Muita joiden taaperot eivät ole käyneet koskaan uimahallissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Me asutaan kerrostalossa, että meillä ei edes ole mahdollisuutta laittaa pihaan tommosta lasten allasta. Tai on mahdollisuus, mutta ei ole kiva siihen parkkipaikalle sellaista virittää... ;)

Uimahallissa voisin toki käydä kokeilemassa, mutta tytön tuntien tiedän ja voin kuvitella kuinka siellä pelkäisi...

Silloin kun itse olin pieni, ei mitään vauvauinteja harrastettu. 5-6vuotiaana menin uimakouluun uimahalliin ja siellä sitten tuli se uimataito. Kai sitä sitten lapsikin reipastuu ja rohkaistuu kun isommaksi kasvaa ja alkaa tykkäämään tuosta vedessä peuhaamisesta enemmän. Vai uskotteko että ikä auttaisi tähän meidän typyyn? =)

Voi apua, ei ihme että hukkumistilastot on mitä on ...
Itselläni on 3, 5 ja 9 vuotiaat ja kaikki osaa uida, kahdella isommalla on ns virallinen uimataito eli 200 m yhtäjaksoisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja sartsukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Joo Sartsukka. Kuten jo sanoin, en todellakaan haastanut riitaa. Hyvä että teillä kuitenkin on se iso allas että lapsi pääsee jo totuttelemaan veteen :)

ihmetyttää vain että milläs ne lapset sitten pestää jos ei vedellä???

Suihku on aika huimasti eri asia kuin vedessä polskiminen. Mutta tosiaan se allas on hyvä juttu. Korkatkaa se vaan heti kun aurinko vähänkin pilkottaa (täällä on ollut jo kolme aurinkoista päivää ja eilen oltiin just meressä uimassa) ja poika altaaseen poskimaan :).

Vesi on vielä siitäkin ihana elementti että se yleensä rauhoittaa ja väsyttää. Jos vaikka vilkas viikarikin sais purettua energiaansa veteen =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itselläni on 3, 5 ja 9 vuotiaat ja kaikki osaa uida, kahdella isommalla on ns virallinen uimataito eli 200 m yhtäjaksoisesti.

no voi kyynel sua. ihanko oppivat jo 2-vuotiaana uimaan?

Miten niin? Uimahallissa käyntikö se on tae uimataidolle?

Meidän 2v5kk ei ole koskaan käynyt uimahallissa eikä edes järvessä. 4-vuotias on uinut järvessä mutta ei hänkään koskaan uimahallissa. En kehtaa itse käydä uimassa. 4-vuotiaskin on uinut vaan kummitätinsä kanssa :(

Joo Sartsukka. Kuten jo sanoin, en todellakaan haastanut riitaa. Hyvä että teillä kuitenkin on se iso allas että lapsi pääsee jo totuttelemaan veteen :)

ihmetyttää vain että milläs ne lapset sitten pestää jos ei vedellä???

Suihku on aika huimasti eri asia kuin vedessä polskiminen. Mutta tosiaan se allas on hyvä juttu. Korkatkaa se vaan heti kun aurinko vähänkin pilkottaa (täällä on ollut jo kolme aurinkoista päivää ja eilen oltiin just meressä uimassa) ja poika altaaseen poskimaan :).

Vesi on vielä siitäkin ihana elementti että se yleensä rauhoittaa ja väsyttää. Jos vaikka vilkas viikarikin sais purettua energiaansa veteen =)

Nyt on täälläkin paistanut joo mutta olen itse kipeänä ja mies töissä jonne poika päässyt mukaan ja ollut päiväkotipäiväkin eilen.Ja sunnuntaina vasta tultiin juhannus reissustakin.Ja yksin en näiden kahden kanssa ole altaalla.
Ja tuota meidän poikaa saa aika paljon juoksuttaa että väsähtää.edes 6km lenkki ei saanut väsähtämään.

Mutta mitä olette siitä mieltä kun minun lapsi pelkää tuota vettä? siis alkukesästähän ei edes halunnut mennä uimarannan lähettyville.. nyt voi kyllä käydä varpaat kastelemassa mutta ei tasan muuta. Kait se nyt on kuitenkin mentävä lapsen ehdoilla, eikä pakotettava veteen...!?

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:

Miten niin? Uimahallissa käyntikö se on tae uimataidolle?

Osittain kyllä, koska Suomessa harvoi voi järvessä/meressä uida ympäri vuoden. Toki meillä on itsellä uima-allas jota käytetään huhtikuusta tonne syys-lokakuulle, se on osa syynä varmasti uimataitoon. Mutta ei se uimataito kohene tai pysy jos ei myös talvella ui ainakin siinä vaiheessa kun taito on juuri opittu

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta mitä olette siitä mieltä kun minun lapsi pelkää tuota vettä? siis alkukesästähän ei edes halunnut mennä uimarannan lähettyville.. nyt voi kyllä käydä varpaat kastelemassa mutta ei tasan muuta. Kait se nyt on kuitenkin mentävä lapsen ehdoilla, eikä pakotettava veteen...!?

Itse menisin lapsen ehdoilla, leikin varjolla koittaisin veteen tms. mutta pakottaa ei kannata.

jännä homma.Sitten mieheni ja minun ei pitäisi osta uida kun emme uimahalleissa käyneet koskaan

No osaatteko?

"Määritelmän mukaan uimataitoinen on henkilö, joka tipahtaessaan syvään veteen kykenee uimaan 200 metriä, josta 50 metriä selällään."

"Uimataito on myös osa vesiturvallisuutta. Suomessa meillä on huomattavan paljon merialuetta ja järvivettä, joten uimataidon merkitys on vesillä liikuttaessa hyvin suuri."

"Uimataito on kansalaistaito siinä missä lukeminen ja laskeminen"

Kyllä me ainakin mieheni kanssa nuo täytetään, vaikkei aikuisiällä olla käyty uimahallissa. Miehestä en tiedä onko koskaan. Mutta silti jaksetaan järvessä tuo matka uida kyllä.

jännä homma.Sitten mieheni ja minun ei pitäisi osta uida kun emme uimahalleissa käyneet koskaan

No osaatteko?

"Määritelmän mukaan uimataitoinen on henkilö, joka tipahtaessaan syvään veteen kykenee uimaan 200 metriä, josta 50 metriä selällään."

"Uimataito on myös osa vesiturvallisuutta. Suomessa meillä on huomattavan paljon merialuetta ja järvivettä, joten uimataidon merkitys on vesillä liikuttaessa hyvin suuri."

"Uimataito on kansalaistaito siinä missä lukeminen ja laskeminen"
osataan!Hän on oppinut 7vuotiaana ja minä 6vuotiaana.
Lukeminen tekee miehelle tiukkaa.

Meillä eivät ole käyneet, kolme lasta iältään 1,5-6 vuotta. En yksin tuon katraan kanssa uskalla mennä, emmekä vähää vapaa-aikaa perheen kesken käytä siihen että ajelemme iltaisin 20 km uimahalliin.

Suuri epäkohta on se, että täällä ainakin uimahallit ovat kesällä kiinni. Uimaharrastus katkeaa siis kesäksi, sillä milloin järvivesi ei ole jäätävän kylmää, siellä on sinilevää. En kertakaikkiaan ymmärrä millä logiikalla uimahallia ei kesäisin tarvita. Maauimaloita ei ole ollenkaan.

Mä en oikein ymmärrä, että sanotaan syyksi ettei itse ole uimahalli-ihminen. Meneekö itsekkyys lapsen edelle? Ei voi sen verran joustaa, että lapsi pääsee uimahalliin? Minäkään en ole puistoihminen, mutta käyn siellä kuitenkin, lastemme vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:
Mä en oikein ymmärrä, että sanotaan syyksi ettei itse ole uimahalli-ihminen. Meneekö itsekkyys lapsen edelle? Ei voi sen verran joustaa, että lapsi pääsee uimahalliin? Minäkään en ole puistoihminen, mutta käyn siellä kuitenkin, lastemme vuoksi.

Miksi pitäisi jatkuvasti siellä uimahallissa ravata ?

Alkuperäinen kirjoittaja Musupulla:

Ihan samoin aatoksin. Myönnytyksiä tehdään lasten vuoksi. Onhan se toisinaan useamman lapsen kanssa aika hektistä se uimahalli- ja rantareissu, mutta ehdottomasti olen sitä mieltä, että se kannattaa. Silloin kun kaikki lapset lähtee mukaan, lähteeä myös molemmat aikuiset. Eikö teillä sartsukka onnistuisi näin?

Yhteistyössä