Muita joilla pieni sf-mitta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienikö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pienikö

Vieras
Nelosta odotan ja kaikissa edellisissäki raskauksissa sf-mitta ollut keskikäyrän alapuolella. Jaksavat vain ihmetellä pientä kohtua... Lapset ovat olleet syntymäpainoltaan 3600g-4100g välillä... Nyt viikolla 31+4 sf-mitta oli 26.

Mä oon molempien raskauksien aikana juossut ties missä tutkimuksissa pienen sf-mitan takia. Viimeisilläni mitta on ollut about 30cm.
Kohtu on kallistunut taaksepäin ja sen tiesin jo ennen raskauksia mut silti terkka vaan jaksoi olla niin huolestunut :headwall:

Mulla oli noilla viikoilla 27. Parin viikon päästä ei ollut noussut ja ultraan seurantaan. Käynnistettiin rv 38 koska ei noussut sf-mitta enää ollenkaan ja vauva oli pieni alle 2500g.

Mullakin on toi mitta ollu aina pieni, ja siinä äitiyskortin käyrällä kulkenu aina reippaasti keskikäyrän alapuolella. Eikä mulla yhessäkään raskaudessa mikään jättimaha ole ollutkaan, eikä vauvatkaan mitään jättiläsiä syntyessään (2570g-3530g). Sen sijaan pienen sf-mitan takia olen joutunut joka raskaudessa käymään ainakin kerran ä-polilla, jossa on vauvan kokoa ja kasvua katottu.

nelosta ootan minäki ja viikkoja nyt 31+2 ja mulla oli sf-mitta 27,kolme aikasempaa painanu 2800-3800g.viikolle 26 meni tuolla yläkäyrän yläpuolella mutta sitte yhtäkkiä tippu mitta ja nyt sitte ihmettelevät et miten tippunu noin paljon,vaikka kaikissa kolmessa raskaudessa ollu ihan sama homma et tippuu tuo mitta.

Yhteistyössä