Muita joiden vanhemmilla ei ole paljon varallisuutta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras ss ss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="harmaana";30004519]Ei onneksi, mutta kalliiksi tulee sen hökkelin purkaminen ja tontin siivous...[/QUOTE

Perinnöstä voi myös kieltäytyä, ei mikään laki pakota ottamaan perintöä väkisin vastaan.

Ei ole paljoa kenelläkään... molemmilla vanhemmillani on aso-osakkeet, siinä kaikki omaisuus. Isäni peri vanhemmiltaan muutamia satasia, äitini tulee joskus aikanaan perimään vanhemmiltaan vanhan rintamamiestalon omalla tontilla, mutta sekin menee kolmeen pekkaan :) Arvo lienee alle 200 000€:n. Mieheni perii yksin vanhempansa aikanaan, heillä rivarin arvo nyt ehkä jotain alle 200 000€. Kesämökkejä ei ole kenelläkään....

Ei todella olla laskettu miehen kanssa mitään perintöjen varaan eikä odoteta mitään koskaan saavamme :D äiti on kerännyt minulle ja siskolle muumimukeja vuodesta nakki ja mooses, iloinen olen niistäkin :) mutta toivottavasti menee vielä vuoooooosikyyyyyymmeniä ennenkuin ne perin.....

Miehen kanssa toivottavasti saadaan joku talo maksettua ja pieni perintö omille lapsille jätettyä aikanaan, mutta mitään realistista mahdollisuutta hienoon omakotitaloon, kesämökkiin, veneeseen jnejne ei todellakaan ole, vaikka eletään aika nuukasti ja ollaan työssäkäyviä. :)

Mun vanhemmat eivät tykänneet kauheesti säästää. Avioliiton ajan asuivat vuokralla. Tykkäsivät matkustella eli raha on käytetty elämiseen eikä kerätty perintöä varten. Ihan hyvä periaate mun mielestä.

Enpä ole koskaan miettinyt että vanhempani olisi erityisen varakkaita, omalla työllään ja säästäväisyydellä ovat kaiken hankkineet. Olemme miehen kanssa kumpikin ainoita lapsia ja vanhemmillamme on yhteensä 6 asuntoa ja 2 vapaa-ajan asuntoa ja talletuksia ja osakkeita. En mitenkään odota noiden hoitamista, meilläkin kun on jo osakkesalkut ja (velaton) sijoitusasunto. Vaikka mitään rikkaita ei ollakaan, ei tavalliseen elämiseen enempää omaisuutta tarvita.

Että, kun olette ikänne yrittäneet, ja toimineet yrittäjinä, rakentaneet pari taloa ja mökkiä, ja kaikesta huolimatta perinnön nettoarvo pyörii ~200 000 / 2, että nauttikaa varoistanne ja eläkepäivistänne, eläkää kuin viimeistä päivää ja viimesessä nutussa ei ole taskuja, jos hautajaiskulut likviidinä niin ok.

[QUOTE="haha";30004882]Hmm, oletko harkinnut että menisit töihin ja tarjoaisit lapsillesi omillasi?[/QUOTE]

Käyn mä töissä muttei siitä jää kulujen jälkeen ylimääräistä. Mun isä on miettinyt jo varallisuutensa jakamista mulle ja mä jaan sitten mun lapsille. Äidin kanssa ei voi järkevästi noista puhua.

Vanhemmilla ikivanha talo, pari autoa. Perijöitä neljä.
Miehen vanhemmilla vähän enemmän, useita perijöitä.
Emme siis peri juuri mitään. Mutta olenkin sanonut, että käyttävät nyt rahat itseensä (matkustavat yms), koska aikanaan kaikki rahat menivät meihin lapsiin.

Käyn mä töissä muttei siitä jää kulujen jälkeen ylimääräistä. Mun isä on miettinyt jo varallisuutensa jakamista mulle ja mä jaan sitten mun lapsille. Äidin kanssa ei voi järkevästi noista puhua.

Kannattaa siirtää verotusteknisesti sukupolven yli perintö, ei tarvitse maksaa kuin kerran perintöverot. Saadut varat voi sitten antaa asteittain lapsille, ja toisaalta 18v asti olet heidän edunvalvojansa tuossa asiassa, joten,,, miksi maksaa kahdesti 28% ansaitusta varallisuudesta, mistä jo ansaintavaiheessa verot maksettu kun voi maksaa vain kerran :)

Mun vanhemmilla on pieni talo syrjäseudulla. Ovat kyllä tukeneet mua ajallisesti ja rahallisestikin nuorena sen verran kuin ovat voineet, eli ei nyt kovin paljon, pienviljelijöitä olivat.

Minulla on aikuisia lapsia, on eläkevirka ja pitkät tutkinnot. Lasten isä, exäni, laittoi omaisuudet uusiksi sairastuttuaan bipolaarihäiriöön, mistä myöhemmin seurasikin ero... aloitin nelikymppisenä siis tienaamisen todella miinusten puolelta uudestaan. Kohta olen velaton, omaisuus tällä hetkellä varmaan n. 70 000 euron arvoinen, kun velat lasketaan pois. Mökkejä ei ole.

Toisaalta, en ole koskaan pyrkyröinyt, etuillut tai keinotellut, kavaltanut, käyttänyt yhteisiä tai toisten varoja kuin omiani, en edes kiertänyt veroja. Myöskään vanhempani eivät ole tehneet mitään tällaista.

Olemme lapsellisen rehellinen suku. Ja mielestäni paras perintö mitä lapsi voi ikinä saada on kunnolliset ja rehelliset, työtätekevät, vastuulliset ja rakastavat vanhemmat ja esivanhemmat. Ehkä kiitollinen mieli vielä tuon lisäksi.

[QUOTE="tyytyväinen";30004928]Mun vanhemmilla on pieni talo syrjäseudulla. Ovat kyllä tukeneet mua ajallisesti ja rahallisestikin nuorena sen verran kuin ovat voineet, eli ei nyt kovin paljon, pienviljelijöitä olivat.

Minulla on aikuisia lapsia, on eläkevirka ja pitkät tutkinnot. Lasten isä, exäni, laittoi omaisuudet uusiksi sairastuttuaan bipolaarihäiriöön, mistä myöhemmin seurasikin ero... aloitin nelikymppisenä siis tienaamisen todella miinusten puolelta uudestaan. Kohta olen velaton, omaisuus tällä hetkellä varmaan n. 70 000 euron arvoinen, kun velat lasketaan pois. Mökkejä ei ole.

Toisaalta, en ole koskaan pyrkyröinyt, etuillut tai keinotellut, kavaltanut, käyttänyt yhteisiä tai toisten varoja kuin omiani, en edes kiertänyt veroja. Myöskään vanhempani eivät ole tehneet mitään tällaista.

Olemme lapsellisen rehellinen suku. Ja mielestäni paras perintö mitä lapsi voi ikinä saada on kunnolliset ja rehelliset, työtätekevät, vastuulliset ja rakastavat vanhemmat ja esivanhemmat. Ehkä kiitollinen mieli vielä tuon lisäksi.[/QUOTE]

Hienosti sanottu, nuo kaksi viimeistä kappaletta!

Yhteistyössä