Muita joiden puoliso lomautetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyttöjen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tyttöjen äiti

Vieras
Mies sai tänään tiedon, että työt loppuvat todennäisimmin kahden viikon päästä. Pahimmassa tapauksessa kestää vuoden. Jos hyvin käy niin selvitään kuukaudella. Kyllä nyt ahdistaa. Toisaalta ihana saada enenmmän perheenkeskistä aikaa, mutta rahaa ei sitten ole sitäkään vähää. Talolainakin pitäs maksaa ja itse aloitan äitiysloman ihan kohta ja raha on varmaan minimi, koska osa-aikatyöt ei ole tainneet nostaa sitä. En tiedä miten meidän perhe lamasta selviää. Onko muilla samoja murheita?

Mun mieheni lomautettuna toukokuun eka viikon ja kesäkuun ekan viikon ja heinäkuun lopussa saa tietää saako pitää työpaikkansa.itse olen 4 kk pojan kanssa kotona minimiäitiyspäivärahalla ja muuten työttömänä eli en voi mennä itse töihin ja meilläkin on asuntolainaa.

Täällä..... mutta saa kuitenkin viel reilun kuukauden rahat ja lomarahat päälle...... pyydettiin pimeisiin puuhii siks aikaa kun työt jatkuu?? jos jatkuvat..... riippuu meneekö firma nurin.. kovasti olen miettiny kaikkee... rahallisesti ei mennä nurin että ei ihan niin suuret murheet kuin teillä mutta tulevaisuus pelottaa jos 2 työkykyistä joutuu päivät olee kotona .... itte hain parille kurssille ja työpaikkaan... et toivotaan parasta...

Lomautuksia odotellessa, ei tiedetä vielä kuinka pitkäksi aikaa, mutta pakko on alkaa jo varautumaan :/ Ensi kesän kesälomareissut jää varmasti tekemättä jos sitä rahaa ei sitten taivaalta tipu :whistle:

voi :(. meillä mies jää syksyllä työttä näillä näkymin. minä menen töihin. Perheen yhteistulot tippuu n.300 eurolla netto, mikä väistämättä vaikuttaa. Pärjätään kuitenkin, pakkohan se! Mietittiin talon myymistäkin, mutta vuokrat on ihan saman hintaisia kuin lainan lyhennys, niin siinä ei olisi säästöä kuitenkaan. tsemppiä teille!

Alkuperäinen kirjoittaja inssin muija:
Mun mieheni lomautettuna toukokuun eka viikon ja kesäkuun ekan viikon ja heinäkuun lopussa saa tietää saako pitää työpaikkansa.itse olen 4 kk pojan kanssa kotona minimiäitiyspäivärahalla ja muuten työttömänä eli en voi mennä itse töihin ja meilläkin on asuntolainaa.

miksi et voi mennä töihin? jos mies jääkotiin, hoituuhan lapsen hoito häneltäkin. mä menin yhdeltä muksulta töihin, kun tämä oli 7kk! Ja isä hoiti ja hyvin hoitikin :)

Siksi kun kymmenistä hakemuksista huolimatta en ole mitään työtä saanut olen hakenut siivous yms.kaikenlaiset työt.Asutaan 15 tuhannen asukkaan kaupungissa ja eipä täällä työpaikkoja tällä hetkellä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja inssin muija:
Onko teillä paljonkin asuntolainaa?meillä ei onneksi kuin 50tuhat euroa.

ei meilläkään ole tuon enempää. Eli saatetaan selvitä kuitenkin. Varmaan jotain järjestelyjä pitää tehdä sen lyhennyksen suhteen. En tiedä paljonko mies saa tyttömyysrahaa, kun palkka on n.2000 bruttona kuussa. Hankalaa on se, kun mullakin on niin pienet tulot.

Tuolla eteisen lipaston päällä on miehen lomautuslappu. Lomautus piti alkaa jo tiistaina, mut maanantaina laittoivat edellisen lapun silppurin läpi ja antoivat uuden. Ens viikolla miehellä on talviloma ja sit alkaa lomautus... jos alkaa!! Sitä meinaan on nyt soudettu ja huovattu tässä 3 viikon aikana, et en enään itsekkään tiedä mihin uskois. Jos projekti alkaa niin on töitä kesään asti, jos ei ala niin sit alkaa lomautus määräämättömäksi ajaksi!!!!

Itse olen tällähetkellä hoitovapaalla joten rahaa ei todellakaan ole senttiäkään ylimääräistä. Miehen nettotulot tippuu 1000? lomautuksen myötä... ei naurata!!!

täällä, tosin kun ei musta ole varmaa ku että 9&10vk on lomautettu, loput on auki viel ja kestosta ei ole tietoa. ei muuta ku pankkiin soittelemaan että ens kuun asuntolainaa ei mahseta, paha maksaa kun ei tule palkkaakaan, ja liiton rahat niiltä kaikilta kolmelta päivältä mitä tulee karenssin jälkeen tulee ehkä joskus 6-8viikon päästä, joten kyllähän se jonku verran näkyy ens kuun rahoissa :|
no pahemmistaki paikoista on selvitty niin kyllä tästäkin.

Jos lomautuksen kesto voi olla pitkäkin, niin sitten vaan ettimään uutta työtä. Mun mies lomautettiin kans ja alotti uuden paikan ettimisen heti lomalapun saatuaan. Lupaavalta vaikuttaa... Todennäkösesti ei tarvi kauaa lomautettuna istuskella. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Jos lomautuksen kesto voi olla pitkäkin, niin sitten vaan ettimään uutta työtä. Mun mies lomautettiin kans ja alotti uuden paikan ettimisen heti lomalapun saatuaan. Lupaavalta vaikuttaa... Todennäkösesti ei tarvi kauaa lomautettuna istuskella. :)

Juu uutta paikkaa on mieskin jo hakenut, vaikka lomautus ei vielä edes ole varma!

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
mites se lainaturva tulee vastaan lomautus tilanteissa?

Riippuu ihan turvasta ja ehdoista. Monelta kuullut että ei korvaa lomautusta ja työttömyydenkin vasta puolen vuoden jälkeen. Meillä on lainaturva mutta ei otettu siihen työttömyysturvaa.

Yhteistyössä