisesti olla sovinnainen vaan kirjoitan ihan suoraan ajatukseni. Ja mielestäni keskustelussa pitää pyrkiä siihenkin, että keskustelun osapuolet joutuvat miettimään ja perustelemaan omia näkemyksiään ja saavat haasteita. Ei kai siinä muuten mitään järkeä olekaan?

No itse henk.koht en tunne yhtäkään ihmistä, joka olisi vapaassa suhteessa. Jos kuuluu niihin ihmisiin, jotka varta vasten iskevät varattuja miehiä, tulee aivan varmasti iskettyä myös niitä, jotka eivät ole vapaassa suhteessa. Vaikea tota on kontrolloida, myönnän..mutta helpointa olisi ihan vain olla niiden sinkkujen kanssa.

Tää ei silti vakuuta mua siitä, että kolmas osapuoli olisi pettäjän teosta yhtään millään lailla vastuussa. Ja "itse henk.koht" on hyvin huono perustelu. Mitä jos lainsäätäjätkin toteaisivat, että itse henk.koht en tunne ainoatakaan homoseksuaalia, joten....

:attn:

No jos miehellä on kotona esim. sellainen vaimo joka vain nalkuttaa ja nalkuttaa niin eipä paljon auta vaikka mies kuinka onnellinen yrittäis olla... ;)
Ja tarkoitin tuossa aiemmassa viestissä tottakai sitä että jos ei ole onnellinen seksin suhteen niin kait sitä on oikeus muualta hakea jos ei halut kohtaa vaimon kanssa =)

Nimenomaan. Jotkut valitettavasti luulevat, että vastuun omasta onnellisuudesta voi sälyttää lähimäisten niskoille. :/ Ja kun sitten eivät kumminkaan ole onnellisia, se on läheisten syy. Uskomatonta mutta totta.

Sinä voit toki niin väittää, mutta jos onni rakentuu muista ihmisistä niin silloin se ei ole kovin kestävää. Muut ihmiset voivat olla yksi onnen lähde, totta kai, mutta kyllä sen onnen tunteen ja onnellisuuden pitää tulla sisältä ja sinusta itsestä. Ei se tarkoita sitä, että pitäisi olla epäsosiaalinen tai erakoitua. Vaan sitä, että voi olla onnellinen muiden ihmisten kanssa, ja voi olla onnellinen ilman muita ihmisiä. Onni, joka rakentuu merkittävästi muiden ihmisten kautta on sellaista, joka on myös helposti särkyvää.

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria Mundi:
Uskon etta viestin sisalto on se etta KUKAAN muu ei ole vastuussa sinun onnellisuudestasi kuin sina itse. Onnea ei voi salyttaa jonkun muun kannettavaksi, se on itse loydettava itsessaan. Toki muut ihmiset vaikuttavat siihen kuinka 'onnelliselta' tuntuu, mutta ei ole heidan vastuunsa tai tehtavansa tehda sinua onnelliseksi.

Juuri näin.

:attn:

No sanotaan nyt näin, että JOS se kolmas osapuoli tietää, että se toinen mies/nainen on varattu EIKÄ vapaassa suhteessa niin silloin tämä kolmas osapuoli tekee väärin. Mutta tämä on liian hankala asia näin nopeasti pohdittavana. Ja sitten on vielä näitä kuukausia/vuosia kestäviä salasuhteita, joita ei käsittääkseni vapaissa suhteissakaan hyväksytä. Tiedän, että nämä perusteluni kuulostavat nyt hiukan naurettavilta, en vain saa kunnolla ilmaistua, mitä tarkoitan. Mut en siis vaihda kantaani noiden vapaiden suhteiden takia.

Yhteistyössä