Muita, joiden perheessä ei vietetä juurikaan paljon "laatuaikaa" koko perheen kesken??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melkein yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

melkein yh

Vieras
Tuntuu, että olen aina tuon tytön kanssa kahdestaan. Ukko on viikot töissä ja iltaisin sillä on monesti muita omia menoja (harrastukset, ay-toiminta jne). Tai jos on kotona, niin mieluummin omissa hommissaan, kuin perheen kanssa. Toki joskus yhdessäkin jotain puuhaillaan - no, ainakin käydään kaupassa, jos ei muuta :) Mutta viikonloputkin usein harrastuksissaan tms. Eli enimmäkseen minä ja tyttö kaksin kotona. Ensi viikolla minullakin alkaa työt ja viimeistään silloin haluaisin, että illat oltaisiin viikolla ja viikonloput (jos ei töitä) koko perhe yhdessä kotona. Ukko ei halua luopua menoistaan. Jos valitan, sanoo, että harrasta sinäkin jotakin ja ettei ole sitä kieltänyt minulta. No ei... mutta missä välissä harrastan, kun ukko on menossa koko ajan?? Ja en minä sitä omaa harrastamista kaipaa, vaan koko perheen yhdessä oloa!

Käydääm kyllä reissuissa yhdessä. Kotona haluaisin yhdessä pelailla tai yms. ton nuoren murkun kanssa, mutta miehen mielestä ei tarvitse viihdyttää. Itse kyllä pelaan, käyn keilaamassaa ja sen sellaista.

Meillä ei ole ukko koskaan kotona, ei edes kauppareissuja tehdä yhessä. Mies tekee koko ajan töitä ja käy kotona nukkumassa. Lapsiakin on useampi joten yksinhuoltaja olo on itselläkin koko ajan. Omia harrastuksia ei ole ja en jaksaisikaan harrastaa mitään kun tämän paletin hoito vaatii kaiken energian mitä on. Ja sitten kun on hetki aikaa niin pitää tehdä näitä kokoajan rästissä olevia kotitöitä, pyykinpesua, siivoomista jne. Kyllähän sitä kaipaa laatuaikaa ja edes sitä hetken hiljaisuutta.

Yhteistyössä