Muita, joiden mielestä varattuihin miehiin/naisiin "sekaantuminen" on väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytsi-89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No toki on minusta väärin. Mutta. Ei yhtä väärin kuin pettäminen.

Ja jos taas kyseisessä parisuhteessa irtosuhteet sattuisivat olemaan sallittuja, ei se oikeastaan olisi lainkaan väärin.

että joo... riippuu.

:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
en ole todellakaan lukenut muita tekstejä kuin tytsin ekan viestin joten sen pohjalta haluan vastata näin:
olen kerran aloittanut suhteen vaikka tiesin että miehellä on perhe, itsellänikin silloin oli. mies oli tässäkin tapauksessa se joka teki aloitteen ja lirkutteli mulle. en näe enää tässä elämässä sen pohjalta mitään menetettävää. toisen onni on aina toisen suru. enkä mä todellakaan aio enää olla onneton. nykyisin en tietoisesti iske varattuja miehiä, jos kuulen että mies on varattu niin mielummin annan olla ja jos on pakko tutustua niin ihan kaveripohjalta. viime aikoina vaan muutama mies on jonkun ajan panosuhteen jälkeen paljastanut että seurustelee :kieh: en ole katkaissut suhteita. itseänikin on petetty ja sattuihan se silloin. nykyisin olen kai liian vapaamielinen siihen hommaan. en usko että minusta on koskaan sellaiseen parisuhteeseen jossa seksielämä keskittyy vain meihin kahteen... en koe että se on minun ongelmani kun miehet pettää naisiaan mun kans, mutta lähimpien ystävieni ja kavereitteni miehiin en sekaannu. miehet tulee ja menee mutta vain ystävät ovat läsnä läpi elämän.

Mä ymmärrän kyllä tämänkin mielipiteen, vaikka olenkin eri mieltä :).

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
On se tavallaan väärin. Mutta paljon enemmän väärin se on siltä varatulta, jonka niskaan kyllä laitan vastuun koko hommasta.

Toki se pettäjä tekee monin verroin enemmän väärin, mutta silti voi mielestäni erikseen ajatella myös sitä, tekeekö se sinkku oikein vai väärin. Ei se poista sen pettäjän vastuuta.

Mä olen sitä mieltä, että mua saa kyllä jahdata ihan jos haluaa, vaikka olenkin varattu :D :D :D Mutta sen verran olen jo elämässä oppinut että kynnys 'kanteluun' on aika lailla kova, vaikka oliskin ystävistä kyse. Maailma se ei vaan ole niin mustavalkoinen mitä sitä nuorena luulis..

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
On se tavallaan väärin. Mutta paljon enemmän väärin se on siltä varatulta, jonka niskaan kyllä laitan vastuun koko hommasta.

Toki se pettäjä tekee monin verroin enemmän väärin, mutta silti voi mielestäni erikseen ajatella myös sitä, tekeekö se sinkku oikein vai väärin. Ei se poista sen pettäjän vastuuta.

No itse en haluaisi olla varatun kanssa. Mutta toisaalta, olen ollut vaan oman miehen kanssa, eikä semmosta tilaisuutta tai tilannetta ole tullut eteen. Tavallaan hankala tuomita, jos joku ihan kamalasti rakastuu varattuun ja toivoo omakseen. :(

Ehkä semmonen huvin vuoksi sekaantuminen on vähän mälsää.

No mä ainakin voin sanoa, että murhaaminen, lasten seksuaalinen hyväksikäyttö ja raiskaaminen ovat väärin, pidän sitä jopa faktana..onneksi nuo ovatkin lähes universaaleja moraaliperiaatteita ja yleensä niitä pidetään itsestäänselvästi väärinä.

Mut näistä ei voi päätellä, että pettämisessä kolmas osapuoli olisi yleispätevästi sanottuna vastuussa tilanteesta. Ja siitähän sinä halusit keskustella?

No itse en haluaisi olla varatun kanssa. Mutta toisaalta, olen ollut vaan oman miehen kanssa, eikä semmosta tilaisuutta tai tilannetta ole tullut eteen. Tavallaan hankala tuomita, jos joku ihan kamalasti rakastuu varattuun ja toivoo omakseen. :(

Ehkä semmonen huvin vuoksi sekaantuminen on vähän mälsää.

No tuo rakastuminen ei ole mun mielestä niin paha asia, kuin pelkän seksin hakeminen. Mutta siinäkin tilanteessa tulisi odottaa, että mies eroaisi entisestä vaimostaan. Harvoin se kuitenkaan noin menee. Mä vaatisin miestä eroamaan nykyisestään ennen kuin aloittaisin suhteen, kakkosnaisen osa ei ole kovin mukava. Enkä mä kyllä huolisi miestä, joka olisi valmis pettämään vaimoaan mun kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
No mä ainakin voin sanoa, että murhaaminen, lasten seksuaalinen hyväksikäyttö ja raiskaaminen ovat väärin, pidän sitä jopa faktana..onneksi nuo ovatkin lähes universaaleja moraaliperiaatteita ja yleensä niitä pidetään itsestäänselvästi väärinä.

Mut näistä ei voi päätellä, että pettämisessä kolmas osapuoli olisi yleispätevästi sanottuna vastuussa tilanteesta. Ja siitähän sinä halusit keskustella?

Ei olekaan _vastuussa_, mutta jollain tasolla toimii kyllä väärin ja itsekkäästi.

Tytsi, nyt menee vissiin käsitteet sekaisin. En mäkään pettäisi enkä todellakaan suostuisi tietoisesti olemaan kolmas osapuoli. En myöskään huolisi pettäjämiestä enkä -naista, koska en usko, että voisin sellaiseen sitten suhteessa luottaa. Mutta emme keskustelleet siitä, vaan tietääkseni siitä, tekeekö se kolmas osapuoli väärin. Ja mun mielestä edelleenkään ei, se vastuu on pettäjällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
Mun mielestä se on ihan oikein! Ei se ole sinkun vastuulla kytätä, että kuka on varattu ja kuka ei... Se on varatun tehtävä ymmärtää pitää ´housut jalassa!!

Mä ymmärrän, että se ei sun mielestä ole väärin mutta että OIKEIN!? :o Onko muka oikein huvin vuoksi auttaa miestä satuttamaan vaimoaan?

, mutta jollain tasolla toimii kyllä väärin ja itsekkäästi.

...kuten jokainen meistä toisinaan. Syötkö lihaa? Käytkö sähkösaunassa? Ostatko puuvilavaatteita? Ehkäpä vielä halpakaupasta? Tai vielä pahempaa, muotiliikkeistä?

Tytsi, nyt menee vissiin käsitteet sekaisin. En mäkään pettäisi enkä todellakaan suostuisi tietoisesti olemaan kolmas osapuoli. En myöskään huolisi pettäjämiestä enkä -naista, koska en usko, että voisin sellaiseen sitten suhteessa luottaa. Mutta emme keskustelleet siitä, vaan tietääkseni siitä, tekeekö se kolmas osapuoli väärin. Ja mun mielestä edelleenkään ei, se vastuu on pettäjällä.

Mutta miksi sitten et itse ryhtyisi siihen, jos et kerran pidä sitä vääränä? Kyllähän se pakostikin on väärin, jos sitä ajattelee petetyn näkökulmasta..vaikka se pettäjä siinä eniten tekeekin väärin niin miksei sinkun tarvitse ajatella, miltä siitä vaimosta tuntuu? Eikö muilla ihmisillä kuin omilla ystävillä ja läheisillä, ole mitään arvoa? Jos auttaa jotakin pettämään puolisoaan, on mun mielestä enää turha sanoa vastustavansa pettämistä, kun on itse antanut tukensa pettäjälle.

...kuten jokainen meistä toisinaan. Syötkö lihaa? Käytkö sähkösaunassa? Ostatko puuvilavaatteita? Ehkäpä vielä halpakaupasta? Tai vielä pahempaa, muotiliikkeistä?

Tässä se pointti onkin: mä myönnän tekeväni joskus vääriä ja itsekkäitä tekoja ja myönnän, että se on väärin. Tässä ketjussa kukaan ei tunnu myöntävän, että on väärin olla varattujen kanssa.

Tässä se pointti onkin: mä myönnän tekeväni joskus vääriä ja itsekkäitä tekoja ja myönnän, että se on väärin. Tässä ketjussa kukaan ei tunnu myöntävän, että on väärin olla varattujen kanssa.

mä oon samaa mieltä tytsin kanssa kyllä tässä asiassa

Mutta miksi sitten et itse ryhtyisi siihen, jos et kerran pidä sitä vääränä? Kyllähän se pakostikin on väärin, jos sitä ajattelee petetyn näkökulmasta..vaikka se pettäjä siinä eniten tekeekin väärin niin miksei sinkun tarvitse ajatella, miltä siitä vaimosta tuntuu? Eikö muilla ihmisillä kuin omilla ystävillä ja läheisillä, ole mitään arvoa? Jos auttaa jotakin pettämään puolisoaan, on mun mielestä enää turha sanoa vastustavansa pettämistä, kun on itse antanut tukensa pettäjälle.

Mä en ryhtyisi siihen siksi, etten ylipäätään harrasta yhden illan suhteita. Harrastan seksiä vain niiden ihmisten kanssa (siis yhden kerrallaan B) ), joiden kanssa seurustelen/ haluan seurustella. Enkä todellakaan haluaisi seurustella varatun miehen enkä naisen kanssa. Tähänkään vastaus ei ole se, että se olisi väärin, vaan se, etten halua olla parisuhteessa ihmisen kanssa, joka haluaa olla samaan aikaan jonkun muunkin kanssa.

Ei se kolmas osapuoli musta syyllinen ole. Miten se voisi ajatella miltä vaimosta tuntuu, kun se ei tiedä koko kuviosta mitään. Esimerkiksi vaikka siitä, onko ne vapaassa suhteessa vai milleen.

No kun musta se ei ole väärin.

Edelliseen vielä, että onhan täällä tosi moni sanonut, että se on heistäkin väärin. Sinä et vain taida kestää eriävää mielipidettä. Mitä keskustelua semmoinen olisi, jossa kaikki vaan nyökyttelisi, että juu-u, samaa mieltä ollaan?

Kaikilla on erilainen kyky empatiaan: joillakin riittää empatiaa myös sille tuntemattomalle, petetylle miehelle/vaimolle, toisilla taas ei. Ja joku voi silti sekaantua varattuihin, vaikka tuntisikin siitä sisimmässään huonoa omaatuntoa. En mä tarkoita syyllistää niitä, jotka näin ovat tehneet..musta vain on järkyttävää, että jonkun mielestä siinä ei oikeasti ole yhtään mitään väärää.

Alkuperäinen kirjoittaja Rivella:
En jaksa lukea koko ketjua, mutta mun mielesta sen VARATUN ei pitaisi sekaantua muihin, sinkku voi tehda mita vaan.

Särähtää ikävästi korvaan: eikö ihmisellä ole moraalista vastuuta ja velvollisuutta myös vieraisiin ihmisiin? Ajatelkaa, jos ihmiset aina ajattelisivat vai itseään ja omia läheisiään :|.

Oliko ketjun tarkoitus että tuo täytyy myöntää? Minä olen sitä mieltä että vastuu on sen pettäjän. Se kolmas osapuolikin voi olla ns.hyväksikäytetty, siis sen pettäjän toimesta. Sinkku on vapaa panemaan mennen tullen ketä haluaa, näin niinkuin kärjistettynä.

Yhteistyössä