muita joilla raskaus edennyt loppuun saakka ilman suppareita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja supistelematon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

supistelematon

Vieras
luin tuolta odotus puolelta näin sivustaseuraajana että kaikilla tuntuu supistuksia enemmän tai vähemmän viimeistään viimeisen kk aikana. No, minä olen raskausviikolla 39+3 eikä ainuttakaan supistusta ole tänne mennessä tuntenut..
Pienen pieniä kertanipistyksiä tuntunut jossain tuolla ja nyt limaa tullut 3pvn ajan, mutta siinä kaikki. Lääkäri sanoi että paikat on alkaneet pehmetä ja kanavaa 2cm ja sormelle auki. eli matkaa vielä paljonkin on, mutta supparit puuttuvat!
Kai se niin menee että tulevat sitten kerta rytäkällä kaikki kun synnytys käynnistyy, mutta onko muille käynyt niin? Toista odottelen, ekasta raskaudesta 10v.aikaa, enkä kyllä muista tuliko silloin..

mulla ei kans ollu supistuksia ennen synnytystä ja sekin alko veden menolla. sen jälkeen supistukset olivat vaan selän puolella. toisesta supisteli kaks viikkoa ennen synnytystä.

Esikoisesta tuli eka supistus vasta silloin, kun synnytys alkoi käynnistymään. Niitä tulikin sitten nonstoppina, ensin 10-15 min välein ja suht heikohkosti mutta kuitenkin siten että kirpaisi hieman. Siitä ne sitten tiheni, piteni ja voimistuivat kunnes synnytys ihan oikeasti oli käynnissä.

Kuopuksesta tuli 2 supistusta 23.12.2005 ja ajattelin että ei hitto, en halua jouluaatoksi sairaalaan (laskettu aika oli nimenomaan 23.12.). Siihen loppuivat, ja alkoivat uudestaan vasta sitten kun synnytys käynnistyi.

Missään kolmesta raskaudesta, minua ei supistellut ennen h-hetkeä. No tietysti vatsa kovettui välillä kivikovaksi -siis supisti- mutta ei mitään kipua/epämukavuutta.

mulla ei kahdessa ekassa raskaudessa ollut ainuttakaan supistusta, kun vasta synnytyksessä. ensimmäisellä meni vedet, 4cm oli auennu ilman suppareita. toisessa raskaudessa oli 8cm auennu, kun sairaalaan menin, eikä suppareita ainuttakaan. toisessa mulla oli kokoarvio, sielä huomattiin, että on 5cm auki, menin sitten seuraavana päivänä tarkistuttamaan tilanteen, oli 6cm auki. sillon tuli kielto lähtee kotiin(asun 30km sairaalasta), eli kaupunkiin piti jäädä(vanhempien luo), sillon sanoivat, että tuu huomenna aamusta heti, jos ei ole itsekseen synnytys lähteny käyntiin, että he käynnistää sitten. no menin sit ja 8cm oli auki. tippa laitettiin ja pian syntyki vauva :) vimpassa raskaudessa supisteli noin 20 viikolta asti ja sillon oli jo kaula lyhentyny 2cm:iin ja 2cm auki. siinä se sitten pysyikin, 3cm oli auki, kun käynnistivät.

Yhteistyössä